Philips veiligheidsbericht voor medische apparaten

Ondersteuning bij elke stap
Lees meer over onze veiligheidsmelding en weet wat u kunt verwachten

Icoon van patiënt en arts

We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om te wachten op nieuws over wanneer en hoe uw apparaat wordt gerepareerd of vervangen.

Terwijl we er samen met de thuiszorgleveranciers voor zorgen dat patiënten zo snel mogelijk een vervangend apparaat ontvangen, willen we u op de hoogte houden over de ontwikkelingen en vertrouwen geven in uw nieuwe apparaat.

Kijk op philips.com/src-update voor meer informatie en om de veiligheidsmelding (FSN 2021-05-A & FSN 2021-06-A) te lezen.

Dokter in gesprek met dokter
Niet geregistreerd icoon

1. Registratie van het apparaat

Thuiszorgleveranciers en distributeurs zorgen dat getroffen apparaten worden geregistreerd bij Philips voor vervanging.

Hoewel u als patiënt uw apparaat niet hoeft te registeren, kunt u wel nagaan of de veiligheidsmelding uw apparaat betreft. Indien dit het geval is, overleg dan met uw arts of de behandeling voortgezet dient te worden.

Dokter in gesprek met een andere arts
DME overeenkomst pictogram

2. Verwerking van de aanvraag

We nemen de aanvraag van een vervangend apparaat in behandeling zodra:
 

  1. Uw thuiszorgleverancier uw apparaat registreert
  2. Er een apparaat beschikbaar is 


Zodra uw zorgaanbieder apparaten heeft ontvangen van Philips, wordt direct contact met u opgenomen. U hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Dokter in gesprek met patiëntpaar
Dokter spreekt met patiënten
Pictogram patiëntprioriteit

3. Wij houden u op de hoogte

Hoewel we al begonnen zijn met het leveren van nieuwe apparaten en onze productiecapaciteit hebben verhoogd, verwachten we tot eind 2022 nodig te hebben om de meerderheid van de geregistreerde apparaten te vervangen.

Indien u op de hoogte wil blijven van de nieuwste ontwikkelingen, bezoek dan onze socialmediakanalen of lees onze veelgestelde vragen via de onderstaande link.

Leveringspictogram voor vervanging van apparaat

4. Levering van vervangend apparaat

Wanneer u het vervangende apparaat ontvangt, zal uw zorgaanbieder met u bespreken hoe u:

 

  1. Het apparaat instelt
  2. De verschillende onderdelen reinigt

Apparaat retour pictogram

5. Retourneren van uw getroffen apparaat

Uw geretourneerde apparaat wordt gerepareerd voor een andere patiënt binnen het herstelprogramma.

Praten icoon

Bespreek met uw zorgaanbieder hoe de retournering zal plaatsvinden

Geen icoon

Stuur uw accessoires niet terug naar ons. Deze dient u te bewaren en te reinigen zodat u ze kunt hergebruiken in uw vervangende apparaat. Volg de instructies van uw zorgaanbieder op voor het reinigen van uw accessoires.

We waarderen uw medewerking.

Persoon op computer die met dokter spreekt
Telefoon pictogram

Heeft u nog vragen?

Bel een van onze internationale callcenternummers om een vertegenwoordiger te spreken.

Persoon op computer die met dokter spreekt

You are about to visit a Philips global content page

You are about to visit the Philips USA website.

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.