1
Inspiratie

Tips voor je dagelijkse portie gezondheid door Isabel van De Hippe Vegetariër

 

De tijd dat vegetarisch eten lastig was, is voorbij. Tegenwoordig is overal inspiratie vandaan te halen voor lekkere en gezonde vegetarische gerechten waarbij je al de belangrijke vitaminen blijft binnen krijgen.

 

Wil je graag minder vlees eten? Hoe kom je nou aan die 250 gram groenten per dag? En op welke manieren kan je gezonde tussendoortjes klaar maken? Isabel van De Hippe Vegetariër vertelt je over haar dagelijkse portie gezondheid. 

Ontmoet

 

Isabel Boerdam, oprichtster dehippevegetarier.nl

De Hippe Vegetariër is het inspirerende platform voor vegetariërs, flexitariërs en foodies. Ooit in het leven geroepen om te laten zien dat vegetarisch eten helemaal niet suf hoeft te zijn, maar ook juist hip en lekker is en kan bijdragen aan een gezond leven waarbij je lekker in je vel zit. Met een liefde voor eten maar met weinig gezonde kookinspiratie en zich niet fit voelend, besloot ze om haar eetpatroon om te gooien. Het was tijd om zich in de vegetarische keuken te verdiepen om te kijken wat allemaal mogelijk was. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een ware lifestyle change die Isabel met anderen wilde delen.

Voldoende groenten binnen krijgen 

 

Isabel is al sinds haar negende vegetarisch en kan zich tegenwoordig een ware expert op het gebied van vegetarisch eten noemen. Isabel’s dagelijkse portie gezondheid bestaat uit een plantaardige basis met een goede portie groenten, granen en peulvruchten. “Groenten spelen altijd de hoofdrol en dat kan ook fantastisch in een sap of juice” aldus Isabel. Om aan de richtlijn van 250 gram groenten per dag te voldoen maakt Isabel graag gebruik van sappen, soepen en smoothies om op een makkelijke manier de aanbevolen hoeveelheid groenten binnen te krijgen. Isabel’s tip voor gezonde en makkelijke tussendoortjes als je trek hebt in plaats van bijvoorbeeld chocolade? Maak een smoothie waarin je niet alleen fruit en groenten verwerkt, maar ook cacao, notenpasta of kokosmelk. Dan wordt het een gezond feestje. Het betere snoepen!

Voor mij zijn sappen, soepen en smoothies een ideale manier om die 250 gram groenten binnen te krijgen.” 

Isabel Boerdam

Tips voor je dagelijkse portie gezondheid van Isabel:

 

  • Maak eens een smoothie om op een makkelijke manier groenten binnen te krijgen.
  • Maak van je juices en smoothies een feestje! Werkelijk alles kan erin. Dus experimenteer met jouw guilty pleasure ingrediënten en verwerk je favoriete groenten en fruit erin. Dan heb je straks heerlijke gezonde tussendoortjes. 
  • Wil je graag beginnen met vegetarisch eten, maar vind je het lastig? Begin dan als flexitariër en bouw stap voor stap jouw maaltijden af met minder vlees. Als flexitariër eet je nog wel vlees, maar bjivoorbeeld maar 1x in de week. Positief is ook dat de milieubelasting van plantaardige producten veelal lager is dan die van de veehouderij. 

Meer zien? 

 

Meer zien van Isabel? Op dehippevegetarier.nl vind je een overzicht over welk product nou het beste past bij je behoeften, voor jouw dagelijkse portie gezondheid. 

Heerlijke gezonde sappen- en smoothierecepten