Bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel

Koninklijke Philips Nederland is een gediversifieerd technologiebedrijf dat het leven van mensen wil verbeteren door zinvolle innovaties op het gebied van gezondheidszorg, consumentenlevensstijl en verlichting. Het bedrijf is marktleider op het gebied van cardiologische zorg, acute zorg en zorg voor thuis, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.

Brand-Campaign-key-visual-275x90.jpg

Innovaties creëren die belangrijk zijn voor mensen

Al sinds de productie van de eerste Philips-gloeilamp meer dan 120 jaar geleden, zijn innovatie en een benadering waarbij de mens centraal staat belangrijke kernwaarden van ons bedrijf.

 

We streven ernaar om nieuwe technologieën te ontwikkelen op het gebied van gezondheidszorg en verlichting, evenals innovatieve en lokaal relevante consumentenproducten die echt een verschil maken voor onze klanten, consumenten en belanghebbenden over de hele wereld. Wij zijn van mening dat we hiervoor heel precies moeten begrijpen wat mensen graag willen en nodig hebben.

 

Wanneer we de twee pijlers mensen en innovatie samenbrengen, creëren we geavanceerde technologie die aansluit bij wat mensen echt willen en nodig hebben. Het zijn zinvolle innovaties die mensen helpen goed te leven, gezond te blijven en van het leven te genieten. Dit is wat Philips van de concurrentie onderscheidt en ons als merk en bedrijf definieert.

Company Business highlights Q4

Business Highlights in Q4

As a leading innovator in image-guided interventions and therapy, Philips has expanded its product portfolio with InfraredX’s catheter-based imaging system and teamed up with RealView Imaging to demonstrate the feasibility of 3D holographic imaging in interventional cardiology.

 

Driven by the positive consumer response to the Philips AVENT Natural Feeding range, Philips Mother and Childcare delivered strong growth in European markets such as Germany, France, the UK and Central & Eastern Europe.

 

Philips was awarded the order to renovate most of Buenos Aires’ 125,000 street lights with its CityTouch connected LED system. This system allows each light point to be programmed and remotely controlled, improving comfort and safety at lower energy cost.

 

 
Philips in Q4 2013

Sales                          6.8 bln
Adjusted EBITA        915 mln
Net income                412 mln