Patiënten vertrouwen erop dat je gelijk hebt - om snel gelijk te hebben. Helaas geven tekenen en symptomen niet altijd een volledig beeld. Lumify kan dat wel, en het komt in een hoge resolutie. Lumify draagbare ultrasone transducers gebruiken revolutionaire app-gebaseerde technologie om uw diagnostische beslissingen te versnellen. Lumify doet het werk met alleen je compatibele slimme apparaat en een kleine sonde. Met klinische toepassingen die het lichaam overspannen - van abdominale en gyneacologische toepassingen, van cardiale of respiratoire onderzoeken - Lumify is klaar voor gebruik met een tijdbesparende preset voor elke scan.
Wat je nodig hebt om te starten:
U kunt de Lumify-app downloaden uit de Google Play Store (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.philips.hc.ultrasound.lumify). Lumify wordt automatisch geïnstalleerd nadat u de app vanuit de Google Play Store hebt gedownload naar uw apparaat. Heel soms is de beveiliging van uw apparaat zo ingesteld dat Lumify niet kan worden geïnstalleerd. Controleer in dat geval de beveiligingsinstellingen van uw apparaat of neem contact op met uw IT-afdeling voor hulp. Nee. De Lumify-app werkt alleen met Lumify-transducers. Als u een niet-Lumify-transducer aansluit op uw apparaat, werkt de Lumify-app alleen in demomodus. U kunt op uw Lumify-compatibele apparaat kiezen voor handmatige of automatische installatie van app-updates. Bij automatische installatie wordt de update van de Lumify-app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is, tenzij er bij de update sprake is van wijzigingen in machtigingen. In dat geval wordt u gevraagd of u de update van de Lumify-app wilt installeren. Bij handmatige installatie van updates kunt u de nieuwste Lumify-update downloaden uit de Google Play Store. Zoek in de Help van Google Play op "apps updaten" voor meer informatie. Ja. Download en installeer de Lumify-app vanuit de Google Play Store op uw nieuwe apparaat, sluit de Lumify-transducer aan en registreer de app heel simpel aan de hand van de instructies. Lumify kan geen patiëntgegevens overzetten. U kunt de patiëntgegevens van uw vorige apparaat opslaan in een netwerkshare, lokale opslagplaats, DICOM-server of externe opslag. Nee. De Lumify-transducer is een hoogwaardig medisch product dat voor optimale prestaties een speciale kabel nodig heeft. We garanderen alleen dat het Lumify-systeem conform de specificaties werkt als u de door Philips goedgekeurde Lumify-kabel gebruikt voor uw transducer. We doen er alles aan om de lijst met compatibele apparaten op www.philips.com/lumify-compatible-devices up-to-date te houden. Alle apparaten in deze lijst zijn uitvoerig getest en volledig compatibel. Gebruik daarom een apparaat uit deze lijst. Ga voor een lijst met smart apparaten die door Philips zijn getest en volledig compatibel zijn met de Lumify-app en -transducers naar: https://www.usa.philips.com/healthcare/sites/lumify/support/lumify-tablet-compatibility. Het Android-besturingssysteem en de fabrikant van elk apparaat bieden methoden om de gegevens op uw apparaat te beveiligen, zoals gegevenscodering en gebruik van toegangswachtwoorden. We raden u ten zeerste aan om in samenwerking met uw lokale IT-beveiligingsafdeling ervoor te zorgen dat uw apparaat wordt geïmplementeerd conform uw specifieke beveiligingsvereisten. De Lumify-app is in uw beveiligingsbeleid geïntegreerd en gebruikt de communicatieprotocollen die zijn ingesteld door uw organisatie. Het Android-besturingssysteem biedt beveiliging via onder andere wachtwoorden en gegevenscodering. Het beschikt ook over standaardmechanismen om gegevens tijdens de overdracht te beveiligen via authenticatie en codering op organisatieniveau. Voorafgaand aan de registratie van Lumify-producten moet u verbinding hebben met internet. Sluit eerst uw apparaat aan op een draadloos of mobiel netwerk. Sluit vervolgens uw Lumify-transducer aan op uw apparaat en volg