0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Wat te doen als SmartTV niet toegankelijk is op de Philips-televisie

    Gepubliceerd op 2017-09-18

    Situatie

    Een van de volgende situaties doet zich voor:

    • Smart TV is niet toegankelijk

    • Een laadpictogram wordt weergegeven, maar Smart TV wordt niet geladen

    • Het bericht “Philips-server niet gevonden” (Philips Server Not Found) wordt weergegeven

    • Het bericht “Schakel uw televisie uit en weer in om de aanmelding bij Smart TV te voltooien” (To complete Smart TV sign-in please switch your tv set off and on again) wordt weergegeven

    • Het Smart TV-demoscherm wordt weergegeven

    Checklist

    Zorg ervoor dat:

    • De nieuwste versie van de software op de televisie is geïnstalleerd

    • Een bekabelde of draadloze aansluiting beschikbaar is op de televisie

    • Bij gebruik van een draadloos signaal: de sterkte van het draadloze signaal tussen de televisie en het draadloze toegangspunt iten minste 80% is

    • De televisie ten minste drie minuten is ingeschakeld voordat u naar de Smart TV-portal gaat

    Opmerking: Tijdens het onderhoud van de SmartTV-portal is SmartTV tijdelijk niet beschikbaar (tot maximaal 6 uur).

    Antwoord

    Verschillende factoren kunnen ertoe leiden dat Smart TV niet toegankelijk is. Voer de onderstaande stappen voor probleemoplossing uit om te controleren waardoor de Smart TV-portal wordt geblokkeerd:

    1. Schakel de televisie uit en weer in

    • Start de televisie als volgt opnieuw op:
    • Schakel de televisie uit
    • Haal de stekker van de televisie uit het stopcontact
    • Wacht minstens één minuut (nadat het LED-lampje is uitgeschakeld) voordat u de stekker weer in het stopcontact steekt
    • Schakel de televisie weer in

    2. Controleren of de klokinstelling juist is

    • Druk op de knop 'Settings' (tandwiel) op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:

    [Alle instellingen] (All settings) > [Regio en taal] (Region and language) > Klok > [Autom. klokmodus] (Auto clock mode) > Handmatig

    • Stel de juiste datum en tijd in

    3. De netwerkinstellingen op de televisie controleren

    • Druk op de knop 'Settings' (tandwiel) op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:

    [Alle instellingen] (All settings) > Netwerk > [Netwerkinstellingen weergeven] (View network settings)

    In dit menu kunnen de volgende instellingen worden gedefinieerd:

    [Netwerkmodus] (Network mode): Dit dient te worden ingesteld op [DHCP/auto IP]

    Deze optie waarborgt dat de televisie automatisch de verbinding bijwerkt als de router het IP-adres voor de televisie verandert.

    [IP-adres] (IP address):

    Als het IP-adres begint met 169 of 0.0, betekent dit dat de router de verbinding blokkeert of helemaal geen verbinding heeft met de televisie. Ga door naar stap 5.

    4. Het internetgeheugen wissen

    • Druk op de knop 'Settings' (tandwiel) op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:

    [Alle instellingen] (All settings) > Netwerk > [Internetgeheugen wissen] (Clear internet memory)

    De cookies en browsergeschiedenis worden verwijderd. Er wordt geen bevestiging getoond.

    • Herhaal stap 1, wacht 3 minuten totdat de televisie volledig is opgestart en probeer Smart TV te openen. Als de televisie geen verbinding maakt met Smart TV, gaat u verder met stap 5.

    5. Probeer het met een vaste verbinding als er een draadloze verbinding wordt gebruikt

    Een draadloze verbinding kan worden gehinderd door metaal, muren, water of andere apparaten.

    6. Contact opnemen met de internetprovider

    Toegang tot SmartTV kan worden geblokkeerd door de router van het thuisnetwerk. De internetprovider kan helpen met het controleren van de beveiligingsinstellingen van de router (bijv. firewall, cloudbeveiliging).

    7. De televisie opnieuw installeren

    Let op: opnamen en kanaalinformatie gaan verloren tijdens herinstallatie.

    • Druk op de knop 'HOME' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:

    Instellingen > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV)

    • Volg de instructies op het scherm.

    Veelgestelde vragen

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    Terug naar boven

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue
    Terug naar boven

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.