NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-ladyshave werkt niet

    Gepubliceerd op 21 September 2022

    Als uw Philips-ladyshave niet werkt of uw lichaamshaar niet goed verwijdert, probeer dan ons advies om dit probleem zelf op te lossen. Als u de bovenstaande tips voor het oplossen van problemen hebt uitgeprobeerd, maar nog steeds niet tevreden bent met de prestaties van uw Philips-ladyshave, neem dan contact met ons op voor verdere ondersteuning.

    Het is belangrijk om te controleren of het scheerhoofd niet vuil, beschadigd of versleten is. Dit leidt namelijk tot verminderde prestaties van het product of zelfs huidirritatie. Als hij beschadigd is, moet hij onmiddellijk worden vervangen. Uw ladyshave moet regelmatig worden schoongemaakt om goed te functioneren. Haar of vuil kan vast komen te zitten in het apparaat en de prestaties beïnvloeden. Maak het na elk gebruik goed schoon en spoel haren of vuil er na gebruik volledig af. Bescherm het scheerblad door bij het opbergen een kap of kam te bevestigen.

    Het kan zijn dat het blad van uw apparaat verstopt is door haar of vuil. Hierdoor kan de trimmer mogelijk niet worden ingeschakeld of niet goed werken. Volg de onderstaande instructies om het apparaat schoon te maken:

    Schakel het product uit en verwijder het scheerblad door het van het product te trekken (houd het vast bij de plastic behuizing). Spoel de haarkamer op het handvat schoon.

    Spoel het scheerblad 30 seconden af onder lauw water. Laat het aan de lucht drogen. Plaats het scheerblad terug door het terug te klikken ('klik') op het product.

    Opladen van de Philips-ladyshave
    Het is erg belangrijk dat u de juiste scheertechniek gebruikt voor de beste resultaten en om pijn of irritatie te voorkomen. Trek tijdens het scheren met één hand uw huid strak en beweeg het scheerapparaat langzaam tegen de haargroeirichting in. Zorg ervoor dat het scheer- of trimhoofd volledig in contact is en plat op de huid ligt. Druk het scheerapparaat niet te hard op uw huid, hanteer het zacht en beweeg het scheerapparaat langzaam.
     
    De juiste scheertechniek
    De Philips-ladyshave is ontworpen voor gebruik op zowel natte als droge huid. Raadpleeg onderstaande aanbevelingen voor een soepele ontharingssessie. 

    Droog gebruik
    We raden voor de meeste producten aan om ze te gebruiken in droge omstandigheden, omdat nat haar vaker aan de huid blijft plakken.
    Als u een snelle, efficiënte sessie wilt, probeer het dan op een droge huid. Zorg ervoor dat uw huid schoon en volledig droog is voordat u het apparaat gebruikt.

    Nat gebruik
    Voor een comfortabel gevoel en soepele bewegingen kunt u het apparaat ook op een natte huid gebruiken. Spoel de scheerkop tijdens nat gebruik regelmatig schoon om haren te verwijderen en ervoor te zorgen dat hij soepel over uw huid blijft glijden. Zorg ervoor dat uw huid volledig nat is door water. Houd er wel rekening mee dat natte haren vaker aan de huid blijven plakken, dus de prestaties zijn mogelijk beter op een droge huid. Dep uw huid na gebruik voorzichtig droog.

    Na gebruik
    Breng na de behandeling voorzichtig een (alcoholvrije) aloë vera-crème/lotion of vochtinbrengende crème aan op uw huid. Deze producten hebben verkoelende en verzachtende eigenschappen.

    Geef uw huid ook de tijd om te wennen en te herstellen tussen de sessies. Scheer 's avonds zodat uw huid 's nachts tot rust kan komen en uw benen de volgende dag glad zijn
     
    Scheertechniek voor de Philips-ladyshave
    Als uw ladyshave wordt geleverd met een opzetkap voor het gladtrekken van de huid, probeer deze dan op het scheerhoofd te plaatsen. Door dit hulpstuk gaan de haartjes van uw huid rechtop staan, waardoor ze gemakkelijker te verwijderen zijn.
     
    Opzetstukken voor ladyshave
    Het kan zijn dat uw scheerapparaat niet goed is opgeladen, waardoor het niet genoeg vermogen heeft om goed te presteren.

    Zorg er altijd voor dat u uw ladyshave lang genoeg oplaadt. Sommige modellen moeten 10 uur worden opgeladen, terwijl andere modellen slechts 1 uur nodig hebben. U kunt dit nazoeken in de gebruikershandleiding of in de brochure.

    Houd er ook rekening mee dat de nat en droog-ladyshaves om veiligheidsredenen alleen snoerloos kunnen worden gebruikt. Haal altijd de stekker van uw Philips-ladyshave uit het stopcontact voor gebruik.
     
    Ladyshave is niet opgeladen
    De meeste nat en droog-ladyshaves kunnen alleen snoerloos worden gebruikt. Om veiligheidsredenen kunnen deze ladyshaves niet worden ingeschakeld terwijl ze aangesloten zijn op een stopcontact. Haal de stekker van uw ladyshave uit het stopcontact en probeer het apparaat opnieuw aan te zetten. 
     
    Controleer de werking van het stopcontact waarmee u de ladyshave oplaadt of gebruikt. Probeer de ladyshave op te laden of te gebruiken met een ander stopcontact en kijk of dit wel werkt.
     
    De voedingskabel moet altijd volledig in de kleine aansluiting aan de onderkant van de ladyshave worden gestoken.
     
    Gebruik de originele, bij uw ladyshave meegeleverde oplader en/of kabel van Philips. Als u de originele oplader of kabel niet meer hebt, kunt u een nieuwe kopen via onze Philips-webshop.
     
    De overbelastingsbeveiliging kan ook worden geactiveerd als u uw ladyshave te hard tegen uw huid drukt. Ga voorzichtig te werk en laat de epilator over uw lichaam glijden.
     

    Mogelijk is de oververhittingsbeveiliging van uw ladyshave geactiveerd. Als dit gebeurt, gaan er rode lampjes knipperen op uw ladyshave en werkt het apparaat niet meer.

    Laat in dat geval de ladyshave afkoelen en zet hem na ongeveer een minuut weer aan. Als de epilator nog steeds niet aan gaat en de rode lampjes weer gaan knipperen, is het apparaat niet goed afgekoeld en moet u iets langer wachten.

    Als u de bovenstaand advies hebt geprobeerd maar uw ladyshave nog steeds niet werkt, neemt u contact met ons op voor verdere ondersteuning.

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.