Gezondheidszorg zonder grenzen:
De toekomst van de gezondheid

 

De gezondheidszorg is vol contrasten. Aan de ene kant zit het vol met innovatie, geweldige artsen, eersteklas onderzoek, hoogwaardige technologie en geavanceerde gezondheidsinstellingen die zorg verlenen bij de meest uitdagende omstandigheden en procedures. Aan de andere kant heft de complexiteit van de financiering, regelgeving en zorgverlening deze sterke punten in zekere mate weer op. Er lijken alsmaar barrières te zijn die voorkomen dat patiënten gepersonaliseerde, efficiënte zorg krijgen. Dit vormt een last voor zowel patiënten als zorgverleners en leidt tot meer kosten.

Praat met ons over grenzen doorbreken

Tegenwoordig mag gezondheidszorg, net als gezondheid, geen grenzen kennen.

Praat met ons over grenzen doorbreken

In het licht van deze uitdagingen is het bemoedigend om te zien dat er grote vooruitgang wordt geboekt om deze barrières te doorbreken. Een voorbeeld hiervan is een ziekenhuis dat de dagelijkse zorg voor patiënten met een chronische aandoening verleent in de vertrouwde omgeving van hun eigen huis, terwijl de kosten en de bezettingsgraad worden verlaagd. Of een toonaangevende zorginstelling die voorspellende hulpmiddelen voor zorgbeheer gebruikt voor IC-patiënten om de duur van het ziekenhuisverblijf te verkorten en heropnames te beperken, terwijl een tekort op acute zorg wordt aangepakt en miljoenen worden bespaard. En een hart- en vaatcentrum dat gevallen met een hoog risico behandelt met minder invasieve, beeldgeleide technologieën die de verblijfsduur kunnen verkorten en de algehele levenskwaliteit van de patiënt verbeteren. Of een academisch ziekenhuis dat als doel heeft een geheel digitale database met weefselmonsters samen te stellen, waardoor pathologen meer inzicht krijgen, en persoonlijke zorg en geoptimaliseerde behandelingen mogelijk zijn. Philips kent deze verhalen omdat wij er deel van uitmaken, nauw hebben samengewerkt met deze zorginstellingen om de grenzen te doorbreken, de complexiteit weg te nemen en een meer naadloze aanpak op het gebied van gezondheidszorg te implementeren waar, wanneer en hoe mensen dit het meest nodig hebben.

 

Innovatie. Transformatie. Samenwerking. Dat zijn kernwoorden die deze gezondheidsinstellingen inspireren om met ons te samenwerken. Toonaangevende technologieën gekoppeld aan een aanpak die nieuwe wegen inslaat in de zorgverlening. Een voortdurend streven om het leven beter te maken. Een visie op een meer naadloze zorg die grenzen doorbreekt en complexiteit wegneemt. Dat is wat ons drijft. Dat is Philips.

Barrières doorbreken door middel van duurzame partnerschappen

Hoewel we reeds een diepgaand inzicht hebben in de uitdagingen die de algehele prestaties van onze gezondheidsinstellingen beïnvloeden, zien we tal van mogelijkheden om de gezondheidszorg te verbeteren. Dit is echter niet iets dat we alleen kunnen doen. Het vereist diepgaande en vertrouwde partnerschappen die zijn gestoeld op samenwerking, waarbij zowel de beloningen als de risico's kunnen worden gedeeld. Onze klanten hebben duidelijk gemaakt dat werken met een overweldigend aantal leveranciers en oplossingen geen goede optie meer is, aangezien de gezondheidszorg steeds complexer wordt. Daar zijn wij het volledig mee eens.

 

Voor Philips is een partnerschap veel meer dan een woord of een handtekening op een bestelling. Voor ons betekent een echt partnerschap dat we onze mouwen opstropen en met onze klanten samenwerken om zinvolle oplossingen te identificeren en implementeren, die aan de individuele behoeften en uitdagingen van elke organisatie kunnen worden aangepast. Hiervoor hebben we geen transactionele samenwerking meer nodig, maar een transformatief partnerschap, waarbij we samen de zwaarste uitdagingen van elke klant het hoofd bieden. Hoewel al onze partnerschappen net zo uniek zijn als de behoeften van onze klanten, zijn ze allemaal gericht op het implementeren van belangrijke innovaties, toegespitst op patiënten en zorgverleners, ontworpen om barrières te doorbreken, de complexiteit weg te nemen en een meerwaarde te zijn voor patiënten, zorgverleners en de gezondheidszorg in het algemeen. We beginnen met een zorgvuldige evaluatie van de bestaande capaciteiten en behoeften van onze klant en stellen vervolgens een strategische roadmap samen met het oog op de toekomst. Wij zijn van mening dat onze benadering van een partnerschap ons uniek maakt binnen deze bedrijfstak.  

