1
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    • Philips Shop voordelen:

    • Gratis retourneren

    • Tijdelijk gratis levering

    Producten

    Tips voor een gezond slaappatroon

     

    De belangrijkste tip? Kijk goed naar je kindje en let op slaapsignalen. Als baby’s slaperig worden, draaien ze vaak hun hoofd weg, gaan ze in de oogjes wrijven, verliezen ze interesse in mensen en speelgoed en beginnen ze te gapen. Als je je baby bij deze vroege signalen in zijn bedje legt, heb je de meeste kans dat hij rustig in slaap valt.

    Gezonde slaapgewoonten creëren

    Maar er zijn meer manieren om je kleintje snel in slaap te brengen:

    • Gebruik een ritueel, zoals een verhaaltje en een knuffel, om je baby te helpen in slaap te komen.
    • Probeer je baby in bed te leggen als hij nog wakker is, zodat hij leert om zelf in slaap te vallen.
    • Houd de activiteiten voor bedtijd rustig.

    Veiligheidstips

    Een gezond slaappatroon creëer je ook door te letten op slaapomstandigheden. De Wereldgezondheidsorganisatie raadt het volgende aan:

    • Trek je baby niet meer kleren aan dan jij normaal gesproken zou dragen.
    • Houd de temperatuur in de kamer tussen 16 en 18°C.
    • Leg je baby op zijn rug om te slapen, en nooit op zijn buik of zij.
    • Let erop dat al het beddengoed lager ligt dan het hoofdje van je baby.
    • Plaats de wieg de eerste zes maanden in je eigen kamer.

    Help, mijn baby wil niet slapen!

    Maar wat als je baby weigert in slaap te vallen? Terwijl je alles volgens het boekje doet? Veel moeders maken zich zorgen over het slaappatroon van hun kindje. Gelukkig is er meestal niets aan de hand: baby's slapen nu eenmaal anders dan volwassenen.

     

    Dit zijn de meest voorkomende (en normale) redenen waarom je baby wakker wordt of niet in slaap kan vallen:

    • Tijdens een groeispurt wordt je kleintje vaker wakker voor voeding of geruststelling.
    • Scheidingsangst kan het moeilijk maken om in slaap te vallen.
    • Tussen de drie en twaalf maanden kan je baby zijn eerste tandjes krijgen en daar pijn door hebben.
    • Een verandering van routine of verhuizing naar een nieuwe kamer kan slaappatronen ontregelen.
    • Sommige baby's willen gewoon vaker gevoed worden dan andere, zelfs om drie uur ’s nachts.

    Slaap aan de horizon!

    Dus maak je geen zorgen, na verloop van tijd slaapt ieder kindje door. Wees in de tussentijd niet te hard voor jezelf: het is een hele prestatie om voor een baby te zorgen met een minimum aan slaap! Accepteer hulp als het wordt aangeboden en aarzel niet om je arts of verloskundige in te schakelen als je twijfelt over het slaappatroon van je baby.

     

    Een laatste tip: ben je op zoek naar professioneel, persoonlijk en betrouwbaar advies? Dan kun je altijd bij de app service van Consultatiebureau Plus terecht. Een team van deskundigen staat 24 uur per dag voor je klaar om je te helpen met alle vragen rondom je baby. Dus ook tijdens die slapeloze nachten!

    Verwante artikelen

    Download de Zwangerschap+ app

    Zwangerschap+ app

     

    Download nu gratis 's werelds beste zwangerschap app. Zwangerschap+ is speciaal ontworpen om de voorgang in alle fases van de zwangerschap te volgen. Inclusief handige tips, persoonlijk dagboek en uitgebreid advies. Nu gratis te downloaden in de iOS en Android appstore.

    Schrijf je in voor de nieuwsbrief Philips Avent

    Ouderschap. Er is geen handleiding voor, maar er is wel ondersteuning


    Wil je gratis, persoonlijk advies en kortingen direct in je inbox? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!