Als de SENSEO® plotseling minder koffie gaat produceren dan voorheen, gaat u naar deel A. Als u merkt dat de hoeveelheid koffie die uw SENSEO produceert geleidelijk afneemt, gaat u naar deel B.
Onjuiste instellingen Sommige SENSEO® modellen zijn uitgerust met verschillende instellingen voor koffievolume (zie afbeelding). Controleer de instellingen van het apparaat. Als het apparaat is ingesteld op minder koffie, wijzigt u de instellingen aan de hand van de instructies in de gebruikershandleiding.
Als u de SENSEO® na lange tijd gebruikt , kan er wat lucht in de machine zitten. Hierdoor kan de hoeveelheid koffie afnemen. U kunt dit probleem oplossen door de machine te spoelen. Vul het waterreservoir en zet een kop koffie zonder pads.
Padhouder is verstopt De padhouder van uw SENSEO® koffiezetapparaat is mogelijk verstopt. Probeer een andere padhouder die is meegeleverd met uw apparaat. Als het probleem hiermee is opgelost, maakt u de padhouder schoon met een borstel (zie afbeelding) of in de vaatwasmachine. Als het probleem na reiniging niet is opgelost, kunt u een nieuwe padhouder kopen in onze onlineshop.
Kalkaanslag Ontkalk uw SENSEO® koffiemachine ten minste eens per drie maanden om uw machine vrij te houden van kalkaanslag. Gedetailleerde instructies voor het ontkalken vindt u in de gebruiksaanwijzing of op onze ontkalkingspagina.
Als geen van deze stappen het probleem verhelpt, kunt u met ons contact opnemen voor verdere assistentie.