Philips 8000 series Ultraslanke Smart LED-TV 40PFL8008K 102 cm (40") 3D Max DVB-T/C/S/S2 met driezijdig Ambilight XL en Perfect Pixel HD heeft als beoordeling
3.6 van de
5 door
190.
Rated 1 van de
5 door
Willem4 uit
Mooi beeld, maar dat is dan ook het enige postitieve aan deze tv.Ik ondervind veel problemen met deze tv.
1: TV gaat vaak vanzelf uit, om na enige seconde weer aan te gaan. Blijft dit doen todat je de tv enige tijd van de netspanning hebt afgehaald (stekker eruit en na enige tijd er weer in) Uit/aanzetten biedt geen oplossing.
2: TV gaat af en toe uit en aan als men op een ander kanaal afstemt, blijft dit doen todat je de stekker eruit haalt.
3: TV schakelt niet altijd de HTS goed in: soms helemaal niet, soms worden de tv speakers niet uitgeschakeld. (easykink probleem?)
4: TV kraakt als men door de kanalen zapt.
5: Soms verlies de tv zijn Wifi verbinding, deze opnieuw instellen lukt dan niet, omdat men niet meer kan kiezen voor draadloos tijdens het instellen. Het enige wat helpt is de tv van de netspanning halen.
6: Soms hapert het geluid waarna het beeld bevriest, de tv schakelt dan uit en weer aan. Blijft dit doen todat men de spanning van de tv afhaalt. Daarna moet de tv wel opnieuw geinstalleerd worden??
7: De aanwijzer in het smart-tv menu werkt niet altijd, soms reageert het smart-tv menu helemaal niet op de afstandsbediening. Oplossing is dat men terug schakelt naar TV en daarna weer naar smart-tv. De aanwijzer werkt ook niet meer nadat er een app is opgestart en daarna met deze wordt gestopt.
(niet bij alle apps.)
8: Smart-tv werkt irritant traag.
9: Soms start te tv op met alleen maar stipjes in het scherm, uit en aanzetten biedt de oplossing.
10: Het geluid van de tv is zeer matig (blikkerig)
Maar SOMS als de TV werkt heb je prachtig beeld, en via de HTS een goed geluid.
b.t.w.
Als men via een andere HDMI-ingang (playstation, DVD) een film bekijkt werkt de tv goed. Geen vage software problemen.
Datum plaatsing: 2013-05-28
Rated 5 van de
5 door
Marty332 uit
Geweldige tv en veelzijdigIk heb deze tv 46" inch 1 week en heb er geen spijt van. Het kunnen kijken via smart tv naar YouTube is erg prettig. Het is of je gewoon tv kijkt ipv internet. Wel jammer dat (bij mij) video's die langer dan 15 minuten soms de video ineens stopt met een zwart scherm, maar dat ligt denk ik aan gebrek van een buffer. Ik heb een lege USB stick erin gedaan en zo lijkt het euvel wat minder voorkomt.
Volume veranderen vind ik wel dat OSD balk vrij groot is en ondanks transparantie is ondertiteling op dat moment nauwelijks leesbaar, dit had stukken smaller gekund. Als je tv programma kijkt en wil naar YouTube moet je wel je settop box uit anders hoor je 2 dingen door elkaar.
Superdun en grandioos beeld. Zwart is echt diep zwart. Tot nu geen spijt gehad.
3D is ook nieuwe ervaring, erg mooi. Video's op YouTube in 3D zijn niet allen goed opgenomen. Als je miniatuurtje van 2 beeldjes op plaatje ziet in YouTube, kan je beslist vanuit gaan dat die schitterend kunnen zijn. Wel in begin niet te lang kijken, laat je ogen wennen. En overdag is af te raden 3D te kijken, je kan door het daglicht een naar trillend beeld ervaren. Dus hoe donkerder de kamer (schemerlamp wel aan te bevelen) des te beter het 3D beeld.
Tip bij het gebruiken van blue Ray speler wel letten dat deze 3D kan afspelen.
Afstandsbediening is handig met aan andere zijde een qwerty toetsenbordje.
Datum plaatsing: 2013-06-16
Rated 1 van de
5 door
RICKI uit
Ondeugdelijk productMoederbord gaat iedere keer kapot bij dit model. Zelfs zo vaak dat Philips door zijn moederborden heen is en alleen nog refurbished moederborden kan aanbieden. Na 2 jaar spontaan uitvallen werkt de TV nu helemaal niet meer. Ik wil niet betalen voor reparatie, daar ik dan binnenkort weer dezelfde problemen terugkrijg. Wettelijk heeft een consument recht op een deugdelijk product. Ik probeer de TV daarom in te leveren bij Philips MyShop, waar ik de TV gekocht heb en de restwaarde terug te krijgen, maar ze sturen me van het kastje naar de muur. Vervelend dat Philips een ondeugdelijk product op de markt heeft gebracht, maar ik vind het triest dat ze geen verantwoordelijkheid nemen en het probleem oplossen. Waarschijnlijk gaat ze dat teveel kosten.