"…de relatie die wij hebben met onze klanten is fundamenteel aan het veranderen... We willen met u samenwerken om na te denken over hoe we het leven van mensen kunnen verbeteren. We willen onze kennis op het gebied van gezondheid en welzijn, technologie, informatiesystemen en bedrijfsprocessen met u delen – en steeds vaker worden wij beoordeeld op basis van de resultaten die u boekt."

Frans van Houten

CEO, Royal Philips

Wij begrijpen dat het bereiken van een meer naadloze zorg wordt belemmerd door de frictie en de barrières die ontstaan door interoperabiliteit in de zorgverlening. Daarom kiezen wij voor een leverancieragnostische benadering met onze open-source platformen en onze bereidheid om te werken met technologie van andere leveranciers. Terwijl onze inzet voor productinnovatie en R&D-investering groter is dan ooit, gaan we ook partnerschappen aan om procesinnovaties te stimuleren. Ons Healthcare Transformation Services-consultancyteam werkt nauw samen met klanten om zinvolle en duurzame operationele en klinische verbeteringen tot stand te brengen, en om patiëntgerichte omgevingen te ontwerpen. Dit heeft geleid tot talrijke verbeteringen, van de spoedeisende hulp en katheterisatielaboratoria tot geheel nieuwe centra voor patiëntenzorg.

 

Een essentieel fundament van onze partnerschappen is onze inzet voor responsieve diensten. In veel gevallen implementeren we klinische, dienstverlenende en technische hulpbronnen in de organisatie van onze klant om meer succes te kunnen boeken. Wij ontwikkelen samen KPI's om onze voortgang te meten met betrekking tot de meest essentiële uitdagingen. Deze aanpak heeft ertoe geleid dat onze beeldvormings-, cardiovasculaire en bewakingssystemen de laatste jaren heel goed uit de bus komen bij talloze kwaliteitsonderzoeken.

De transformatie is begonnen 

 

We streven ernaar de complexiteit weg te nemen om de productiviteit te verbeteren en de zorg naadloos rondom mensen te organiseren - zowel patiënten als zorgverleners. Hoewel we te maken hebben met veel verschillende uitdagingen, hebben vier gebieden de prioriteit gekregen: het verzamelen van gegevens en inzichten vereenvoudigen, het stimuleren van verbeterde behandeling en resultaten, zoveel mogelijk extra kosten uit het systeem schrappen, en zorgen voor een betere ervaring voor patiënten en medewerkers. Het is absoluut een moeilijke opdracht, maar wel eentje die we zowel kunnen als willen uitvoeren. Ons geïntegreerd portfolio van producten en oplossingen, samen met onze praktische adviezen en bekroonde service, helpt onze klanten vandaag nog grote stappen te zetten op al deze gebieden.

 

Zo hebben we bijvoorbeeld voor veeleisende verpleegafdelingen geautomatiseerde hulpmiddelen ontwikkeld die een uitgebreid overzicht bieden van de toestand van de patiënt, medische documentatie vereenvoudigen en het personeel efficiënter inzetten. De IntelliVue Guardian met Early Warning Scoring-systeem (EWS) omvat innovatieve technologie, die samen met onze aanvullende klinische diensten kan helpen bij het plannen en uitvoeren van verandermanagement, het trainen van personeel, en ondersteuning na de implementatie.

 

Om zorgverleners te helpen op het juiste moment en op de juiste plek de juiste zorg te verlenen, hebben we een reeks nieuwe oplossingen ontwikkeld die redundantie verminderen en tot een snellere en minder invasieve diagnose leiden. Technologieën zoals de IQon Spectral CT kunnen artsen helpen een leverlaesie te karakteriseren aan de hand van een verbeterde visualisatie. De anatomisch intelligente 3D Modeling-technologie van HeartModel zorgt ervoor dat röntgenonderzoeken van het hart eenvoudiger kunnen worden uitgevoerd en vermindert de variabiliteit door binnen enkele seconden essentiële informatie te leveren.

 

Wij blijven vooral uiterst gefocust op het ontwikkelen van oplossingen waarbij onze patiënten op de eerste plaats komen. De hedendaagse zorgconsumenten worden steeds mondiger en veeleisender - en terecht. Ze betalen een veel groter deel van de zorgkosten uit eigen zak. Ze verdienen een comfortabelere en prettigere ervaring, zoals die van onze Ambient Experience In-Bore MRI-ruimte. Dankzij de Ambient Experience In-Bore Connect-oplossing zijn patiënten aanzienlijk meer tevreden over hun MRI-onderzoeken.

