Philips op derde plaats als populairste werkgever van Nederland

Intermediair Imago Onderzoek 2015

mei 28, 2015

Amsterdam, 28 mei 2014 - KLM, Shell en Philips zijn de populairste werkgevers onder hoogopgeleiden in Nederland. Philips staat dit jaar opnieuw op nummer 3 in de lijst van Favoriete Werkgevers.

Hans de Jong, CEO Philips Benelux zegt: “Werken bij Philips is fascinerend omdat wij wereldwijd toonaangevend zijn om met zinvolle innovaties het leven van mensen te verbeteren. Dat inspireert ook onze medewerkers. In een sterk veranderende omgeving bieden wij hen uitdagende mogelijkheden om zich persoonlijk en professioneel te ontwikkelen”.

Jaarlijks werft Philips voor de Benelux meer dan 1.500 hoogopgeleiden voor zowel startersfuncties als banen voor ervaren professionals. De focus ligt op het investeren in nieuwe en lange termijn competenties. Recent is ook een nieuw fonds in het leven geroepen om medewerkers te ondersteunen bij het leven lang leren om zowel intern als extern relevant en weerbaar voor de arbeidsmarkt te blijven.

De ranking blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2015 dat werd uitgevoerd onder ruim 4.000 hbo+’ers tot 45 jaar. Klik hier voor het volledige persbericht op de website van Intermediair.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.  .