Klanten een centrale rol geven in de Philips-missie om levens te verbeteren

Het leven van mensen verbeteren maakt deel uit van het Philips-DNA. In het kader van deze missie hebben we op de Social Good Summit het initiatief ‘Better Me, Better World’ aangekondigd.

#makelifebetter    

De behoeften en wensen van consumenten zijn veranderlijk en ontwikkelen zich voortdurend. In de afgelopen jaren heeft zich een verschuiving voltrokken: waar consumenten eerst een gemakkelijke manier wilden om contact te leggen met een merk, willen ze nu een veel persoonlijkere band. Daarmee drukken consumenten ook hun wens uit om zich te verbinden met merken die, kortweg, gezien worden als wereldverbeteraar. Dit komt naar voren in een rapport van Canvas8, waaruit blijkt dat 85% van de consumenten vindt dat merken een grotere maatschappelijke rol moeten spelen.

 

In deze tijd van connectiviteit is het voor consumenten eenvoudiger dan ooit om via internet, apps of sociale-mediaberichten contact te maken met merken. Merken moeten hierbij echter de juiste benadering toepassen als ze contact willen leggen met consumenten op een manier die hun sociale geweten aanspreekt. Hoewel veel bedrijven uitstekend werk verrichten om de wereld te verbeteren, is er toch vaak onvoldoende aansluiting om klanten direct bij dat proces te kunnen betrekken.

 

Het leven van mensen verbeteren maakt deel uit van het Philips-DNA. Wij denken dat er altijd een manier is om de wereld voor anderen te verbeteren. Dat is dan ook een van de redenen waarom Philips zich ten doel heeft gesteld om vanaf 2025 het leven van minstens drie miljard mensen per jaar te verbeteren. 

 

om spelenderwijs meer te leren over gezondheid.
Better Me Better World

Sinds we die ambitie hebben geformuleerd, zijn we een heel eind gekomen. Onlangs is het doel voor 2017 (2,1 miljard mensen) bereikt dankzij toonaangevende campagnes als het VN-initiatief Every Woman Every Child, dat is gericht op verbetering van de levens van vrouwen en kinderen in Afrika en Zuidoost-Azië. Als voortzetting van onze inspanningen en om opnieuw onze betrokkenheid bij dit doel te bevestigen, hebben we vandaag tijdens de Social Good Summit in New York het initiatief ‘Better Me, Better World’ aangekondigd.

 

Het ‘Better Me, Better World’-platform biedt gebruikers persoonlijke voordelen, en stelt tegelijk klanten in de gelegenheid om mede de prioriteit te bepalen van de overige goede doelen op het gebied van gezondheid(szorg) die Philips in 2018 via de Philips Foundation zal ondersteunen.

 

Zodra klanten een product hebben gekocht en zich hebben aangemeld, worden ze naar de ‘Better Me, Better World’-pagina doorgeleid, waar ze toegang krijgen en informatie vinden over de overige doelen die Philips steunt. Klanten kunnen dan hun voorkeur aangeven over de doelen waarop Philips naar hun mening zijn zorggerichte ondersteuningsactiviteiten moet concentreren.

 

Via hun deelname kunnen onze klanten helpen om een verschil te maken, en tegelijk gebruikmaken van persoonlijke voordelen en Philips-aanbiedingen. Bovendien ontvangen mensen die zich aanmelden voor andere Philips-marketingprogramma’s ook een uitnodiging via e-mail om op deze pagina hun persoonlijke interesses en voorkeuren aan te geven. Ook dit is bedoeld om de klantbeleving echt persoonlijk te maken.

 

Consumenten kunnen rechtstreeks invloed uitoefenen doordat we hen laten kiezen aan welke activiteiten Philips via het ‘Better Me, Better World’-initiatief prioriteit moet geven.

 

Deze doelen kunnen uiteenlopen van zorg bieden aan vrouwen en kinderen met bepaalde gezondheidsrisico’s, gemeenschappen toegang bieden tot gezondheidszorg, maatschappelijk betrokken ondernemers ondersteunen, gezonde leefgewoonten bij kinderen bevorderen of EHBO-trainingen geven. Philips biedt klanten echter in alle gevallen een programma dat een band schept tussen merk en consument, op een manier die echt nieuw en uniek is. En we kunnen haast niet wachten op uw reacties op #makelifebetter via het ‘Better Me, Better World’-programma.

 

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws, achtergrondverhalen, interviews en productinnovaties op het gebied van gezondheidszorg? Bezoek dan Medisch Perspectief.

Blake Cahill

Internationaal hoofd digitale marketing en media bij Philips

Blake Cahill is internationaal hoofd digitale marketing en media bij Philips. Als leidinggevende met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van bedrijfsontwikkeling helpt hij Philips om de internationale merkvernieuwing en de uitbreiding naar nieuwe technologieën en markten in goede banen te leiden. Met een sterke achtergrond in de uitvoering van zeer complexe en resultaatgerichte strategieën heeft Blake aan het hoofd gestaan van een reeks creatieve projecten en projecten op het gebied van marketing, klantbeheer, productinnovatie en opinieleiderschap, voor zowel Fortune 500-organisaties als startende digitale ondernemingen. In alle gevallen heeft hij laten zien uitermate vaardig te zijn in het aantrekken en behouden van klanten door middel van innovatieve interactietechnieken en productontwikkelingsprogramma’s.

 

Voorafgaand aan zijn functie bij Philips was hij bestuursvoorzitter bij Banyan Branch, het snelst groeiende bureau voor sociale media en digitale strategieën ter wereld. Banyan Branch maakt inmiddels deel uit van Deloitte Digital. Blake heeft gedurende een groot deel van zijn carrière hooggeplaatste marketingfuncties vervuld bij bedrijven als AT&T en Belgacom, en was Chief Marketing Officer bij Visible Technologies, een van de meest toonaangevende ‘social listening’-bedrijven ter wereld. Hij is tevens vier jaar lid geweest van de directie van de Word of Mouth Marketing Association (WOMMA), een wereldwijde branche-organisatie zonder winstoogmerk die zich richt op mond-op-mondreclame en sociale-mediamarketing. 

 

Gedurende zijn loopbaan heeft hij blijk gegeven van talent voor het samenstellen, aansturen en leiden van uitstekend presterende teams. Gaandeweg heeft hij steeds uitdagendere technologieprojecten aangepakt ,waarbij hij heeft samengewerkt met partners in overheids- en corporate-functies om eersteklas resultaten te realiseren. Zijn andere expertisegebieden omvatten onder meer verkoop, publiciteits- en persstrategieën en relaties met analisten. Blake houdt zich inmiddels alweer meer dan twee jaar bezig met de wereldwijde digitale transformatie bij Philips.

 

Volg Blake Cahill via LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Hoe ziet de wereld er in 2030 uit?

Hoe ziet de wereld er in 2030 uit?

De toekomst is digitaal

De toekomst is digitaal