NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-neustrimmer werkt niet

    Gepubliceerd op 09 maart 2023
    Als de neustrimmer niet werkt, kunnen de onderstaande tips voor het oplossen van problemen u helpen een oplossing te vinden.

    Wij raden u aan de stappen in de onderstaande volgorde uit te voeren. Controleer tussen de stappen door of het probleem is opgelost voordat u verdergaat met de volgende. U kunt ook de onderstaande video bekijken om het probleem op te lossen.
    Neustrimmers hebben een beschermkap, zoals de modellen met een knipelement aan beide zijden, zodat de mesjes niet rechtstreeks in contact komen met de huid. Als u scheert met de beschermkap houdt u korte stoppels. U krijgt hiermee een strakke look zonder kans op sneetjes, ingegroeide haren of trekken aan het haar.

    Steek de trimmer in uw neus. Draai het trimhoofd om de haren die in verschillende richtingen groeien mee te pakken. Steek het trimhoofd niet te ver in uw neusgaten. Bij roterende scheerhoofden brengt u het scheerhoofd ongeveer 5 mm naar binnen. Voor rechte rimkoppen brengt u de trimkop ongeveer 12 mm naar binnen. Tijdens het draaien kunt u de platte kant van de trimmer tegen de huid houden om het kietelende effect te verminderen.

    Bevestig altijd de wenkbrauwkam op het trimhoofd wanneer u uw wenkbrauwen trimt. Met de kam kunt u het haar op de gewenste haarlengte trimmen. 
    Trimresultaten Philips-neustrimmer
    Uw Philips-neustrimmer kan stoppen met werken als de batterij leeg is. Voer de volgende handelingen uit om dit te controleren:
    1. Schakel de neustrimmer uit.
    2. Verwijder het trimhoofd en schakel de trimmer in.
    3. Werkt de motor en draait de pen? Dan zijn zowel de batterij als de handgreep in orde. Zo niet, dan is de batterij van uw trimmer leeg.
    4. Bevestig het hoofd weer aan de trimmer en laad de neustrimmer op. 
    • Oplaadbare producten: Zorg dat u voor het opladen van uw trimmer de originele oplader gebruikt die met uw apparaat is geleverd. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie over het opladen. 
    • Voor neustrimmers met wegwerpbatterijen raadpleegt u de onderstaande instructies.
    Als u een neustrimmer hebt die op niet-oplaadbare AA-batterijen werkt, moet u deze mogelijk vervangen. U kunt dit probleem eenvoudig oplossen door de batterij te vervangen met een nieuwe. Zorg bij het vervangen van de batterij ervoor dat de plus- en minpolen van de batterij in de juiste richting wijzen. Dit wordt aangegeven op het batterijcompartiment.  
    Trimmers met wegwerpbatterijen
    Als u hebt bevestigd dat uw Philips-neustrimmer is opgeladen en deze nog steeds niet werkt, is dat mogelijk omdat deze vies is en het knipelement geblokkeerd is. Wij raden u aan de neustrimmer na elk gebruik schoon te maken om hem optimaal te laten functioneren.

    Volg ons schoonmaakadvies hieronder:
    1. Spoel het trimhoofd van de neustrimmer schoon met lauwwarm water. Schakel de neustrimmer na 15 seconden in en schakel het apparaat na 5 seconden opnieuw uit. Probeer het een paar keer opnieuw.
    2. Als het trimhoofd onder de kraan schoonspoelen niet volstaat, zet u het trimhoofd een paar minuten in een glas met warm water. Plaats de handgreep van de trimmer niet in het water, omdat dit het binnenwerk kan beschadigen. Herhaal stap 1.
    3. Als dit niet helpt, verwijdert u het neustrimmerhulpstuk en laat u dit onderdeel 30 minuten afzonderlijk in water weken. Plaats opnieuw en herhaal stap 1 opnieuw.
    4. Als de trimmer weer werkt: schud het overtollige water er voorzichtig vanaf en laat de trimmer aan de lucht drogen.
    5. Voor de beste resultaten maakt u de neustrimmer na elk gebruik schoon en smeert u het trimhoofd regelmatig met een druppeltje meegeleverde olie of naaimachineolie.
    Knipelement trimmer geblokkeerd
    Als geen van deze tips helpt, is de neustrimmer mogelijk vanbinnen beschadigd. Wij raden u aan een reparatie of vervanging voor de neustrimmer aan te vragen. 
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.