Nieuwscentrum

jan 27, 2020

Philips laat innovaties en oplossingen zien tijdens de eHealth Week om zorg thuis mogelijk te maken

Gemiddelde leestijd: 3-5 minuten

Met digitale ondersteuning in de zorg (eHealth) krijgen mensen makkelijker toegang tot zorg en meer inzicht in hun gezondheid. Denk aan beeldbellen met zorgverleners, sporten met een trainings-app of tijdens een zwangerschap thuis de ontwikkeling volgen, terwijl de gynaecoloog meekijkt vanuit het ziekenhuis. Op maandag 27 Januari begint de eHealth week in Scheveningen om de kennis en vaardigheden op het gebied van digitale ondersteuning in de zorg vergroten. Philips is aanwezig op de Openingsmanifestatie en andere bijeenkomsten in het land om innovaties en oplossingen op het gebied van eHealth te laten zien.
In een tijd waarin de vraag naar zorg razendsnel groeit, moeten zorgverleners de kwaliteit van zorg handhaven en het liefst verbeteren.

Virtueel Zorgcentrum

Het is al langer bekend: Nederlandse zorgaanbieders staan voor een grote uitdaging. In een tijd waarin de vraag naar zorg razendsnel groeit, moeten zij de kwaliteit van zorg handhaven en het liefst verbeteren. Daarbij worden de kosten ook op zijn minst beheerst en het liefst verlaagd. Dat kan alleen als de juiste zorg, op de juiste plek, het juiste moment en door de juiste professional wordt geboden. Maar hoe realiseer je dat?

 

Om antwoorden te vinden op de uitdagingen van deze tijd, ontwikkelt Philips oplossingen waarin de patiënt centraal staat – waar hij of zij ook is. Binnen deze ‘virtuele zorgcentra’ worden innovatieve technologische oplossingen gekoppeld aan nieuwe, efficiënte werkmethodes. Met als resultaat: betere zorg tegen lagere kosten.

Gegevens delen met andere zorgverleners

Zorg leveren op de juiste plek, gegevens delen met andere zorgverleners en het personaliseren van zorgprogramma’s worden dus steeds belangrijker binnen zorgorganisaties. Bernhoven en Zorggroep Synchroon beschikken sinds begin dit jaar over een gedeeld dossier voor patiënten met hartfalen. Door het gedeelde dossier hoeven patiënten minder naar het ziekenhuis en leggen in plaats daarvan een bezoek aan de huisarts af, dat veel minder van hen vraagt. Consulten van hartpatiënten kunnen eenvoudig worden vastgelegd en er kan snel berichtenverkeer plaatsvinden tussen huisarts en cardioloog. Daardoor hoeven huisartsen minder vaak te verwijzen naar het ziekenhuis.

 

Philips Engage is de verbindende factor binnen zorgnetwerken en heeft als doel geïntegreerde en waardegedreven zorg te faciliteren. Engage is een platform voor zorg en gezondheidsprogramma’s dat zorg op afstand en transmurale samenwerking voor zorgverleners mogelijk maakt.

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Pieter de Meer

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux