International Youth Culture Centre in Nanjing voorzien van Philips LED-verlichting

maart 17, 2015

Het ziet eruit als een gigantisch ruimteschip of een ontwerp uit de filmset van Blade Runner. Deze krachtige constructie is het International Youth Culture Centre in Nanjing, China. Dit gebouw van 68 verdiepingen biedt ruimte aan een vijfsterrenhotel en kantoren en de gevel ervan, die de skyline van de stad transformeert met een palet van 16 miljoen kleuren, brengt zowel bewoners als toeristen in verrukking. De verlichting van het gebouw kost minder dan € 114 per dag. Dat kan doordat het gebouw gebruik maakt van een energie-efficiënt, dynamisch, van kleur veranderend, computergestuurd LED-verlichtingssysteem van Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting. In dit geval bespaart het computergestuurde LED-verlichtingssysteem 60% extra op het elektriciteitsverbruik in vergelijking met normale gekleurde LED-verlichting.

In totaal 700.000 knooppunten met Philips iColor Flex MX LED-lampen accentueren de vloeiende vormen en curves van het gebouw, terwijl Philips Vaya Linear LED-lampen de verbluffende verticale lijnen benadrukken. Het 300 meter hoge gebouw lijkt zelfs nog hoger door de Philips Vaya Flood LED-lampen die hun licht in de nachtelijke hemel projecteren. Het verlichtingssysteem stelt de eigenaren van het gebouw in staat met een muisklik de kleuren te veranderen en spectaculaire lichtshows te creëren.

International Youth Culture Centre in Nanjing in China

Santa van der Laarse
Philips Group Communications

E-mail: santa.van.der.laarse@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.