Een andere kijk op zorg

Beschuit met muisjes voor Philips Avent

Innovaties die ontstaan door naar moeders te luisteren. 

Als ouder wil je vanaf de eerste dag het beste voor je baby. Je wilt de zekerheid dat je de juiste beslissingen neemt en je kindje bovenal de beste start in het leven geeft. Daarom zijn we bij Philips Avent al ruim 35 jaar bezig om waardevolle innovaties te ontwikkelen om de levens van baby’s te verbeteren. Innovaties die gebaseerd zijn op advies en resultaten van klinische studies en health care professionals. En wellicht nog wel het belangrijkste…innovaties die zijn ontstaan door naar moeders te luisteren.  

 

Voedingsproblemen zoals koliek en reflux.

We helpen ouders en baby’s bijvoorbeeld met een product zoals de Philips Avent Anti-colic voedingsfles die een oplossing biedt voor baby’s met voedingsproblemen zoals koliek en reflux. Ruim 50% van alle baby’s krijgt te maken met reflux klachten. Deze klachten ontstaan al in de eerste week na de geboorte, doordat de maagafsluiting nog niet volledig volgroeid is. Dit kan tot wel 12 maanden na de geboorte aanhouden. Door de lucht uit de voedingsfles te halen met het unieke AirFree ventiel, is er een verminderde kans op darmkrampjes (koliek) en reflux. Een belangrijke innovatie die we onder andere via onze Zwangerschap+ app onder de aandacht brengen bij onze doelgroep. Dit nieuwe product, op het gebied van voeding, zorgt er namelijk voor dat het complete voedingsproces voor zowel ouder als baby als een stuk prettiger wordt ervaren.

 

Baby Innovation Awards

Gedreven door ons enthousiasme over dit fantastische product besloten wij als Mother & ChildCare Benelux team vorig jaar dan ook mee te doen aan de Baby Innovation Awards. Een award die qua naam al past bij de kernwaarden van Philips Avent. Deze award wordt georganiseerd door Babywereld, het kenniscentrum voor professionals in de babybranche. Na een uitgebreide beoordeling van de professionele vakjury ontvingen wij in december 2018 officieel een nominatie in de categorie voeding. Vervolgens mochten we voor de strengst mogelijke jury ons product presenteren, namelijk onze doelgroep. Dertig moeders (in spé) waarvan we direct veel kritische vragen en positieve feedback ontvingen. De winnaar werd uiteindelijk uitgeroepen tijdens de negenmaandenbeurs in de RAI. Hét baby evenement waar jaarlijks meer dan 50.000 zwangere vrouwen en jonge ouders komen. Door het juryoordeel en de online stemmen van consumenten is de Philips Avent Anti-colic voedingsfles tijdens de negenmaandenbeurs in de RAI uitgeroepen als winnaar van de Baby Innovation Awards 2019 in de categorie voeding!

Beste start in het leven
Deze award is een mooie erkenning voor iedereen die betrokken is geweest bij het ontwikkelen en naar de markt brengen van dit product. Maar bovenal is de Philips Avent Anti-colic voedingsfles er voor onze doelgroep, want met onze kennis en ervaring helpen we zowel ouders als baby’s in die belangrijke eerste 1000 dagen. Ten slotte verdient iedere baby de beste start in het leven.

 

 

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws, achtergrondverhalen, interviews en productinnovaties op het gebied van gezondheidszorg? Bezoek dan Medisch Perspectief.

 

Wij geloven dat er altijd een manier is om het leven te verbeteren. Daarom ontwikkelen we zinvolle innovaties voor elke fase in je leven. Ontdek meer via philips.nl/innovationandyou.

Charis Lee de Geus

Charis Lee - de Geus

Consumer Marketing Manager Mother&ChildCare, Philips Personal Health Benelux

Charis is sinds 2014 werkzaam binnen Philips Personal Health. Na rollen als Shopper Activation Manager en Trade Marketing Manager is Charis sinds juni 2018 verantwoordelijk als Consumer Marketing Manager voor de Mother & ChildCare categorie. Dankzij haar ervaring in online retail en kennis van de Nederlandse en Belgische consument bereikt Philips Avent dagelijks de doelgroep om hen te ondersteunen en informeren over alle belangrijke Mother & ChildCare innovaties met het uiteindelijke doel om het leven van ouders en baby’s te verbeteren

 

Volg Charis via Linkedin

Gerelateerde artikelen

Goed slapen? Pak stress aan!

Goed slapen? Pak stress aan!

Het zorglandschap verandert, en wij veranderen mee

Het zorglandschap verandert, en wij veranderen mee