Nieuwscentrum

Philips museum opent nieuwe foto-expositie #Lightislife met Instawalk door centrum Eindhoven

april 8, 2015

Eindhoven - Licht is essentieel voor ons leven. Om dit in beeld te brengen, opent het Philips museum op donderdag 16 april 2015 de nieuwe expositie #Lightislife. Deze fototentoonstelling laat werk zien van zes inspirerende Instagramfotografen. Het publiek kan de invloed van licht op fotografie ook zelf ervaren tijdens de aftrap van deze nieuwe expositie, door op 16 april mee te doen aan de ‘Instawalk’ met Eelco Roos, momenteel de meest bekende Instagramfotograaf van Nederland.

Tijdens de Instawalk ervaren deelnemers een nieuwe vorm van het in beeld brengen van de stad Eindhoven en kan het publiek al wandelend, met elkaar kennismaken en netwerken. De wandeling begint donderdag 16 april om 18.00 uur, waarbij iedereen met een smartphone en een Instagramaccount mee kan doen.

Het Philips museum sluit aan bij het wereldwijde initiatief van de UNESCO om het Internationaal Jaar van het Licht 2015 te vieren, door speciaal voor de viering van dit jaar de expositie #Lightislife te presenteren. Gastcurator Michele Boccamazzo, Global Social Media Manager bij Philips: “Inspireren, samenwerken en het vertellen van verhalen: dat zijn de drie pijlers van onze aanwezigheid op Instagram. #Lightislife maakte gebruik van fotografie voor het vertellen van onderhoudende visuele verhalen om kijkers te inspireren en uiteindelijk te betrekken bij de merkwaarden van Philips.”

Deze drie pijlers - inspireren, samenwerken en het vertellen van verhalen - komen ook terug in de expositie. #Lightislife geeft niet alleen een uniek overzicht van het werk van zes inspirerende Instagramfotografen, maar laat ook zien wat #Lightislife voor iedereen betekent tijdens het Internationaal Jaar van het Licht 2015. Met deze fototentoonstelling wil het Philips museum het publiek laten ervaren dat licht niet alleen functioneel hoeft te zijn; het kan ook een positief gevoel geven. Ons gelukkiger, blijer, meer ontspannen maken.

Er is in de expositie een speciaal gedeelte gereserveerd voor de inzendingen van het publiek. Iedereen die dit wil, kan via zijn/haar persoonlijke Instagram, Twitter of Facebook account(s) laten zien wat de impact van licht voor hem/haar betekent door met de hashtag #lightislife een foto in te zenden.

aanmelden Instawalk
Publiek dat wil deelnemen aan de Instawalk door het centrum van Eindhoven met Eelco Roos, kan zich hiervoor aanmelden tot en met woensdag 15 april via info-museum@philips.com. De Instawalk begint om 18.00 uur en is om ca. 19.00 uur afgelopen. Deze activiteit is gratis toegankelijk voor iedereen met een smartphone en een Instagramaccount.

Perscontact:

Mark Grispen
Manager communications Philips museum
E-mail: mark.grispen@philips.com

Meer informatie over het Philips museum is te vinden op www.philips-museum.com. Hier is ook praktische informatie over openingstijden, toegangsprijzen en parkeermogelijkheden te vinden.

Over Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.

Het Philips museum is uitgeroepen door de ANWB tot de top 3 van de leukste uitjes in de provincie Noord-Brabant 2015!

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.