NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Er komt geen koffie uit mijn Philips-espressomachine

    Gepubliceerd op 24 August 2023
    Als er geen koffie uit je Philips-espressomachine komt, vind je hieronder mogelijke oorzaken en manieren om het probleem op te lossen.

    Als je dit merkt tijdens de eerste keer dat je de machine gebruikt: het is normaal dat je slechts een paar druppels koffie ziet. Als je nog een paar koppen koffie zet, zou je de verwachte hoeveelheid koffie moeten krijgen. 
     
    Als je espressomachine een hard geluid maakt en er geen water naar het waterreservoir stroomt, wordt dit meestal veroorzaakt door ingesloten lucht. 
    De volgende stappen helpen je om dit op te lossen:
    1.    Schakel je machine UIT.
    2.    Leeg het waterreservoir en verwijder het AquaClean-filter (of een ander waterfilter als dat door je machine wordt gebruikt)
    3.    Vul het waterreservoir met water en plaats het terug in de machine
    4.    Schakel de machine weer IN. Wanneer de machine is opgewarmd, selecteer je heet water en zet je 2-3 koppen heet water

    .Als je een AquaClean-waterfilter gebruikt, volg dan deze extra stappen om ervoor te zorgen dat het filter is voorbereid en correct is geïnstalleerd voor gebruik:
    1.    Schud het AquaClean-waterfilter gedurende 5 seconden
    2.    Dompel het filter ondersteboven in een kan/kom met water tot er geen luchtbellen meer uit komen
    3.    Plaats het filter terug in het waterreservoir en vul het met water
    4.    Start de machine opnieuw door deze uit en weer aan te zetten
    5.    Selecteer heet water en laat 2-3 kopjes heet water uit de machine komen.

    Opmerking: Vervang het AquaClean-filter als je het langer dan drie maanden hebt gebruikt. Dit filter is mogelijk verstopt als het langer dan deze periode is gebruikt.
    Play Pause
    Als de zetgroep vuil of verstopt is, kan dit ook een oorzaak zijn dat er geen koffie uit je espressomachine komt. 
    Om dit te voorkomen, is het belangrijk om de zetgroep wekelijks schoon te spoelen zoals wordt uitgelegd in de volgende stappen (of zoals getoond in onze instructievideo).

    1.    Schakel je espressomachine UIT. Wacht 15 tot 20 seconden tot het apparaat volledig is uitgeschakeld en geen geluid meer maakt
    2.    Open de servicedeur en verwijder de zetgroep. Je kunt deze verwijderen door de knop 'PUSH' aan de rechterkant in te drukken, vast te houden en naar je toe te trekken
    3.    Spoel de zetgroep grondig schoon met lauw water en laat deze aan de lucht drogen voordat je hem terugplaatst.

    Opmerking: Voor een grondige reiniging van de zetgroep, adviseren we je koffieolieverwijderingstablet CA6704 van Philips te gebruiken.
    Play Pause
    Een andere reden waarom er geen koffie wordt gezet, is mogelijk een verstopte doseertuit. 
    Je kunt deze schoonmaken met een pijpenrager of een naald en zo het vuil verwijderen.
    Als tijdens het gebruik van de functie voor voorgemalen koffie de juiste hoeveelheid gemalen koffie wordt overschreden, kan de zetgroep te vol raken: het koffiepoeder wordt weggegooid en er komt geen koffie uit de machine.

    Om dit te voorkomen wanneer je de functie voor voorgemalen koffie gebruikt:  zorg ervoor dat de machine op de juiste manier IN is geschakeld en klaar is voor gebruik voordat je voorgemalen koffie in het compartiment voor voorgemalen koffie doet. Gebruik de meegeleverde level en doe slechts één afgestreken schep gemalen koffie in het apparaat.
    Als er zich kalkaanslag in je espressomachine heeft opgebouwd, kan dit een storing veroorzaken.
    Alle Philips-espressomachines hebben een speciale ontkalkingsindicator en we raden je aan de machine te ontkalken zodra de machine dit aangeeft.
    Een andere mogelijke oorzaak waarom je apparaat geen koffie zet, is het compartiment voor voorgemalen koffie. 
    Als dit de oorzaak is, kun je dit verhelpen door de onderstaande stappen of de instructievideo's te volgen:

    1.    Schakel je espressomachine UIT. Wacht 15 tot 20 seconden tot het apparaat volledig is uitgeschakeld en geen geluid meer maakt
    2.    Open de servicedeur en verwijder de zetgroep door op de knop 'PUSH' aan de rechterkant te drukken, de zetgroep vast te houden en deze naar je toe te trekken
    3.    Open de deksel van het compartiment voor voorgemalen koffie en plaats het lepelhandvat erin
    4.    Beweeg de lepel omhoog en omlaag totdat de verstopte gemalen koffie naar beneden valt
    Als deze oplossingen het probleem niet hebben opgelost, kun je contact met ons opnemen voor meer hulp.
     
    Play Pause
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.