• Philips Shop voordelen:

  • Gratis retourneren

  • Gratis verzending vanaf €20,-

1
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    World Sleep Day

    World Sleep Day 2019

    slaapapneu

    Hoe de juiste technologie een einde maakt aan ernstige slaapproblemen

     

    De mens slaapt in totaal ongeveer één derde van zijn leven. Een gebalanceerde slaap is - naast voldoende beweging en een evenwichtig voedingspatroon - één van dé drie sleutels voor een gezond leven. Toch wijst onderzoek uit dat maar liefst 74% van de Nederlanders minder dan de aanbevolen 8 uur per nacht slaapt. Tijd om die gebrekkige slaapkwaliteit en mogelijke oplossingen eens onder de loep te nemen.

    Het wereldwijde streven naar betere slaapgewoonten

    Het wereldwijde slaaponderzoek van Philips in 2019

     

    Ter gelegenheid van World Sleep Day 2019 heeft Philips, zoals elk jaar, een wereldwijd slaaponderzoek uitgevoerd. Hierbij werd onderzocht hoe slaap het dagelijks leven van mensen beïnvloedt en wat mensen wel of niet doen om hun slaap te verbeteren. Van ruim 12.000 volwassenen in 12 landen is vastgelegd hoe zij denken over slaap en wat hun slaaprituelen zijn. Uit de resultaten blijkt dat hoewel mensen zich steeds bewuster worden van de invloed die slaap heeft op de algemene gezondheid, het voor velen moeilijk blijft om een goede nachtrust te krijgen.

    6 op de 10 ervaren slaperigheid overdag
    Meer mensen verwijzen naar online informatiebronnen
    Hulp van een medische professional
    Begrijp en erken de manieren waarop een gebrek aan slaap alle aspecten van uw leven beïnvloedt — werk, relaties en productiviteit
    Voer een slaapritueel in en wijk er niet van af
    Identificeer de verschillende factoren die voor slaapproblemen kunnen zorgen. Onderzoek mogelijke oplossingen en/of bespreek ze met uw huisarts
    Maak slim gebruik van technologie. Onderzoek welke technologie uw slaap positief kan beïnvloeden (zoals slaaptherapie of apparaten die slaap bevorderen), maar zet ten minste 30 minuten voordat u naar bed gaat uw telefoon en schermen uit. Bij voorkeur liggen ze niet naast u terwijl u slaapt

    Slapen en wakker worden

     

    Van nature komt voor de mens het dagelijks leven op gang bij zonsopkomst en tot rust na zonsondergang. De moderne samenleving vraagt van ons echter een ander schema. We moeten vaak opstaan vóór zonsopkomst en bezig blijven tot lang na zonsondergang.

    World Sleep Day — onderzoeksresultaten van voorgaande jaren

    Voetnoten

     

    1.  

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.