daarna de instructies op uw Lumify-app. Ja. U kunt een Lumify-transducer op net zoveel apparaten aansluiten als u wilt. De eerste keer dat u de transducer aansluit op een nieuw apparaat moet u de transducer registreren. Daarna kunt u de transducer zonder hernieuwde registratie gebruiken. Zorg ervoor dat uw apparaat en het Android-besturingssysteem voldoen aan de Lumify-systeemvereisten en dat u de Google Play Store vanuit een land bezoekt waarin Lumify beschikbaar is. Zie de documentatie bij uw apparaat voor informatie over de manier waarop u uw apparaat configureert voor verbinding met een draadloos of mobiel netwerk. U kunt onderzoeken en beelden exporteren naar een DICOM PACS, een netwerkshare of een lokale opslaglocatie. U kunt beelden ook per e-mail verzenden. Ondersteunde e-mailtoepassingen zijn onder andere Gmail, K-9 Mail, Yahoo, Outlook en Inbox. Zie de gebruiksaanwijzing bij Lumify voor meer informatie (www.philips.com/lumify-manual). U verwijdert als volgt patiëntgegevens van Lumify: selecteer Settings (Instellingen) en vervolgens bij Patient Database (Patiëntdatabase) de optie Reset Database(Database resetten). Reset uw apparaat als u alle gegevens van uw apparaat wilt wissen. Zie de documentatie bij uw apparaat voor instructies. Ja. Zodra er een nieuwe versie van een besturingssysteem op de markt komt, test Philips de compatibiliteit ervan met de Lumify-app. In de gebruiksaanwijzing bij Lumify vindt u een lijst met goedgekeurde reinigings- en desinfectiemiddelen. Het is uw verantwoordelijkheid om uw apparaat op de juiste wijze te reinigen en desinfecteren conform de instructies van de fabrikant van het apparaat en het reinigings- en desinfectiebeleid voor medische apparaten van uw organisatie. Zie dit beleid en de documentatie bij uw apparaat voor meer informatie. De Lumify-app is erg klein, ongeveer 30 MB, dus kleiner dan een gemiddeld MP3-nummer. Ja. U kunt het scherm van uw Android-apparaat weergeven op een externe monitor via een Chromecast-dongle. Ga voor meer informatie naar https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=nl Hiervoor bestaat een Android-app, "Stay Alive" geheten. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.synetics.stay.alive&hl=nl. Compatibele Android-apparaten ondersteunen bestaande Wi-Fi-beveiligingsprotocollen, inclusief beveiligingscertificaten. U vindt de lijst met compatibele apparaten op www.philips.com/Lumify-Compatible-Devices. Nee. Lumify past automatisch het aantal focale zones en de positie ervan aan op basis van de voorinstelling, kleurensetpositie en diepte. Zie het gedeelte over onderhoud van transducers in de Lumify-gebruiksaanwijzing voor informatie over onderhoud en een lijst met goedgekeurde reinigings- en desinfectiemiddelen. Ja. Autoscan, ook wel Autogain of Live iScan genoemd, past realtime de versterking van elke lijn in elk beeld aan en zorgt ervoor dat de totale helderheid van het beeld behouden blijft. Dankzij Autoscan hoeft u TGC (Time Gain Compensation, tijdversterkingscompensatie) niet aan te passen. Ja. U kunt het onderzoek met de beelden in pc-indeling e-mailen naar een lokale map die u kunt aansluiten op uw computer. Zie de Lumify-gebruiksaanwijzing voor meer informatie. Ja. U kunt een DICOM-bestemming configureren en exporteren naar een DICOM PACS. Uw IT-afdeling kan u de netwerkinformatie geven die u nodig hebt om de DICOM-bestemming te configureren. Zie de Lumify-gebruiksaanwijzing voor meer informatie. Zie de gebruiksaanwijzing bij het Lumify-echografiesysteem (www.philips.com/lumify-manual) voor informatie over het configureren van uw apparaat voor draadloze netwerken. Probeer aan de hand van de volgende tips het probleem op te lossen: Als u een M-modus-beeld wilt vastleggen, bevriest u het beeld met de gewenste M-modustrace. Raak dan Save Image (Beeld opslaan) aan. Het beeld wordt zoals afgebeeld toegevoegd aan het patiëntendossier.1. Hoe download ik de Lumify-app?
