NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-pastamachine werkt niet / werkt niet meer

    Gepubliceerd op 27 oktober 2022
    Als uw Philips-pastamachine niet werkt, waarschuwingsgeluiden maakt of het deksel van de mengkom tijdens gebruik is verwijderd/geopend, volgt u de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.
    Zorg er altijd voor dat de stekker van de pastamachine goed in het stopcontact zit. Probeer andere stekkers als de gebruikte stekker niet werkt en probeer andere apparaten uit op hetzelfde stopcontact. 
    In dit geval koppelt u het apparaat los van de stroomvoorziening en laat u het apparaat ten minste 60 minuten afkoelen. Om de levensduur van uw pastamachine te verlengen, raden we u aan het apparaat altijd 15 minuten uit te schakelen nadat het 45 minuten achter elkaar is gebruikt.
    Als het voorpaneel of de vormschijf niet goed is gemonteerd, zorgt de veiligheidsschakelaar ervoor dat het apparaat niet werkt.  

    Zorg er altijd voor dat de vormschijf stevig op de schijfhouder is bevestigd en dat de binnenste holte van de vormschijf en de schijfhouder goed zijn bevestigd. Bevestig het voorpaneel en draai de knoppen van het voorpaneel volledig vast.
    voorpaneel
    Als het deksel van de mengkom niet goed is geplaatst, zorgt de veiligheidsschakelaar ervoor dat het apparaat niet werkt.  

    Zorg ervoor dat de veiligheidspennen volledig in de desbetreffende gaten zijn gestoken (1 in onderstaande afbeelding) en duw het deksel van de mengkom omlaag tot u een klik hoort (2 in onderstaande afbeelding).

    Als het deksel wordt geopend tijdens het kneden of persen, stopt de pastamachine om veiligheidsredenen. Nadat u het deksel hebt gesloten, moet u opnieuw op de start-/pauzeknop drukken.
    deksel van de mengkom
    Philips-pastamachine met automatische weegfunctie
    Als u te veel of te weinig bloem in de mengkom doet, blijft de gewichtsaanduiding op het display knipperen en begint het apparaat niet met kneden.

    Giet altijd minimaal 200 g (1,7 kopjes), maar niet meer dan 600 g (5,0 kopjes) in de mengkom (voor HR2353, HR2354, HR2358 is de maximale hoeveelheid bloem 500 g). 

    Philips-pastamachine zonder automatische weegfunctie
    Als de pastamachine stopt tijdens gebruik, zit er mogelijk te veel bloem in de mengkom. Als er te weinig bloem in het apparaat zit, zal het apparaat nog steeds starten, maar zal het resultaat niet goed zijn.

    Houd u aan de aanbevolen maximale hoeveelheid bloem: 
    • 500 g (dit komt overeen met 2 Philips-maatbekers voor bloem) voor de 7000-serie/Avance-collectie HR2330, HR2331, HR2355 - HR2357, HR2365, HR2369, HR2375, HR2378 en HR2660
    • 400 g (dit komt overeen met 2 Philips-maatbekers voor bloem) voor 5000-serie/Viva-collectie HR2332 - HR2336, HR2342, HR2345, HR2370 - HR2372
    Als het deeg te nat of te droog is, heeft de pastamachine meer kracht nodig om het deeg te kneden, waardoor het apparaat stopt. 

    Gooi in dat geval het deeg weg en begin opnieuw met pasta maken na een pauze van 60 minuten, zodat het apparaat eerst kan afkoelen. Zorg ervoor dat u de juiste verhouding tussen vloeistof en bloem aanhoudt, zoals aangegeven in de handleiding. Gebruik een keukenweegschaal om de vloeistof en de bloem nauwkeurig af te meten.

    Opmerking: Het is erg belangrijk dat de verhouding bloem/vloeistof juist is, zodat het deeg een kruimelige consistentie heeft.
    Perfect deeg
    Haal de stekker van de pastamachine uit het stopcontact, open het deksel van de mengkom en verwijder vreemde voorwerpen. Gooi indien nodig het deeg weg en begin opnieuw.
    Om het pastadeeg te bereiden, moet u het automatische pastaprogramma selecteren.

    Het programma voor alleen uitpersen is alleen van toepassing als er deegresten in de mengkom zitten en u extra wilt uitpersen. 

    Belangrijk: Selecteer het programma voor alleen uitpersen pas als het deeg is gemengd. Anders beschadigt u de pastamachine.

     

    Hebben deze stappen het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.