Tijdens Dutch Hacking Health, dat plaatsvindt van 20 t/m 22 mei, komen innovatie en creativiteit samen om nieuwe ideeën op te doen en zicht te krijgen op duurzame oplossingen in de zorg. Tijdens dit weekend hebben ontwerpers en innovators toegang tot ons platform om innovatieve applicaties te kunnen ontwikkelen voor iedereen die geïnteresseerd is in het bevorderen van de gezondheid, waaronder consumenten, ziekenhuizen en zorgstelsels. Dutch Hacking Health is een initiatief van vier Nederlandse universitaire medische centra: LUMC, Maastricht UMC+, UMC Groningen en Radboudumc. Op meerdere plaatsen in Nederland (Groningen, Leiden, Maastricht en Nijmegen) worden innovatieve oplossingen bedacht voor zorg en gezondheid.
Na het succes van vorig jaar organiseert Philips in samenwerking met 7 andere grote Nederlandse organisaties de tweede editie van de Dutch Open Hackathon. Vanaf vrijdag 30 oktober tot en met zondag 1 november zullen ruim 350 developers, programmeurs en designers zich in B.Amsterdam storten op de uitdagingen die door Albert Heijn, Kamer van Koophandel, KLM, KPN, Philips, Rabobank, Schiphol en USG People zijn uitgeschreven. Doel van het event is om open innovatie en technologische vooruitgang in Nederland te stimuleren en ondersteunen.
Drie dagen lang in een creatieve snelkookpan voor de zorg: van vrijdag 28 tot en met zondag 30 augustus reizen programmeurs, ontwerpers, projectmanagers, zorgprofessionals én patiënten af naar Nijmegen voor Hacking Health REshape. Doel: samen innovatieve oplossingen bedenken voor aandoeningen als diabetes, parkinson en COPD. Philips is erbij. De hackers gaan ontwikkelen op ons HealthSuite Digital Platform, een open cloud-based zorg IT platform waarmee apparaten en functionaliteiten naadloos met elkaar verbonden kunnen worden en innovaties écht rondom de patiënt heen gebouwd kunnen worden.
We staan op het kruispunt waar technologie, apps, big data en mobiel samenkomen met gezondheid en welzijn. Vandaar dat Philips, met innovatieve producten, diensten en technologieën, er naar streeft om mensen op SXSW actiever te betrekken bij hun eigen gezondheid.
De opkomst van cloud-based data, gezondheidapps en consumentsensoren verandert de manier waarop we persoonlijke informatie volgen en interpreteren. Wat als we al deze gegevens uit persoonlijke- en medische bronnen zouden kunnen verbinden om consumenten te helpen en actiever te betrekken bij hun gezondheid?
We brachten 140.000 ontwikkelaars en vernieuwers bijeen op één van de grootste technologieconferenties op het gebied van cloud-computing, om de mogelijkheden aan te tonen van het aansluiten van de zorg vanuit de ziekenhuiskamer op de woonkamer.
You are about to visit a Philips global content page
ContinueYou are about to visit the Philips USA website.
Ik begrijp het
Wat is trending
@PhilipsNL