Als de waarschuwingsindicator knippert, kan dat verschillende oorzaken hebben:
Problemen oplossen
Het foutlampje van mijn Philips SmartPro Compact-robot knippert
Oorzaak: Een of beide wielen zitten vast
Oplossing: Zet de aan-uitschakelaar op 'uit'. Verwijder de pluisjes, haren of draden die zich rond de ophanging van het wiel hebben opgehoopt.
Oorzaak: Een of beide zijborstels zitten vast
Oplossing: Maak de zijborstels schoon
Oorzaak: De bovenklep ontbreekt of is niet goed gesloten
Oplossing: Wanneer het bovenste deksel niet aanwezig is of niet goed is gesloten, werkt de robot niet. Plaats het bovenste deksel goed op de robot.
Oorzaak: De bumper zit vast
Oplossing: Druk op de aan-uitschakelaar om de robot te stoppen. Til de robot op zodat de bumper vrijkomt.
Oorzaak: De robot is opgetild tijdens het schoonmaken
Oplossing: Druk op de aan-uitschakelaar om de robot te stoppen. Druk vervolgens opnieuw op de aan-uitschakelaar om de
robot het schoonmaken te laten hervatten.
Oorzaak: De robot maakt een donker of zwart oppervlak schoon, waardoor de valsensoren worden geactiveerd
Daardoor beweegt de robot zich in een ongebruikelijk patroon.
Oplossing: Druk op de aan-uitschakelaar en verplaats de robot vervolgens naar een stuk vloer dat lichter is van kleur.
Als het probleem blijft optreden op lichter gekleurde vloeren, neemt u contact op met het Consumer Care Centre in uw land.
Oorzaak: De robot maakt een vloer schoon die zonlicht heel sterk weerspiegelt
Hierdoor worden de valsensoren geactiveerd en beweegt de robot zich in een ongebruikelijk patroon.
Oplossing: Sluit de gordijnen om te voorkomen dat zonlicht op de vloer valt.
Oorzaak: De accu is niet goed geplaatst
Oplossing: Zie het artikel 'De oplaadbare accu plaatsen' voor gedetailleerde instructies.
Oorzaak: De aan-uitschakelaar staat op 'uit', terwijl de robot zich op het basisstation bevindt.
Oplossing: Zet de aan-uitschakelaar op 'aan'.
Neem contact op met het Philips Consumer Care Centre in uw land als de bovenstaande oplossingen uw probleem niet verhelpen.