Samen meer doen 

 

De visie op naadloze zorg zal nog belangrijker worden, aangezien de gezondheidszorg zich steeds vaker op preventie en gezond leven richt en niet meer uitsluitend op ziekenzorg. Philips gebruikt zijn unieke positie als gevestigde vernieuwer. Deze positie is gericht op de behoeften van de klant met veel innovatieve oplossingen, om mensen, technologie en afdelingen in een meer naadloze workflow te verenigen binnen de gehele zorgsector.

 

Met behulp van naadloze zorg proberen wij grenzen te doorbreken, zinvolle innovaties te bieden en ons doel te bereiken om elk jaar de levens van drie miljard mensen te verbeteren in 2025. We zijn enthousiast dat we met baanbrekende innovaties een bijdrage kunnen leveren aan een betere toekomst, zoals met onze eerste digitale pathologieoplossing die artsen in staat stelt sneller aandoeningen zoals kanker te detecteren en te behandelen. We zijn ook bezig met het ontwikkelen en toepassen van kunstmatige intelligentie en 'machine learning', met als doel om vroegtijdige behandelingen mogelijk te maken die kunnen worden aangepast aan elke patiënt - zorg die voorspellend, geïntegreerd en nauwkeurig is.

 

Om naadloze zorg realiteit te laten worden, moeten we samen de barrières tussen afdelingen en specialisten blijven doorbreken, baanbrekende innovaties creëren, de obstakels tussen patiënten en zorgverleners overwinnen, en de grenzen tussen zorginstellingen en de eigen woonkamer overschrijden. De gezondheidszorg kent tegenwoordig namelijk geen grenzen meer.

Bespreken hoe we barrières in de zorg kunnen doorbreken?  

De juiste zorg op het juiste moment op de juiste plek. Dat is gezondheidszorg zonder grenzen.

Pictogram van ziekenhuis

In het ziekenhuis....

Ervoor zorgen dat alle leden van het zorgteam de patiëntanamnese vanaf de diagnose tot de behandeling kunnen bekijken, samenwerking bevorderen, en onnodige en herhaalde onderzoeken voorkomen zijn essentiële factoren voor een naadloze zorg. Met het IntelliSpace Portal kon een toonaangevend Amerikaans ziekenhuis zijn analysetijd met meer dan 20% verkorten.  

Pictogram van huis

Thuis....

Helpen voorspellen welke hulpbehoevende ouderen binnen de komende 30 dagen spoedvervoer nodig hebben en hen koppelen aan vroegtijdige, kostenbesparende interventies kan helpen het aantal heropnames en bezoeken aan de spoedeisende hulp te verlagen. De eerste resultaten van een Partners Connected Health-onderzoek over de voorspellende analyses van CareSage, gekoppeld aan Philips Lifeline en andere aangesloten technologieën, wijzen erop dat het mogelijk is het aantal heropnames binnen een termijn van 180 dagen met maar liefst 40% te verminderen.

Pictogram van populatie

Bij patiëntenpopulaties....

Het elke maand in kaart brengen van miljarden gegevenspunten zorgt ervoor dat onze datawetenschappers en serviceteams een geïntegreerde, omvangrijke en longitudinale weergave van vrijwel het gehele traject van de patiënt kunnen aanleveren. Onze partners gebruiken het Philips Wellcentive-zorgmanagementplatform voor patiëntenpopulaties niet alleen voor snellere inzichten en betere zorg, maar ook voor het binnenhalen van aanzienlijk meer inkomsten met een toegevoegde waarde – meer dan $700 miljoen tot nu toe.  

kind in mri
röntgen en stethoscoop
arts die voor een scherm zit en achterom kijkt
chirurg die naar beneden kijkt
chirurg die naar beelden kijkt
jogger

DISCLAIMER:

Resultaten van casestudy's bieden geen voorspellingen voor resultaten in andere gevallen. Resultaten bij andere gevallen kunnen variëren.

Geen silo's.
Geen grenzen.

 

Er is altijd een manier om het leven te verbeteren.

Lees meer verhalen van klanten

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht

Contactgegevens

*
*
*

Bedrijfsgegevens

*
*
*
*
*
*
*

Informatie details

Door uw reden voor contact op te geven, kunnen wij u beter van dienst zijn.
*
*
*