2. Hoe installeer ik de Lumify-app?
3. Kan ik de Lumify-app gebruiken in combinatie met transducers die niet van Lumify zijn?
4. Hoe weet ik of er een update van de Lumify-app beschikbaar is?
5. Kan ik mijn Lumify-app overzetten op een nieuw apparaat?
6. Kan ik een willekeurige USB-kabel gebruiken om mijn transducer aan te sluiten op mijn apparaat?7. Wat gebeurt er als ik een smart apparaat gebruik dat niet in de lijst met compatibele apparaten staat?
8. Welke smart apparaten zijn compatibel met Lumify?
9. Hoe zorg ik ervoor dat de gegevens die ik op mijn Lumify-compatibele apparaat opsla goed beveiligd zijn?
10. Voldoet het Lumify-product aan de HIPAA-regelgeving?
11. Hoe registreer ik mijn nieuwe Lumify-product?
12. Kan ik mijn Lumify-transducer aansluiten op meerdere apparaten?
13. Waarom kan ik de Lumify-app niet vinden in de Google Play Store?
14. Hoe configureer ik mijn tablet voor verbinding met een netwerk?
15. Hoe zet ik beelden van mijn apparaat over naar een externe archieflocatie?
16. Hoe verwijder ik alle patiëntgegevens van mijn apparaat?
17. Kan ik zonder problemen een update van het besturingssysteem op mijn apparaat installeren?
18. Waarmee kan ik mijn Lumify-transducer reinigen?
19. Hoe reinig en desinfecteer ik het apparaat waarop ik de Lumify-app gebruik?
20. Hoe groot is de Lumify-app?
21. Kan ik Lumify aansluiten op een externe monitor?
22. Is het mogelijk om de slaapstandinstellingen van het Android-apparaat te omzeilen, waardoor het voortdurend aan blijft als de Lumify-app actief is?
23. Ondersteunt Lumify WPA-beveiliging op organisatieniveau?
24. Kan ik de focale zone verplaatsen door het scherm aan te raken en te slepen?
25. Waar vind ik informatie over het reinigen van mijn transducers?
26. Biedt Lumify Autoscan?
27. Kan ik vanuit Lumify beelden in pc-indeling exporteren?
28. Kan ik vanuit Lumify beelden in DICOM-indeling exporteren?
29. Hoe configureer ik Lumify voor verbinding met een netwerk?
30. Waarom kan ik geen onderzoeken exporteren naar een DICOM PACS?
• Zorg ervoor dat uw apparaat voortdurend verbonden is met een draadloos of mobiel netwerk. Zie de documentatie bij uw apparaat voor informatie over het configureren ervan voor een draadloos of mobiel netwerk.
• Test de verbinding met de DICOM PACS. Selecteer hiervoor de exportbestemming en raak Test aan. Zie de Lumify-gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
• Controleer samen met uw netwerkbeheerder of de DICOM-bestemmingsinstellingen in Lumify correct zijn. Zie de Lumify-gebruiksaanwijzing voor meer informatie.31. Hoe leg ik een beeld in M-modus vast?
