Expositie Space Age Design verlengd

Expositie Space Age Design

Volg ook de nieuwe audiotour

 

Eindhoven, 8 juni 2017 - Het Philips Museum gaat terug naar de sixties en seventies met een tijdelijke expositie over design tijdens de hoogtijdagen van het ruimtetijdperk. De expositie is nu verlengd en voorzien van een audiotour. Verschillende producten, affiches en modellen van Philips geven bezoekers een unieke impressie van deze periode. Bovendien laat de tentoonstelling de invloed op hedendaagse trends zien.

 

Space Age

De ‘Space Age’ begon met de lancering van de Spoetnik in 1957. Het was een periode van ongekende welvaart en baanbrekende omwentelingen, van optimisme, geloof in de toekomst en een haast onbegrensd vertrouwen in wetenschap en techniek. Het optimisme van het ruimtetijdperk had een grote impact op vormgeving, architectuur, mode, film, muziek en techniek van de jaren ’60 en ‘70, ook bij Philips. Dit kwam tot uiting in producten, reclame en gebouwen, zoals het Evoluon uit 1966.

 

In de expositie ‘Space Age Design’ zijn allerlei ‘spacy’ producten, foto’s en prototypes van Philips uit de jaren ‘60 en ’70 te zien, maar ook een unieke maquette van het Evoluon. De Space Age en het gedachtengoed uit de jaren ’60 en ’70 hebben ook invloed gehad op latere en hedendaagse Philips-ontwerpen en -uitingen. Ook daarvan zijn in de designtentoonstelling enkele voorbeelden te zien.

Meer nieuws:

  • Philips Museum in uitzending RTL

    Philips Museum in uitzending RTL

    Reportage RTL Televisie bij Philips Museum

  • Philips opent nieuwe ‘Innovation and you’ Experience

    Philips opent nieuwe ‘Innovation and you’ Experience

    Philips opent ter gelegenheid van het 125-jarig bestaan een nieuw onderdeel in de tentoonstelling van het Philips Museum, de ‘Innovation and you’ Experience. De nieuwe experience geeft op begrijpelijke wijze bezoekers, jong en oud, een spectaculaire blik in de toekomst en de rol die moderne technologie daarin speelt.