Consumenten
Producten
Robotstofzuiger

Robotstofzuiger

Systematisch kaartsysteem, Systeem met reiniging in 3 fasen, Automatisch terug naar het basisstation, 100 min. gebruikstijd FC9910/01

Veelgestelde vragen

Waarom wijkt mijn Philips HomeRun af van het te volgen patroon?

Tijdens de eerste minuut van elk gebruik volgt het apparaat niet het parallelle schoonmaakpatroon.
Het is normaal dat de robotstofzuiger in een rechte lijn vooruit beweegt tijdens deze eerste minuut.
De robotstofzuiger doet dit om een beeld te krijgen van de kamer en om zijn positie te bepalen. Zodra de robotstofzuiger zijn positie weet, begint de robotstofzuiger met het normale parallelle schoonmaakpatroon.
Tijdens het stofzuigen zijn er verschillende redenen waarom de robotstofzuiger van het parallelle schoonmaakpatroon kan afwijken.**
Controleer of een van de onderstaande redenen op het apparaat van toepassing is.

1. De robot kan geen foto van het plafond meer maken met de camera.

De navigatie van de robotstofzuiger kan verstoord raken wanneer er geen foto van het plafond meer kan worden gemaakt met de camera. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de robotstofzuiger stofzuigt onder een bed of bank. Als de navigatie van de robotstofzuiger verstoord raakt, kan het apparaat korte tijd afwijken van het normale parallelle schoonmaakpatroon om de exacte positie vast te stellen. Zodra de robotstofzuiger zijn positie weer weet, gaat het apparaat verder met stofzuigen volgens het normale parallelle schoonmaakpatroon.

2. Een gebied met veel meubilair stofzuigen.

Wanneer de robotstofzuiger een gebied met veel meubilair stofzuigt, kan het parallelle schoonmaakpatroon te moeilijk te herkennen zijn. Zodra de robotstofzuiger dit gebied heeft gestofzuigd en een gebied met meer open ruimte bereikt, wordt het parallelle schoonmaakpatroon weer zichtbaar.

3. Kamerbreed tapijt schoonmaken.

Als u probeert kamerbreed tapijt schoon te maken in de AUTO- of CLIMB-reinigingsmodus, kan de robotstofzuiger heen en weer gaan bewegen op dezelfde plek of niet in een rechte lijn bewegen. Laat de robotstofzuiger in dit geval terugkeren naar het basisstation en laat het apparaat het stofzuigen opnieuw starten vanaf het basisstation in de CARPET-reinigingsmodus.

4. De ringen zijn niet bevestigd aan het voorwiel.

Als een of beide ringen niet zijn bevestigd aan het voorwiel, kan de robot niet stofzuigen en blijft het apparaat op één plaats bewegen.
Controleer of de ringen aan beide zijden van het voorwiel aanwezig zijn.
Neem contact op met Philips Consumer Care in uw land als een of beide ringen ontbreken.

5. Terugkeren naar de basis om te worden opgeladen.

Als de accu van de robotstofzuiger bijna leeg is tijdens het stofzuigen in de AUTO- of CLIMB-reinigingsmodus, gaat het apparaat automatisch terug naar het basisstation om te worden opgeladen. De tekst BASE (Basis) wordt weergegeven op het scherm en de accu-indicator op het scherm is leeg. Zodra de accu is opgeladen, keert de robotstofzuiger terug naar de plek waar het apparaat was gestopt en wordt het stofzuigen vervolgd.

Opmerking:

Tijdens het opladen knippert het lampje van de reinigingsmodus op het scherm om aan te geven dat de robot nog niet klaar is met stofzuigen.

Tip:

We raden u aan het basisstation tegen een muur te plaatsen en de robotstofzuiger vanaf die locatie te laten beginnen, zodat het schoonmaakpatroon parallel aan de muren van uw kamer loopt.
Basisstation

De informatie op deze pagina is van toepassing op de volgende modellen: FC9910/01 .

Niet waar u naar op zoek bent?

Hebben we uw vraag zo beantwoord?

Zo niet, neem dan contact met ons op.