De impact van 'Internet of Things' op ons allemaal

Pieter Nota - Stelt u zich een wereld voor waarin, in plaats van enkel koppelingen tussen mobiele apparaten, televisies, spelconsoles en het internet, de cloud miljarden consumentenapparaten aanstuurt die momenteel op zichzelf staande onderdelen van ons dagelijks leven zijn. 
 

Dit is geen toekomstmuziek. De hedendaagse digitale wereld, een wereld waar Philips middenin staat, verandert de manier waarop we het internet gebruiken om relevante, persoonlijke oplossingen ter verbetering van de levenskwaliteit van mensen aan te dragen. Het 'Internet der Dingen' staat inmiddels centraal in hoe we innoveren bij Philips, en hoe we luisteren naar, contact leggen met en ons laten inspireren door onze consumenten.
 

Onze consumentenapparaten die gebruikmaken van cloud-functionaliteit spelen in op de behoeften van mensen, en stellen mensen in staat controle over hun leven te hebben op een manier die voorheen onmogelijk was. Dit is de realiteit van de 21e eeuw – intelligente producten moeten voortdurend worden aangepast aan de wensen van onze consumenten en we moeten flexibel zijn om deze wensen te vervullen en waarde te creëren. En dat zijn we.

visual_iot
Laten we een aantal voorbeelden bekijken. In de Verenigde Staten hebben we de krachten gebundeld met Weight Watchers om een oplossing genaamd ActiveLink op de markt te brengen. Deze oplossing omvat een draagbaar apparaat, ActiveLink, dat gegevens over het activiteitsniveau van de gebruiker verzamelt. Deze gegevens worden verwerkt om real-time feedback te genereren en de gebruiker te ondersteunen. Met dit apparaat kunnen we zien wie beter dan gemiddeld presteert, en wie een zetje in de rug nodig heeft om weer op schema te komen. Met de door deze dienst verzamelde gegevens kunnen we consumenten helpen een gezonder leven te leiden.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Philips voert inmiddels real-time 'conversaties' met onze consumenten om het potentieel van onze proposities te maximaliseren, zodat we ons productaanbod beter op hun behoeften kunnen afstemmen. 
 

Dankzij deze holistische en dynamische manier van innoveren heeft Philips meer dan ooit oog voor de consument.
 

In steden over de hele wereld is luchtkwaliteit van cruciaal belang om gezond te leven, nu allergieën en ademhalingsproblemen om zich heen grijpen. Dankzij onze grondige inzichten in wat consumenten bezighoudt weten we dat mensen in megasteden als Shanghai en Berlijn de luchtkwaliteit in hun huis willen begrijpen en controleren, waar ze ook zijn. Dus ontwierpen we de Philips Smart Air Purifier, waarmee gezinnen de luchtkwaliteit in huis in realtime kunnen meten en regelen via hun smartphone.
 

De digitale ouders van vandaag willen technologie die inspeelt op de aldoor veranderende behoeften van hun gezinnen. Daarom werken onze innovators aan de Philips AVENT Smart Baby Monitor die aangesloten is op en aangestuurd wordt door een smartphone, zodat ouders altijd in contact staan met hun baby. Het is ook gekoppeld aan ons revolutionaire verlichtingssysteem Philips Hue waarin baby's helemaal opgaan, met 'verlichtingsrecepten' die de juiste sfeer oproepen als het tijd is om te drinken, om te gaan slapen of juist om wakker te worden. 
 

Met het 'Internet der Dingen' zit de consument aan de knoppen en kunnen wij als Philips onze producten persoonlijker, relevanter en nuttiger maken dan ooit tevoren. De consument heeft altijd centraal gestaan bij wat we doen. Deze netwerkwereld biedt Philips nieuwe manieren om consumenten te helpen gezonder te leven en van het leven te genieten.

Pieter Nota

Pieter Nota

Pieter is CEO van consumer lifestyle

Daarnaast is hij sinds april 2011 lid van de Raad van Bestuur en sinds juli 2011 lid van de Executive Committee.

 

Volg Pieter op

LinkedIn