Contact us    

Dit gebeurt er als jij de stad verlicht

Francie Lamers - Steeds meer mensen wonen in de stad of zullen daar in de toekomst wonen. Wonen doe je bij voorkeur in een omgeving waar het aangenaam toeven is, comfortabel en veilig. Verlichting in de stad speelt hierbij een cruciale rol. Dankzij innovatieve straatverlichting zoals door Philips CityTouch, kunnen steden straatverlichting eenvoudig aanpassen op verschillende situaties. Zo zet je de verlichting ’s nachts effectief en efficiënt in: weinig licht waar dat kan en extra licht waar het nodig is. Immers goede openbare verlichting is belangrijk voor de sociale veiligheid en verkeersveiligheid. Bovendien kan voor iedere lamp afzonderlijk de verlichting worden aangepast. Dit heeft weer een positieve impact op de verlaging van het energieverbruik. Zo willen wij met onze innovaties een positief verschil maken voor iedereen in de stad.

 

Verlicht de stad met jouw idee
Met de inwoners van de stad als als belangrijkste gebruikers van onze innovaties, vroegen wij hen wat zij met verlichting zouden willen doen om zich prettig en veilig te voelen in de stad. Kortom; verlicht de stad met jouw idee dat mensen inspireert en gelukkig maakt.

Het idee voor de de social media campagne ‘Philips Light-up-your-City Challenge’ werd geboren. We startten een grote online campagne en gaven iedereen de kans om te zeggen hoe zij de stad zouden willen verlichten. We ontvingen meer dan 1.200 fantastische ideeën. De beste ideeën werden tot leven gewekt als bewegende lichtprojecties in Gent, Rotterdam en Deurne en transformeerden de stad voor een avond in een magische plek waar mensen zich blij, vrolijk, rustig, ontspannen en onbezorgd gingen voelen.

 

Zo verscheen midden in de stad Gent heel even een tropische jungle om meer natuur in de stad te brengen. Lieten we de geschiedenis van de stad herrijzen door grote glas-in-lood ramen te projecteren, een gebouw te veranderen in een stoommachine en het oude postkantoor in Rotterdam weer even zijn oude functie terug te geven. Er werd een raket gelanceerd en scholieren van een school in Deurne konden een ruimtereis beleven en maakten van hun school een avontuurlijke ruimtereis. Zo begeleidde een virtuele hond wandelaars veilig door een donker steegje. En voelden inwoners van Amsterdam zich weer kind, zij hinkelden spontaan weer op een geprojecteerde hinkelbaan. Bekijk hier de foto’s.

 

Stedelijke verlichting geeft een goed gevoel
Alle inspirerende ideeën werden in een filmpje vastgelegd dat we verspreidden via social media om nog meer mensen de lichtprojecties te kunnen laten beleven. Maar vooral ook om de boodschap over de bühne te brengen, dat je door (straat)verlichting aan te passen aan het moment , je mensen oprecht een prettig, comfortabel en veilig gevoel kunt geven. Wat ons betreft: genoeg inspiratie om na te denken over wat verlichting kan doen voor de beleving van jouw stad.

 

Lees hier meer informatie over CityTouch in Rotterdam.

Francie Lamers

Market Alignment Manager at Philips Lighting

All-round international marketeer with 20+ years in B2B high-tech marketing, brand management, product management and marketing communication. Experience in defining strategic concepts and value propositions based on market insights and relevant use cases, resulting in powerful marketing, sales and communication deliverables.

 

Volg Francie via:

LinkedIn

 

Het laatste nieuws van Philips

twitter

facebook