jul 05, 2022

Reparatieplan van start voor de Trilogy 100 beademingsapparatuur

Vanaf het begin van de veiligheidsmelding van de Trilogy 100 beademingsapparatuur van Philips zijn alle vier de Nederlandse Centra voor Thuisbeademing (CTB’s) periodiek geïnformeerd. In deze bijeenkomsten wordt door de partijen gesproken over het reparatieplan van de betrokken beademingsapparaten en de testresultaten. Philips verwacht in augustus met de vervanging (remediëring) van de eerste apparatuur en voor het einde van het jaar 90% van alle apparatuur te hebben vervangen voor de gehele veiligheidsmelding.

Op 28 juni heeft Philips aan al haar partners laten weten dat het reparatieproces van de Trilogy 100 apparaten kan beginnen, hierover volgt de komende weken aanvullende informatie. Voor de wijziging van het apparaat en de methode van repareren is Philips afhankelijk van de goedkeuring van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA), deze goedkeuring is recent ontvangen, daarmee kan het proces nu beginnen. Philips beseft dat er patiënten zijn die nu al een jaar op een apparaat wachten, dat spijt het bedrijf zeer.

De apparaten worden allemaal in het Philips service center gerepareerd, de apparaten die de patiënten van de Centra voor Thuisbeademing in gebruik hebben worden daarom te zijner tijd omgeruild. Dit vraagt om een uitgebreide logistieke planning, waar zowel de thuiszorgleveranciers als directe leverancier aan de CTB’s en Philips bij betrokken zijn. De verwachting is dat in augustus de eerste apparaten gerepareerd kunnen worden.

Philips heeft de CTB’s in de afgelopen periode actief geïnformeerd over nieuw verschenen testrapporten en zal dit blijven doen voor de nieuwe test- en onderzoeksrapporten die de komende maanden worden verwacht. Hierbij zal ook nadrukkelijk gewerkt worden aan toegankelijke informatie voor alle patiënten. Philips is ook met de thuiszorgleveranciers, een vertegenwoordiging van de CTB’s en apneuvereniging in gesprek over verbeterde patiëntcommunicatie.

Philips heeft onlangs de website met informatie over de veiligheidsmelding vernieuwd, het bedrijf zal hierop regelmatig updates publiceren. U kunt deze site hier bezoeken: https://www.philips.nl/healthcare/e/sleep/communications/src-update/information-for-patients-and-caregivers

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 79.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2021 een omzet van 17,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Steve Klink

Philips Global Press Office

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Deel op social media

You are about to visit the Philips USA website.

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.