Controleer eerst of uw apparaat in de lijst met compatibele apparaten staat. Zie: www.philips.com/Lumify-Compatible-Devices. Controleer vervolgens of de transducer goed is aangesloten op uw apparaat en dat uw apparaat tijdens de gehele registratieprocedure verbonden is met een draadloos of mobiel netwerk. Zonder verbinding kan de registratie mislukken. Ontkoppel in dat geval de transducer, herstel de verbinding en sluit de transducer weer aan. Nee. Zodra u Lumify hebt geregistreerd, hebt u voor Lumify geen verbinding met een draadloos of mobiel netwerk meer nodig. Philips raadt u aan regelmatig verbinding te maken met een draadloos of mobiel netwerk om optimaal te kunnen profiteren van de voordelen die de Lumify-service biedt. Er worden pas gegevens verzameld door Lumify als u DICOM-logboeken hebt ingeschakeld. Zie de gebruiksaanwijzing bij Lumify voor meer informatie. Ga naar https://www.usa.philips.com/healthcare/resources/support-documentation/dicom-ultrasound en klik op Lumify. U vindt het zescijferige alfanumerieke serienummer op de zijkant van uw transducer. U kunt ook de transducer aansluiten op uw apparaat en Lumify starten. Raak in het zijmenu About (Info) aan en bekijk het zescijferige alfanumerieke serienummer. Ja. Zie de gebruiksaanwijzing bij Lumify voor meer informatie. Een rode X geeft aan dat Lumify geen verbinding heeft met de exportbestemming. Een groen vinkje geeft aan dat er verbinding is met de exportbestemming. Zie de gebruikersdocumentatie bij Lumify of kijk in deze veelgestelde vragen of u antwoord op uw vraag kunt vinden. Voor verdere technische assistentie kunt u contact opnemen met ons Customer Care Center: Probeer aan de hand van de volgende tips het probleem op te lossen: Voor S4-1 hebt u versie 1.6 van de Lumify-app nodig. Controleer uw app-versie: Als u versie 1.2 of eerder hebt, gaat u naar Google Play Store en downloadt u de upgrade naar 1.6. Als u app-versie 1.6 hebt, belt u met een Philips Lumify-ondersteuningsmedewerker 040-7001210.1. De Lumify-registratieprocedure is mislukt. Wat moet ik doen?
2. Moet ik zijn aangesloten op een draadloos netwerk als ik wil scannen met Lumify?
3. Waarom staan er geen gegevens in de DICOM-logboeken?
4. Waar kan ik de DICOM-conformiteitsverklaring van Lumify vinden?
5. Waar vind ik het serienummer van mijn transducer?
6. Kan ik een Modality Worklist-server verwijderen uit Lumify?
7. Wat betekent het als er een rode X of groen vinkje verschijnt bij mijn exportbestemming?
8. Hoe kan ik technische ondersteuning krijgen?
9. Wat kan ik doen als mijn apparaat de Lumify-transducers niet meer herkent?
10. Waarom verschijnt het bericht "Unsupported transducer" (Transducer niet ondersteund) als ik mijn S4-1 transducer aansluit?
Ga naar Lumify - Settings (Instellingen) -> menu About (Info).
Het Lumify-team werkt voortdurend aan verbetering van Lumify en voegt steeds nieuwe transducers, functies en services toe. De Lumify-app levert beeldvormingsprestaties die vergelijkbaar zijn met die van grotere systemen, zonder concessies te doen op het gebied van dieptepenetratie of weefselresolutie. Dit is afhankelijk van uw apparaat, maar in het algemeen kunt u twee tot vier uur continu scannen. Ga naar https://www.philips.com/lumify-compatible-devices voor een overzicht van geschatte scantijden voor compatibele apparaten. Voor de Lumify-app is ongeveer 50 MB opslagruimte vereist, voor patiëntgegevens hebt u nog aanvullende ruimte nodig. De Lumify-transducerserie is ontworpen en getest om te voldoen aan de strenge betrouwbaarheidseisen voor zeer mobiele echoapparaten en om ervoor te zorgen dat de transducers bestand zijn tegen het intensieve gebruik in de uiterst mobiele echografieomgeving. Lumify is intuïtief, waardoor medewerkers niet uitgebreid getraind hoeven te worden. Philips biedt kosteloos gericht point-of-care-educatiemateriaal, plus uitgebreidere educatie- en trainingscursussen. Aan die laatste zijn wel kosten verbonden. Op de volgende websites vindt u een overzicht van het volledige educatieaanbod: https://www.usa.philips.com/healthcare/education-resources/education-training Een normaal echo-onderzoek met enkele stilstaande beelden is ongeveer 10 MB groot. Onderzoeken met een aantal loops van drie seconden gebruiken ongeveer 50 MB. Op een compatibel apparaat (zie www.philips.com/Lumify-Compatible-Devices) kunt u honderden