Makkelijk switchen tussen koffie én espresso met Philips 4000-serie espressomachines

Voor liefhebbers van filterkoffie met verse bonen, vers gemalen en gezet

februari 17, 2015

Eindhoven – Of mensen nu de voorkeur geven aan een mild kopje koffie in de ochtend of een sterke espresso in de middag – ze willen de meest verse koffiebonen van hoge kwaliteit. Dankzij de gepatenteerde CoffeeSwitch-schakelaar in de nieuwe Philips 4000-serie volautomatische espressomachines kunnen consumenten nu voor het eerst de zetdruk aanpassen. Hierdoor kunnen zij op elk gewenst moment genieten van een kopje gewone koffie of hun favoriete espresso, altijd gemaakt van vers gemalen koffiebonen.

Na het malen van koffie verliest deze al snel zijn aromatische smaak. De Philips 4000-serie volautomatische espressomachine zorgt voor de meest verse koffie doordat de bonen gemalen worden net voordat deze gebruikt wordt voor het zetten van de koffie. Hierdoor komen alle aroma’s maximaal tot uiting komen in de kop. Verser kan niet.

De Philips 4000-serie espressomachine is speciaal ontworpen voor liefhebbers van filterkoffie. Het is namelijk de eerste espressomachine die ook gewone koffie zet. Veel consumenten maken uitstapjes naar Italiaanse koffiespecialiteiten zoals cappuccino en latte macchiato, maar nog steeds drinkt 80% van de Nederlanders graag een traditionele filterkoffie. Dat kan nu van verse bonen. De nieuwe Philips 4000-serie is uitgerust met de geavanceerde Italiaanse techniek van Saeco, zodat mensen thuis kunnen genieten van een perfect kopje koffie.

Verse koffie aangepast aan uw voorkeuren
In tegenstelling tot traditionele volledig automatische espressomachines stelt de revolutionaire CoffeeSwitch-schakelaar van de Philips 4000-serie gebruikers in staat om heel eenvoudig de druk aan te passen: van hoge druk voor een intens smakende espresso (vaak gepercipieerd als sterk, intens, krachtig, bitter – gemaakt onder hoge druk) tot lage druk voor gewone koffie met een zachte smaak (mild, drinkbaar, toegankelijk). De Philips 4000-serie beschikt tevens over een ingebouwde melkkan voor de bereiding van koffievarianten met melk, zoals heerlijke cappuccino’s, of om romig melkschuim te bereiden.

Uit consumentenonderzoek blijkt dat de materialen van het maalmechanisme en de mogelijkheid om de koffiesterkte in te stellen, belangrijke factoren zijn in de aankoopbeslissing. De volledig keramische maalmechanismen van de Philips 4000-serie malen de koffiebonen op zodanige manier dat er zoveel mogelijk smaak wordt onttrokken en er tegelijkertijd een heerlijk aroma vrijkomt. Persoonlijke koffievoorkeuren, zoals temperatuur en koffiesterkte, kunnen worden aangepast en met behulp van de geheugenfunctie en het intuïtieve display opgeslagen, die zowel tijd besparen als bijdragen aan het gebruiksgemak.

Genieten zonder gedoe
Koffiedrinken is een moment om te genieten en even afstand te nemen van het drukke dagelijkse leven. De Philips 4000-serie is daarom ontworpen met het oog op eenvoud en gebruiksgemak. De compacte vormgeving bespaart ruimte in de keuken en de volledig verwijderbare koffiezetmodule kan eenvoudig vanaf de zijkant worden uitgenomen voor optimaal gebruiksgemak en probleemloos schoonmaken.

“Het dagelijks leven is tegenwoordig sneller, drukker en veeleisender dan ooit. Mensen zijn daarom op zoek naar ‘quality time’ en optimale ervaringen. We hebben de Philips 4000-serie ontwikkeld om het leven gemakkelijker te maken. Door simpelweg de schakelaar om te zetten, kun je zowel een intens smakende espresso als een heerlijk kopje gewone koffie zetten”, aldus Erik Schimmer van Philips Espresso. “Deze serie is de perfecte combinatie van de vaardigheden van Philips – de grootste fabrikant van koffiezetapparaten in West-Europa* – en Saeco, een Italiaans bedrijf dat in 1985 de eerste volledig automatische espressomachine op de markt bracht en sinds 2009 deel uitmaakt van de Philips-groep.”

Philips wil innovatieve oplossingen ontwikkelen die echt een verschil maken in het dagelijks leven van consumenten en aan hun behoeften beantwoorden. De Philips 4000-serie benut de expertise van Saeco op het gebied van verse koffiebonen, en komt tegemoet aan de behoefte van consumenten aan kwaliteit, optimaal gebruiksgemak en aanpassing aan persoonlijke voorkeuren.

* Bron: Euromonitor International 2015, omzetvolumes detailhandel in 2013 en 2014.

Prijzen en beschikbaarheid
De Philips 4000-serie is vanaf april 2015 beschikbaar in Nederland
Adviesprijzen:
Met melkkaraf HD8847/01 EUR 649,99
Met panarello HD8841/01 EUR 549,99
Met cappuccinatore HD8844/01 EUR 499,99

Philips 4000-serie espressomachines

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.