Situatie
● De app loopt vast of er wordt een foutbericht weergegeven.
● Wanneer de app wordt geselecteerd, komt er een zwart scherm tevoorschijn.
● Er is een probleem met het afspelen van beeld of geluid terwijl de app wordt gebruikt.
Article Published Date : 2018-09-20
Situatie
● De app loopt vast of er wordt een foutbericht weergegeven.
● Wanneer de app wordt geselecteerd, komt er een zwart scherm tevoorschijn.
● Er is een probleem met het afspelen van beeld of geluid terwijl de app wordt gebruikt.
Zorg ervoor dat:
● de software is bijgewerkt
● de app wordt geopend vanaf het app-platform van de TV en er geen extern Smart-apparaat wordt gebruikt.
● andere apps wel werken
● een internetverbinding tot stand is gekomen
Volg de onderstaande stappen om de oorzaak van het probleem te achterhalen als het afspelen in de app wordt onderbroken of blijft hangen . Wanneer er een foutmelding wordt weergegeven, gaat u verder met de laatste alinea van het artikel over foutmeldingen hieronder.
● Haal de stekker van de TV uit het stopcontact.
● Steek de stekker minimaal twee minuten weer in het stopcontact.
● Schakel de televisie in vanuit stand-by met de aan/uitknop.
● Controleer of de defecte app weer naar behoren werkt. Zo ja, dan bent u klaar. Als dat niet het geval is, gaat u verder met stap 2 ('Het internetgeheugen wissen').
Druk op de 'Home'-knop op de afstandsbediening van de TV en ga naar de Instellingen-taakbalk:
● Selecteer Settings > [Wireless and networks] (Draadloos en netwerken) > [Wired of Wi-Fi] (Bekabeld of Wi-Fi) > [Clear Internet Memory] (Internetgeheugen wissen) en druk op OK op de afstandsbediening.
● Selecteer [OK] en druk op 'OK' om te bevestigen.
● Zet de TV in stand-by. Haal de stekker van de televisie uit het stopcontact en wacht een minuut. Sluit de stekker opnieuw aan en start de TV.
● Controleer of de defecte app weer naar behoren werkt. Zo ja, dan bent u klaar. Als dat niet het geval is, gaat u verder met stap 3 ( 'Update de app of installeer deze opnieuw').
Ga verder met de volgende stappen om de app opnieuw te installeren/te updaten:
Als dat niet het geval is, gaat u verder met stap 3 ( 'Update de app of installeer deze opnieuw'):
● Selecteer [Manage apps] (Apps beheren) en druk op 'OK' op de afstandsbediening.
● Kies de desbetreffende app uit het app-overzicht en druk op OK.
● Selecteer Uninstall en druk op 'OK' op de afstandsbediening om te bevestigen.
● Selecteer [OK] en druk op 'OK' om te bevestigen.
Druk op de 'Home'-knop op de afstandsbediening van de TV en ga naar de Apps-taakbalk:
● Selecteer de Google Play Store en druk op 'OK' op de afstandsbediening.
● Zoeken de net verwijderde app en markeer deze.
● Selecteer INSTALL' (INSTALLEREN) of 'UPDATE' (BIJWERKEN)
● Druk op de knop 'OK' op de afstandsbediening om het downloaden te starten
Druk op de 'Home'-knop op de afstandsbediening van de TV en ga naar de Apps-taakbalk:
● Selecteer de Google Play Store en druk op 'OK' op de afstandsbediening.
● Gebruik de pijl omlaag om te selecteren: Settings > [Auto-update apps] (Apps automatisch bijwerken) > [Auto-update apps at any time] (Apps op elk moment automatisch bijwerken). Druk op OK op de afstandsbediening om de selectie vast te leggen.
● Het automatisch bijwerken is nu geactiveerd.
● Controleer of de app weer werkt. Zo ja, dan bent u klaar. Als dat niet het geval is, gaat u verder met stap 4 ('De TV opnieuw installeren').
U kunt alle functies van de TV opnieuw installeren door op de afstandsbediening van de televisie op de knop 'Home' te drukken en de volgende opties te selecteren:
Configuratie > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren]
Alle instellingen en geïnstalleerde kanalen zullen hersteld moeten worden nadat deze optie is gekozen.