onderzoeken opslaan. De daadwerkelijke opslagcapaciteit is afhankelijk van meerdere factoren, zoals de hoeveelheid inhoud die er op uw apparaat is opgeslagen. Op dit moment ondersteunt Lumify alleen Android-apparaten. We zijn voortdurend op zoek naar mogelijkheden om alle platforms te ondersteunen. Ja. Het formulier Patient Info (Patiëntgegevens) bevat het veld Accession Number (Toegangsnummer). U kunt het nummer ook vinden via de functie Modality Worklist (Modaliteitswerklijst). Ja. Pediatrische beeldvorming is een indicatie voor gebruik. U kunt met Lumify de totale versterking aanpassen. Bovendien is AutoScan (continue iScan-versterkingsoptimalisatie) altijd ingeschakeld voor een uniforme beeldversterking van ondiep naar diep. Lumify legt loops (3-10 seconden lang) prospectief vast. Zodra u Save Loop (Loop opslaan) aanraakt, worden beelden vastgelegd. Dit gaat door totdat u Stop aanraakt of totdat de opgegeven looplengte is verstreken. Philips raadt u aan een apparaat te gebruiken uit de lijst met compatibele apparaten: https://www.philips.com/lumify-compatible-devices. Ja. XRes, de nieuwste generatie beeldvormingsverwerking, zorgt voor betere beeldresolutie en eenvoudigere structuurvisualisatie. Philips optimaliseert XRes voor elke klinische toepassing. Ja. Lumify gebruikt THI op basis van de klinische toepassing. Op de C5-2 transducer wordt THI bijvoorbeeld gebruikt door zowel de toepassing voor galblazen als die voor OB/GYN. Ja. SonoCT, ook wel 'spatial compounding' of 'multibeam' genoemd, is actief op de L12-4 en C5-2 transducers voor alle toepassingen behalve die voor longonderzoeken. Lumify is een medisch apparaat dat alleen verkrijgbaar is voor bevoegde artsen en zorginstellingen die bevoegde artsen in dienst hebben. Ja, u kunt een DICOM MWL-server configureren en erin zoeken. Zie de Lumify-gebruiksaanwijzing voor meer informatie. Ja. Raak in het scherm Scan/Create Patient (Patiënt scannen/maken) de knop Scan aan zonder patiëntgegevens in te voeren. U kunt op elk gewenst moment patiëntgegevens wijzigen totdat u het onderzoek beëindigt. Ja. Er zijn twee kleurenmodi beschikbaar: Fast Flow (Snelle flow, hoge kleurschaal voor arteriële flow) en Slow Flow (Trage flow, lage kleurschaal voor veneuze flow). Ja. Raak voor een volledig scherm [[pictogram voor volledig scherm]] het beeld rechts onderin aan. Raak [[pictogram terug naar normale weergave]] aan om terug te gaan naar de normale weergave. In de Lumify-gebruiksaanwijzing vindt u een volledige lijst met ondersteunde indelingen en instructies voor de configuratie van de streepjescodescanner. M-modus is beschikbaar op de S4-1, C5-2 en L12-4 transducers. Lumify is een draagbaar echografiesysteem dat is bedoeld voor gebruik in elke omgeving waar zorg wordt verleend door professionele zorgverleners. Dat kan thuis, in het ziekenhuis, in een klinische of medische praktijk en onderweg zijn. Bij de rechtstreekse aankoop van Lumify ontvangt u de Lumify-transducer(s), de Lumify-app, software-upgrades, een garantie van de fabrikant plus een draagtas voor het apparaat en de transducer. BELANGRIJK: bij uw aankoop ontvangt u geen compatibel smart apparaat. U kunt hiervoor een creditcard gebruiken of Philips kan u een factuur sturen op basis van de bestelbon. U ontvangt uw Lumify-transducer(s) meestal binnen twee weken na de bestelling, maar de daadwerkelijke levertijd is afhankelijk van productbeschikbaarheid. Bij een grote bestelling kan het iets langer duren. Bel 040-7001210 als u vragen hebt over uw bestelling. Op uw Lumify-aankoop hebt u een basisgarantie van vijf jaar. Deze omvat toegang tot het ondersteuningsgedeelte van onze Lumify-portal en tot Philips-ondersteuningsmedewerkers op afstand, plus garantie op fabricagefouten voor uw Lumify-transducer(s). U kunt zich via ons Xtend Premium-aanbod verzekeren tegen onopzettelijke schade. Hieraan zijn kosten verbonden. Buiten de garantie bestaat er geen aanvullende servicedekking Na uw aankoop kunt u Lumify niet retourneren of annuleren. Zie de voorwaarden bij de aankoop. U kunt de beeldvormingsinstellingen eenvoudig resetten naar de geoptimaliseerde standaardwaarden door de voorinstelling opnieuw te selecteren. Hiermee worden instellingen voor diepte/versterking, enz. gereset naar de geoptimaliseerde standaardwaarde.1. Gaat u nog andere beeldvormingsmodi toevoegen, bijvoorbeeld PW-doppler?
