Nieuwscentrum

Speech Frans van Houten (CEO Royal Philips) Reputation Award 2016

februari 19, 2016

Note: vertaalde versie, oorspronkelijke speech in Engels!


Cees, aanwezigen, het is een eer om deze erkenning voor de 9e keer in ontvangst te mogen nemen. Ik ben er trots op dat Philips wederom de Nederlandse reputatielijst aanvoert.


Uit de meting komt naar voren dat Philips hoog scoort met het vertrouwen dat mensen in ons hebben. Ze willen voor Philips werken en verwelkomen Philips in hun lokale gemeenschap. Ook willen zij onze producten kopen en aanbevelen. En zijn ze bereid in Philips te investeren.


Of zoals Cees van Riel zei: iedereen heeft iets met Philips, het is een beetje van ons allemaal.


Deze Reputatie award erkent de kracht van het Philips merk en versterkt ons met de vervulling van onze missie om het leven van miljoenen mensen per jaar beter te maken met innovaties die ertoe doen. Dit doen wij al 125 jaar! Hier zijn wij trots op en we markeren dit jaar door de toekomst te vieren met 125 jaar innovatie. Wij hebben ons succes te danken aan ons innovatiekracht en aan ons internationaal ondernemerschap.


Alleen al in Nederland hebben wij meer dan 7000 mensen die werken aan digitale en technologische innovaties. Door talent, innovatie, technologie en ook digitale competenties bij elkaar te voegen, dragen wij bij aan de toekomst van Health Technology en Lighting Solutions. De tijd is voorbij dat innovatie achter gesloten deuren plaatsvindt. Wij werken nauw samen met onze partners uit het bedrijfsleven, de overheid en uit de wetenschap om samen in co-creatie innovatieve technologieën te ontwikkelen.


Onze sterke reputatie geeft een solide basis als we vooruit kijken naar een nieuw tijdperk waarin wij twee nieuwe en sterke ondernemingen oprichten, hiermee pakken wij de grote kansen in de snel veranderende markten van Health Technology en Lighting Solutions.


Philips Lighting zal een verzelfstandigde structuur krijgen om hun marktposities wereldwijd verder te versterken. Met de verzelfstandiging van Philips Lighting, zal Royal Philips zich volledig richten op het HealthTech domein, waarbij wij onze consumentenkennis hebben geïntegreerd met onze healthcare business. Hiermee tappen wij in op een marktpotentie van meer dan 140 miljard euro.


De heldere focus op HealthTech speelt in op een aantal belangrijke veranderingen


  • Ons zorgsysteem staat onder druk door de vergrijzende samenleving (het aantal senioren in Nederland stijgt van 30% naar 48% in 2033) en door de toename van het aantal patiënten met chronische ziekten zoals diabetes en kanker.
  • Gezonde mensen investeren steeds meer in hun eigen gezondheid, versterkt door de toename van persoonlijke digitale technologieën. Over enkele jaren zal het heel gewoon zijn dat je met persoonlijke data je eigen gezondheid kan analyseren.
  • Technologische ontwikkelingen zoals big data, cloud computing, internet of things, social media en eHealth maken het mogelijk om zorg als een naadloze dienst te leveren, van preventie en diagnose tot aan behandeling tot herstel in huis. Dit maakt de zorg effectiever en efficiënter over het gehele zorgcontinuüm.


Deze veranderingen bieden de maatschappij ongekende mogelijkheden om met meer ouderen en minder werkenden onze infrastructuur, pensioenstelsel en sociale voorzieningen te kunnen bekostigen, en kwalitatieve zorg te bieden die toegankelijk is voor iedereen.


Onze visie is eenvoudig: gezondheid is niet alleen de zorg in een ziekenhuis, maar gaat ook over preventie. Naast patiëntenzorg, willen wij ook gezonde mensen helpen om een gezonde levensstijl te leiden en mensen met chronische ziektes helpen om hun leven zo prettig mogelijk te kunnen leiden. Philips is al heel lang actief hiermee bezig en nu brengen we dit samen in onze HealthTech visie.


De reputatie award is een belangrijke indicator dat we op de goede weg zitten. Graag sluit ik af met iedereen te bedanken die Philips hun vertrouwen en support heeft gegeven. Onze reputatie geeft mij het volste vertrouwen dat wij een solide basis hebben gelegd voor een succesvolle toekomst voor Philips. 

 

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.