Consumenten
Producten

Problemen oplossen

Het bier smaakt slecht.

1) Het biervat is de laatste tijd niet gebruikt.
Als het minimaal 7 dagen geleden is dat u bier hebt getapt, zijn de bierresten in het slangetje mogelijk niet meer goed. Het bier in het biervat kan echter nog steeds goed zijn. Controleer op de versheidaanduiding op het display hoeveel dagen u het bier nog kunt bewaren. Laat het bier korte tijd doorlopen en tap vervolgens een nieuw glas bier.

2) De glazen waren niet helemaal schoon.
Maak de glazen schoon in warm water met een beetje afwasmiddel. Spoel ze grondig uit met koud kraanwater om alle vet- en zeepresten te verwijderen.

3) De houdbaarheidsdatum van het biervat is verstreken.
Controleer de houdbaarheidsdatum aan de zijkant van het biervat. Als de houdbaarheidsdatum is verstreken, moet u een nieuw biervat kopen.

4) Het biervat is langer dan 30 dagen in het apparaat gebruikt.
Na opening van het biervat blijft het bier 30 dagen vers mits u het biervat gekoeld bewaart in het apparaat (het apparaat moet op netspanning zijn aangesloten). Controleer op de versheidaanduiding op het display hoeveel dagen u het bier nog kunt bewaren. Als op het display een streepje en een uitroepteken staan of als het apparaat langere tijd uitgeschakeld is geweest, moet het biervat worden vervangen.

5) Het apparaat was niet voortdurend op netspanning aangesloten.
Zorg ervoor dat het apparaat voortdurend op netspanning blijft aangesloten. Als het biervat is geopend en wordt gekoeld, blijft het bier 30 dagen vers.

6) De tapunit is niet schoongemaakt.
De tapunit moet met warm water worden schoongemaakt als het biervat wordt vervangen. Omdat bierresten zich kunnen vasthechten aan de tapunit, is het belangrijk dat u de tapunit elke keer schoonmaakt als u het biervat vervangt.

7) Het slangetje is niet vervangen.
Het is zeer belangrijk dat u het slangetje telkens vervangt als u een nieuw biervat gaat gebruiken. Als u het slangetje niet vervangt kan dat ertoe leiden dat het bier niet goed smaakt. Bij elk biervat wordt een nieuw slangetje geleverd.

Neem voor een nieuw slangetje contact op met het PerfectDraft-callcenter in uw land: voor België en Luxemburg +32 (0)78-250159, voor Duitsland 01801-324000 en voor Nederland 0900-2224222)

Houd de volgende gegevens bij de hand wanneer u contact met ons opneemt:

  • Het exacte modelnummer van het apparaat (HD36xx)
  • Het serienummer van het apparaat (dit vindt u aan de onderkant van het apparaat)
  • De houdbaarheidsdatum van het biervat
  • Het productienummer van het biervat (het nummer onder de houdbaarheidsdatum)

De informatie op deze pagina is van toepassing op de volgende modellen: HD3610/50 , HD3620/20 , HD3620/25 .

Niet waar u naar op zoek bent?

Hebben we uw vraag zo beantwoord?

Zo niet, neem dan contact met ons op.