San Francisco (VS) – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG AEX: PHIA) heeft vandaag details bekendgemaakt over zijn deelname aan het Dreamforce-congres, dat dit jaar van 15 18 september plaatsvindt in San Francisco (VS). Tijdens Dreamforce zal Philips laten zien hoe het werkt aan het transformeren van de gezondheidszorg om mensen van een ‘connected’ en geïntegreerde zorgdienstverlening te kunnen voorzien waarbij de patiënt centraal staat. Philips zal daarnaast als 'Manufacturing Featured Partner' op de Salesforce Customer Showcase tonen welke mogelijkheden ontstaan als consumenten- en gezondheidsapparatuur, waaronder mobiele applicaties en verlichting, worden gekoppeld om consumenten te helpen gezond te leven. Voortbouwend op de vorig jaar bekendgemaakte strategische samenwerking met Salesforce zal ook worden getoond hoe op basis van de diepgaande kennis van Philips van de consumentenmarkt en van klinische toepassingen, in combinatie met de IT-capaciteiten van Philips en het CRM-platform van Salesforce, zinvolle, op gegevens gebaseerde klinische innovaties mogelijk worden. Philips wil patiënten en zorgverleners nieuwe manieren aanreiken om samen te werken, onder meer online, om zo met meer vertrouwen besluiten te nemen over gezondheid en leefstijl. Met het oog daarop presenteert Philips een nieuwe digitale oplossing die de zorg voor de wereldwijd bijna 400 miljoen diabetespatiënten en hun zorgverleners zal verbeteren. “De digitale gezondheidsrevolutie verschaft consumenten nieuwe mogelijkheden om hun gezondheid en welzijn in eigen hand te nemen. Dankzij de gegevens van gekoppelde apparatuur krijgen wij een diepgaander inzicht in hoe we doelgroepgerichte gezondheidsbegeleiding kunnen aanpakken, bijvoorbeeld voor chronisch zieken”, aldus Jeroen Tas, CEO van het Philips-onderdeel Healthcare Informatics Solutions and Services. “Door gegevens van patiënten via een beveiligd netwerk te koppelen aan klinische gegevens, creëren we informatie die concreet toepasbaar is. We bevorderen daarmee de kwaliteit van het zelf kunnen managen van ziekten en verbeteren in potentie de algehele gezondheidstoestand van patiënten.” Philips zal ook op Dreamforce aanwezig zijn om deel te nemen aan de sessies en keynote-presentaties, waaronder: Op www.philips.com/dreamforce en via de #DF15-conversatie op @PhilipsLiveFrom vindt u meer informatie over Philips' aanwezigheid op DreamForce en wat Philips voor consumenten, patiënten en zorgverleners doet om ondersteuning te bieden in het nieuwe tijdperk van 'connected care', waarbij steeds meer zorg buiten het ziekenhuis wordt verleend.
Joost Maltha
Philips Benelux
Tel.: +31 6 10 55 8116
E-mai: joost.maltha@philips.com
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is a diversified health and well-being company, focused on improving people's lives through meaningful innovation in the areas of Healthcare, Consumer Lifestyle and Lighting. Headquartered in the Netherlands, Philips posted 2014 sales of EUR 21.4 billion and employs approximately 106,000 employees with sales and services in more than 100 countries. The company is a leader in cardiac care, acute care and home healthcare, energy efficient lighting solutions and new lighting applications, as well as male shaving and grooming and oral healthcare. News from Philips is located at www.philips.com/newscenter.