Consumenten
Producten

Robotstofzuiger

GRATIS slimme app, 3-staps reinigingssysteem, 120 min. gebruikstijd, Onzichtbare muur FC8832/01

Problemen oplossen

Verbinding van mijn Philips SmartPro-robot werkt niet

In het geval dat u onverhoopt geen verbinding kunt maken of het eenvoudige Wi-Fi configuratieproces van uw Philips SmartPro-robot niet kunt voltooien, is er mogelijk een eenvoudige oplossing. Controleer de volgende mogelijke oorzaken:

U hebt de eenvoudige Wi-Fi-configuratie niet gestart

Volg de instructies op het scherm in de SmartPro-app. Tik op 'aan de slag' (get started) en dan op 'sluit de robot aan' (connect your robot) om de eenvoudige Wi-Fi-configuratie te starten.

Wi-Fi configuratieschermen SmartPro-app

U bent niet overgeschakeld naar het 'PHILIPS Setup'-netwerk

In stap 3 van de eenvoudige Wi-Fi-configuratie moet u uw telefooninstellingen openen en tikken op Wi-Fi-instellingen. Tik in de netwerklijst op 'PHILIPS Setup'. Als u klaar bent, keert u terug naar de SmartPro-app.

Selecteer PHILIPS Setup-schermen van de SmartPro-app

Uw robot/smartphone is niet binnen het bereik van de Wi-Fi-router

Zorg ervoor dat de SmartPro-robot en uw smartphone binnen het bereik van de Wi-Fi-router zijn zodat ze een sterk Wi-Fi-signaal kunnen ontvangen.

Uw robot is niet in Wi-Fi-verbindingsmodus

Zet uw Philips-robot in de Wi-Fi-verbindingsmodus. Houd de Wi-Fi-knop op de robot net zo lang ingedrukt tot het Wi-Fi-pictogram op het display oranje begint te knipperen.

Locatie van de oranje Wi-Fi-LED in de Philips Wi-Fi SmartPro-robot

Uw Wi-Fi-netwerk is niet geschikt voor de SmartPro-robot

Uw SmartPro-robot is alleen compatibel met een 802.11 b/g/n (2,4 GHz) Wi-Fi-netwerk. De SmartPro-robot is niet compatibel met een 802.11a Wi-Fi (5 GHz) Wi-Fi-netwerk. Als u meer informatie wilt over of hulp bij het instellen van uw Wi-Fi-netwerk, neem dan contact op met uw internetprovider.

Firewall-instellingen verhinderen dat de SmartPro-robot verbinding maakt met uw Wi-Fi-netwerk

Soms verhinderen firewall-instellingen dat de SmartPro-robot verbinding maakt met uw Wi-Fi-netwerk. Dit kan omdat filtering van Mac-adressen actief is. Zorg ervoor dat het MAC-adres van de SmartPro-robot is toegevoegd aan de lijst met apparaten die toegang hebben tot uw Wi-Fi-netwerk.

Het MAC-adres is een unieke identificatie van uw robot. Het MAC-adres staat op een sticker onder de stofemmer of onder de batterij van uw robot. Als u meer informatie wilt over of hulp bij het instellen van uw Wi-Fi-netwerk, neem dan contact op met uw internetprovider.

Uw smartphone heeft Android 6.0.1

Sommige gebruikers met een smartphone met Android-versie 6.0.1 kunnen mogelijk geen verbinding maken met de SmartPro-app met hun SmartPro Active Connected-robotstofzuiger. De fout treedt op in stap 3/4 van het eenvoudige Wi-Fi-configuratieproces. Wanneer u het Wi-Fi-netwerk overschakelt naar 'Philips Setup', kan de SmartPro-app in bepaalde gevallen het Wi-F-configuratieproces niet voltooien.

Nieuwe versie van de app lost dit probleem op
Een fix voor dit probleem zal worden geïmplementeerd in de volgende versie van de SmartPro-app. Die zal beschikbaar zijn in de Android app-stores in mei 2017.

De informatie op deze pagina is van toepassing op de volgende modellen: FC8832/01 .

Niet waar u naar op zoek bent?

Hebben we uw vraag zo beantwoord?

Zo niet, neem dan contact met ons op.