2. Hoe zijn de beeldvormingsprestaties van Lumify in vergelijking met die van andere systemen?
3. Hoeveel gebruikstijd biedt het Lumify-systeem mij?
4. Hoeveel opslagruimte heeft Lumify nodig?
5. Hoe robuust is de Lumify-transducer?
6. Welke opleiding of training wordt er bij Lumify aangeboden?
7. Hoe groot is de beeldopslagcapaciteit van Lumify?
8. Ondersteunt Lumify Windows-apparaten, zoals de Surface-tablet?
9. Bevatten de Lumify-patiëntgegevens toegangsnummers?
10. Kan ik Lumify gebruiken voor pediatrische beeldvorming?
11. Kan ik met Lumify de versterking in het nabije veld of in het verre veld aanpassen?
12. Worden loops prospectief of retrospectief vastgelegd?
13. Werkt Lumify met Samsung-telefoons (S4, S5, S6, S6 Edge)?
14. Biedt Lumify XRes?
15. Biedt Lumify Tissue Harmonic Imaging (THI)?
16. Biedt Lumify SonoCT?
17. Worden onderzoeken die ik met Lumify uitvoer vergoed?
Zolang wordt voldaan aan de gebruikelijke vereisten, worden echografieservices die zijn uitgevoerd met een ultramobiel of draagbaar echografiesysteem onder dezelfde echografiecodes vastgelegd als onderzoeken die worden uitgevoerd met echografiesystemen op een karretje. Alle echografieonderzoeken moeten voldoen aan de vereisten van medische noodzakelijkheid, zoals is gedefinieerd door de betaler, en van volledigheid voor de gekozen code en moeten worden vastgelegd in het patiëntendossier, ongeacht het type echografieoplossing dat wordt gebruikt.18. Ondersteunt Lumify DICOM Modality Worklist (MWL)? Hoe configureer ik een Modality Worklist-server?
19. Kan ik bij de start van een onderzoek een tijdelijke ID maken? Zo ja, kan ik dit later wijzigen met patiëntgegevens?
20. Is Color Mode (Kleurenmodus) beschikbaar?
21. Kan ik beelden scannen of bekijken op een volledig scherm?
22. Welke streepjescode-indelingen worden in Lumify ondersteund?
23. Op welke transducers is M-modus beschikbaar?
24. Kan ik Lumify buiten het ziekenhuis gebruiken?
25. Wat is inbegrepen bij mijn rechtstreekse aankoop van Lumify?
26. Hoe betaal ik mijn rechtstreekse aankoop van Lumify?
27. Hoe lang duurt het voordat ik de aangeschafte Lumify-transducer in huis heb?
28. Welke garantie wordt geleverd bij de Lumify-oplossing die ik heb gekocht?
29. Welke aanvullende servicedekking is beschikbaar bij de aangeschafte Lumify-oplossing?
30. Wat zijn de voorwaarden voor de aangeschafte Lumify-garantie?
Zie de garantievoorwaarden in het document van onze Algemene Leveringsvoorwaarden voor Medische Systemen op https://www.philips.nl/healthcare/about/conditions.html.
31. Hoe annuleer ik mijn Lumify-aankoop?
32. Kan ik de beeldvormingsinstellingen resetten naar de standaardversterking-/diepte? Is er een soort "resetknop"?
Gelijk starten met Philips Lumify? Beschikbaar vanaf 121 euro per maand. Koop Lumify nu.
Bent u geïnteresseerd in het testen van Philips Lumify? Vraag hier uw demo aan.
Wilt u weten wat Philips Lumify voor u als zorgprofessional kan betekenen?
Of bel ons op 040-7001210 (optie #4).
You are about to visit a Philips global content page
Continue