NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-kledingstomer produceert geen stoom

    Gepubliceerd op 27 februari 2023

    Als uw Philips-kledingstomer (draagbaar of met standaard) geen stoom produceert, vindt u hieronder mogelijke oorzaken en oplossingen.

    De eerste keer dat u uw kledingstomer gebruikt, wordt er wellicht niet direct stoom geproduceerd omdat er nog geen water in het systeem zit. Maak u geen zorgen, dit is normaal en gebeurt alleen de eerste keer dat u het apparaat gebruikt.

    Houd de stoomhendel één minuut ingedrukt. Dit bevordert de watercirculatie en de productie van stoom.

    Het volgende is van toepassing op de modellenGC62x:
    tijdens het opstarten: Als de aan/uit-knop knippert, wacht dan 90 seconden tot de stomer is opgewarmd. U kunt daarna op de stoomhendel drukken. 

    Tijdens het stomen: Als de aan/uit-knop knippert, is de stomer overgeschakeld naar de automatische uitschakelfunctie. Druk op de aan/uit-knop om de stomer weer op te warmen. Druk op de stoomhendel zodra de stomer is opgewarmd. 

    Uw kledingstomer moet zijn opgewarmd voordat u gaat stomen. Laat het apparaat 30 tot 60 seconden opwarmen (raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor de exacte opwarmtijd van uw model) voordat u het gebruikt.

    Tijdens het opwarmen knippert het blauwe of witte stoomlampje in de standaardmodus. Zodra het apparaat is opgewarmd en klaar is voor gebruik, stopt het met knipperen.

    Als het reservoir leeg is, kan uw Philips-kledingstomer geen stoom produceren.

    Vul het waterreservoir bij.

    Uw kledingstomer produceert mogelijk geen stoom omdat het waterreservoir niet goed is geplaatst. 

    Verwijder het waterreservoir en plaats het opnieuw op de juiste manier.

    Opmerking: Het volgende is niet van toepassing op modelGC62x

    Als u uw kledingstomer horizontaal houdt, ontstaat er condens in de slang waardoor de stoomtoevoer kan worden geblokkeerd. Daardoor kan uw kledingstomer geen of alleen af en toe stoom produceren. 

    Om dit op te lossen, tilt u de stoomkop van uw stomer met standaard op om de slang verticaal recht te trekken en houdt u de stomer rechtop: Hierdoor kunnen het condenswater en de stoom weer stromen. Hierna zou uw stomer met standaard weer stoom moeten produceren.

    Uw Philips-stomer met standaard produceert mogelijk geen stoom vanwege kalkaanslag. 
    Lees hieronder wat u kunt doen om kalkaanslag te verwijderen:

    1. 1) Schakel uw stomer met standaard uit, haal de stekker uit het stopcontact en laat het apparaat een uur lang afkoelen.
    2. 2) Neem de stomer mee naar een gootsteen.
    3. 3) Kijk waar de De-Calc-knop zich bevindt (deze bevindt zich op het onderste gedeelte van het waterreservoir).
    4. 4) Draai de De-Calc-knop naar links om deze te ontgrendelen.
    5. 5) Trek de De-Calc-knop naar buiten en laat het water eruit lopen.
    6. 6) Druk de De-Calc-knop in zodra het water eruit is gelopen en draai de knop naar rechts om deze te vergrendelen.

    Opmerking: Het volgende is niet van toepassing als u een 2-in-1 Philips-stomer hebt

    Uw Philips-handstomer is ontworpen voor verticaal gebruik. Als het reservoir horizontaal is geplaatst, kan het zijn dat het water niet vrij kan stromen.

    Om dit te voorkomen, houdt u uw handheld stomer verticaal tijdens het gebruik.


    Hebben de bovenstaande oplossingen het probleem opgelost? Neem anders contact met ons op voor meer assistentie.

    (A) Houd de stoomhendel ingedrukt om te stomen (zie afbeelding)

    Opmerking: De volgende informatie is van toepassing op de modellenGC62x:

    (b) Voor continu stomen:
    1. Tijdens het opstarten: Activeer de stoom door twee keer op de stoomhendel te tikken (zie afbeelding)
    2. Tijdens het stomen: Na 8-10 minuten gebruik stopt de continue stoom automatisch. Tik twee keer op de stoomhendel om automatisch stomen opnieuw te activeren. Als u de automatische stoomfunctie wilt uitschakelen, tikt u één keer op de stoomhendel (zie afbeelding).
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.