1
Beter slapen

Ontdek de slaaptips van onze experts

Betere slaap, betere gezondheid

    Ontdek hoe je beter kunt slapen

    Moeite met goed slapen? Word jij moe en futloos wakker? Slaap, evenals gezonde voeding en lichaamsbeweging, zijn belangrijke pijlers voor het handhaven van een gezonde levensstijl. Slaap heeft invloed op alles wat we doen.* Wanneer we met slaapproblemen kampen, betekent dit vaak dat we niet onze beste versie zijn: thuis, op het werk en privé echt overal.** Philips geeft je graag tips om slaap te begrijpen en te verbeteren.

    Interview met Tim en Tim slaapexperts    

    Tim Weysen Senior Scientist

    • MSc Cognitive Neuroscience

    PhD Sleep and Thermoregulation

     

    Tim Leufkens Senior Scientist

    • MSc Neuropsychology

    PhD Psychopharmacology

    Afspelen

    Slaapkennis van onze experts

    Philips ontwikkelt al ruim 30 jaar aan producten voor een betere nachtrust en blijft onderzoek doen om met innovatieve oplossingen te komen voor mensen met slaapproblemen. Zo maken er wereldwijd mensen gebruik van onze slaapmaskers voor slaapapneu. Bij Philips zijn ruim 50 slaapexperts internationaal bezig met onderzoek en ontwikkelingen. Wij delen graag onze kennis en expertise met jou.

    Tips van de slaapexperts***

    1. Probeer zo ontspannen mogelijk naar bed te gaan. Mobiel, computer, tv of een spannende tv serie ruim voor het slapen gaan vermijden
    2. Laat drinken en een zware maaltijd kan een ongunstig effect hebben op de slaap
    3. Creëer routine met regelmatige slaap en wektijden
    4. Voldoende daglicht overdag zodat je biologische klok opgeladen word
    5. Zorg voor zo weinig mogelijk geluid en licht tijdens de slaap
    6. De ideale slaapkamer temperatuur is tussen de 17 en 19 graden

    Hoe kan je beter slapen?

    Verkleuringen van buitenaf

    Beweeg

    Verkleuringen van binnenuit

    Unplug

    Leeftijdsgebonden verkleuringen

    Routine

    Fluorose verkleuringen

    Eten

    Slaap is belangrijk voor een goede gezondheid

    Mensen die te weinig slapen kunnen zowel mentaal als lichamelijke problemen ontwikkelen. Uit onderzoek is er een sterke correlatie ontdekt tussen te weinig slaap en obesitas. Daarnaast kan te weinig slaap ook depressiviteit veroorzaken. Als je te weinig slaapt dan pas merk je hoe belangrijk slaap voor je is. Kijk, behandel en verander de oorzaak i.p.v. het bestrijden van de symptomen. Neem contact op met een slaapexpert die je persoonlijk kan helpen.***

    Facts***

    Probeer tussen de 7 en 9 uur te slapen.
    In de praktijk blijkt dat de mensen gemiddeld tussen de 6 en 7 uur slapen in Nederland.****
    Uiteraard zijn er ook mensen die beter functioneren met een minder aantal slaap uren.
    Een dutje of powernap doen is prima. Tussen de 20 en 25 minuten (niet langer dan 30 minuten). Vóór 15.00 uur niet in bed maar bijvoorbeeld op de bank.
    Vroege Vogel

    Leeuwerik of nachtuil?

    Het dagelijkse ritme kan per persoon en met de leeftijd verschillen. Een ochtendmens of leeuwerik staat graag vroeg op en heeft weinig energie in de avond. De avondmens of nachtuil is het meest productief tot in de late uurtjes en gaat bij voorkeur ook graag laat naar bed.

    Nachtuil

    Wil je vaker slaaptips ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

    Bedankt voor uw aanmelding voor onze nieuwsbrief.

    Uw aanmelding voor onze nieuwsbrief is mislukt. Probeer het later opnieuw.

    Philips respecteert en hecht veel waarde aan jouw privacy. Lees de privacyverklaring, voor meer informatie.

    Beter slapen en wakker worden door licht

    Lang geleden, toen het leven nog eenvoudig was, sliepen mensen langer en beter. Sinds de afgelopen eeuw is daar verandering in gekomen door de uitvinding van licht en de vele schermen die we dagelijks gebruiken. Door alle ontwikkelingen is het gemiddelde dagritme van veel mensen verschoven. Door licht toe te passen om te gaan slapen en wakker te worden help je je bioritme op een natuurlijke wijze van energie te voorzien.*****

    Kies voor een goede nachtrust en daarmee voor een gezond leven.

    Geniet van een fijne slaap

    Ontdek onze producten voor een betere nachtrust

    We hebben een selectie gemaakt van onze favoriete producten die het wakker worden en in slaap vallen bevorderen.

    Betere start van de dag
    Philips Wake-Up Lights

    Gemiddelde beoordeling  / 5
    Gemiddelde beoordeling  / 5

    Beter slapen
    Philips Sleep & Wake-Up Lights

    Gemiddelde beoordeling  / 5
    Gemiddelde beoordeling  / 5

    Verhoog je energie
    Philips EnergyLights

    Gemiddelde beoordeling  / 5
    Gemiddelde beoordeling  / 5

    * Leufkens, T. (z.d.).  De gevaren van te weinig slaap. Geraadpleegd van https://www.philips.nl/a-w/nederland/blog/advancing-healthcare/de-gevaren-van-te-weinig-slaap.html

    ** BNR. (dinsdag 3 juli 2018). 'Inzicht in slaap eerste stap naar een betere nachtrust.' Geraadpleegd van https://www.bnr.nl/programmas/hemmen/10346808/inzicht-in-slaap-eerste-stap-naar-een-betere-nachtrust

    *** T. Leufkens en T. Weysen, Beter slapen interview, 14 februari, 2019.

    **** World Sleep Day 2019 survey. (z.d.). Geraadpleegd van https://www.usa.philips.com/c-e/smartsleep/campaign/world-sleep-day

    ***** Gebruik licht voor een beter humeur en meer energie. (z.d.). Geraadpleegd van https://www.philips.nl/c-e/pe/lichttherapie/invloed-van-licht.html

    Heb jij misschien slaaptips die je met ons wilt delen?

    Deel en gebruik #philipsbenelux #slaapbeter