Datum plaatsing: 2017-11-17
Rated 4 van de
5 door
Joost77 uit
super tv, maar nu ineens problemenSinds gisteren, ineens springt de tv telkens uit en aan. Als de tv dan ca een minuutje aan staat, dan springt deze weer uit en ook automatisch weer aan na een seconde of 10-15. Nu kan ik dus helemaal niets met mijn tv. Morgen maar contact opnemen met Philips.....
Datum plaatsing: 2014-02-02
Rated 1 van de
5 door
eFeM1 uit
Software of electronica probelemWerkte aanvankelijk goed tot de software updates stopte toen kreeg hij kuren.
Geeft geen beeld maar backlight spring aan, zodat hij niet meer diepzwart is.
Lijkt de intro wel te volgen kort aan voor logo, kleine scenewisseling en diepzwart daarna allen geluid.
Reset na een paar minuten waarneer TV merkt dat er geen beeld is.
Kan ook in een status komen waar elk infrarood signaal tv uitzet, kan in combinatie met andere probleem.
geen beeld probleem komt steeds vaker voor, raam openzetten voor frisse lucht lijkt hem vaak in storing te gooien (statische lading?, electronica niet goed geaard?)
Datum plaatsing: 2018-03-13
Rated 1 van de
5 door
Fantafred uit
TV heeft problemen met internet en appsWiFi internetverbinding is labiel; verliest elke 10 minuten de verbinding. Bedraad werkt internet wel.
In 2014 als topmodel gekocht, maar blijkbaar is model uit 2013 en wordt dus niet meer ondersteund. TV gids via internet en programma's terugkijken werkt niet meer. Ook de MyRemote App werkt onder iOS 11 niet meer. Philips komt ook niet met update.
Blijkbaar moet je dit topmodel naar drie jaar weer weggooien. Niet echt betrouwbaar.
Datum plaatsing: 2017-11-01
Rated 1 van de
5 door
Gefrustreerd uit
Smart TV is slecht en traagMijn Philips Remote App werkt niet meer met mijn tv. Ik heb hierover al meerdere keren contact gehad met klantenservice, maar kreeg instructies wat ik allang had gedaan en gecontroleerd. Ik vind de tv en service echt waardeloos voor de prijs dat ik hiervoor heb betaald. Smart TV is erg traag. Het duurt echt minuten voordat ik Youtube heb opgestart. NOOIT MEER PHILIPS TV VOOR MIJ!
Datum plaatsing: 2018-03-24
Rated 4 van de
5 door
Wouter34 uit
Uiterlijk erg fraaie tv met aardig geluid, mooi beeld maar traag menuIk heb deze TV nu een half jaar in bezit. Hiervoor had ik een 9000-serie TV die niet te repareren viel.
Deze TV is qua design een stuk mooier maar het geluid is toch iets minder geworden. Er zijn hoge en lage tonen maar de middentonen komen niet echt goed uit.
Daarnaast hoopte ik dat het menu wat sneller zou werken (zoals bij de concurrenten) maar het blijft blijkbaar moeilijk om een snellere processor te gebruiken. Wat mij betreft mogen alle effecten in de menu's achterwegen blijven als alles maar soepel reageert. Het openen van het menu en het zoeken door de menu's werkt niet snel.
Ook bij deze TV is het opstarten traag, al heeft Philips onlangs een nieuwe optie toegevoegd waarbij de TV op gezette tijden snel kan opstarten. Dit is een echte verbetering!
Na de laatste update (september 2013) heb ik het idee dat de lichtsensor niet altijd meer goed reageert. Sommige scenes zijn te donker maar ik hoop dat dit probleem wordt opgelost in toekomstige updates.
Daarnaast crasht de TV bij het gebruik van de Netflix applicatie. Na een paar minuten spelen reboot de TV ineens (het beeld staat een paar seconden stil, waarna een reboot volgt met allemaal lichte vlekken op het scherm).
De afstandsbediening vind ik een echte verbetering. Je hoeft inderdaad niet meer te mikken op de TV omdat de communicatie nu via RF loopt en niet meer via infrarood. Bij de oude 9000-serie moest je heel precies mikken. De muis-cursor in het smart-tv menu is een leuke feature maar werkt niet echt.
Natuurlijk zijn dit mijn bevindingen en zal misschien niet iedereen hier last van hebben maar ik hoop dat Philips snel met software updates voor deze TV komt. Door het oplossen van de software bugs en het versnellen van de menu's kan de gebruikerservaring behoorlijk verbeteren.
Ik ben tevreden met de TV maar in de huidige conditie weet ik niet zeker of ik hem opnieuw zou kopen.