NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    De koffietemperatuur van mijn Philips-espressomachine is niet hoog genoeg

    Gepubliceerd op 02 april 2024
    Als je vindt dat de koffie uit je Philips-espressomachine niet warm genoeg is, probeer dan deze tips om de koffietemperatuur te verhogen.
    Als uw espressomachine een optie heeft om de koffietemperatuur in te stellen, zet dan de temperatuur gewoon op de hoogst mogelijke stand.

    Voor nauwkeurigere stapsgewijze instructies kunt u de gebruiksaanwijzing van de espressomachine raadplegen. Die kunt u vinden op de Philips-website.
    Een koud kopje verlaagt de temperatuur van de drank. We raden u aan de kop voor te verwarmen door deze te spoelen met heet water voordat u koffie zet.

    Bepaalde modellen Philips-espressomachines zijn uitgerust met QuickStart-technologie, waarmee u direct na het inschakelen van de machine koffie kunt kiezen en zetten. De eerste kop koffie is echter mogelijk niet zo warm. Om dit te verhelpen, kunt u de instelling 'Start-up rinsing' (Spoelen bij opstarten) wijzigen in 'Automatic rinsing' (Automatisch spoelen). Hierdoor wordt het interne systeem van uw machine gespoeld en voorverwarmd nadat u die hebt ingeschakeld.
    Wanneer je koude melk of gestoomde, opgeschuimde melk aan je koffie toevoegt, gaat de temperatuur van de koffie altijd omlaag.
    Met het recept ijskoffie wordt de koffie op een lage temperatuur gezet om een koude koffie te krijgen. Hierdoor wordt de extractietijd verlengd (langer koffiezetten) om de juiste koffiesterkte en smaken te garanderen. Hierdoor duurt het koffiezetten langer en klinkt de pomp anders dan normaal vanwege het lage doorloopvermogen. 
    Er kan zich kalkaanslag in je machine ophopen, waardoor de temperatuur van je koffie afneemt. Raadpleeg voor het ontkalken van uw koffiemachine de gebruikershandleiding of ga naar onze pagina Consumer Care.

    Als deze oplossingen het probleem niet hebben opgelost, neem dan contact met ons op voor verdere hulp.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.