1
Inspiratie

Tips voor je dagelijkse portie gezondheid door Milou van Women’s Health & Lienke van Dear Good Morning 

 

Veel mensen hebben het voornemen om meer te gaan sporten, maar hebben moeite om dit in hun drukke schema in te plannen. Hoe kun je er voor zorgen dat je discipline blijft houden rondom je sportroutine? Hoe vind je de juiste balans? En wat kan je nou doen om sportiever te worden? Milou van Women’s Health en Lienke van Dear Good Morning vertellen je over hun dagelijkse portie gezondheid. 

Ontmoet

 

Milou Turpijn, hoofdredactrice van Women’s Health

Women’s Health is de autoriteit op het gebied van health en de grootste health glossy van Nederland en België. Met thema’s zoals training, beauty, food, fashion & mind worden millenials aangesproken die een bovenmatige interesse in sport, gezonde levensstijl en persoonlijke verzorging hebben. 

 

Lienke de Jong, oprichtster deargoodmorning.com

Dear Good Morning staat voor een energieke ochtend. Ooit begonnen om mensen te inspireren richting een sportieve ochtend is uitgegroeid tot een ware bron van motivatie voor mensen die, net als Lienke, de dag energieker willen beginnen en hier de hele dag profijt van willen hebben. 

Balans

 

De altijd energieke Milou is hoofdredactrice van Women’s Health en houdt zich veel bezig met sporten, maar ook de juiste balans vinden is erg belangrijk voor haar. Een gezonde voeding, 7 uur ’s ochtends in de gym staan met haar buddy Lienke, mediteren en yoga’en, maar ook een stuk pizza zijn onderdeel van haar dagelijkse portie gezondheid. Een balans tussen genieten en goed voor je lichaam zorgen, is de ultieme tip van Milou. “Ik zorg eigenlijk voor een balans tussen genieten en goed voor je lichaam zorgen door ten eerste heel goed te luisteren naar mijn lichaam en vooral ook niet te streng te zijn.”

Sporten en voeding

 

Lienke is een echte ochtendfreak. Elke dag om 7 uur staat ze in de sportschool om haar dag te beginnen. Elke ochtend sporten geeft haar veel positiviteit en energie waardoor ze de hele dag geconcentreerder en vrolijker is. Voordat ze de sportschool in duikt, drinkt ze een shake met als basis eiwitten, vetten en koolhydraten. “Als je gezonder wil worden en je wil sportiever worden is het goed om eerst naar je voeding te kijken, want dat is heel bepalend” aldus Lienke. Lienke’s tip voor een sportievere levensstijl is om niet je eetpatroon in één keer rigoreus om te gooien, maar in stapjes aan te passen zodat het beter vol te houden is. De favoriete smoothie van Milou en Lienke bevat pindakaas, dadels en spinazie. 

Ik zou niet alles in één keer veranderen, want dan wordt het lastig en houd je het minder snel vol.” 

Lienke de Jong

Tips voor je dagelijkse portie gezondheid van Milou en Lienke:

 

  • Vind een balans tussen goed voor je lichaam zorgen en genieten. Af en toe een stuk pizza of taart is helemaal niet slecht, maar zorgt er juist voor dat je af en toe kan loslaten en ontspannen. Als je jezelf dingen ontneemt, is het moeilijker om dit te weerstaan. Geniet er dus van als je een keer zin hebt in een stuk pizza.
  • Zoek een sportbuddy. Als je weet dat je sportbuddy om 7 uur ’s ochtends in de sportschool staat, dan moet je eigenlijk wel. Het is een stok achter de deur en extra motivatie om ook echt te gaan. Als je samen afspreekt om te gaan sporten is het moeilijker om af te zeggen, omdat je weet dat die ander dan alleen moet gaan sporten.
  • Plan je week goed in om je sportroutine vast te houden. Kijk hoe je week er uit gaat zien en blok dan dagdelen in om zo van te voren een overzicht te hebben van wanneer je gaat sporten. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat er iets tussendoor komt en het niet mogelijk is om je aan de planning te houden. Dit is ook niet erg en bedenk je dat er morgen een nieuwe dag is voor nieuwe kansen.
  • Zorg voor voldoende rust. Ga voor jezelf op zoek wat jou rust geeft. Dit kan bijvoorbeeld het volgen van yogalessen of meditatie zijn of misschien wel tekenen of schilderen. 

Heerlijke gezonde sappen- en smoothierecepten