aug 27, 2020

Philips introduceert innovatieve haarverzorgingsproducten voor een gepersonaliseerde ervaring en glanzend, vochtrijk en gezond uitziend haar

De nieuwe SenseIQ-technologie zorgt ervoor dat het natuurlijke vochtgehalte van het haar behouden blijft

• SenseIQ-technologie: detecteert de warmte van je haar en past daarop automatisch de temperatuur aan, om je haar zo optimaal te beschermen.
  • Philips föhn Prestige: behoudt bij elke droogsessie tot wel 90% van het natuurlijke vochtgehalte van je haar, voor glanzend en gezond aanvoelend haar [1].
  • Philips steiltang Prestige: behoudt tot 93% van de natuurlijke sterkte van je haar en zorgt ervoor dat je haar gezond aanvoelt en altijd steil en stralend oogt [2].

Eindhoven – Philips lanceert vandaag de nieuwe Prestige haarverzorgingsproducten met SenseIQ-technologie; een unieke en innovatieve technologie die zich aanpast aan de individuele behoeften en de conditie van jouw haar. Het biedt vrouwen een heel persoonlijke oplossing voor haarstyling, die niet alleen de ervaring van de styling verbetert, maar die ook garant staat voor gezond en glanzend haar.

We willen ons haar drogen nadat we het gewassen hebben; maar het is wel belangrijk om de natuurlijke vochtbalans van het haar zelf te bewaren. Met dit in gedachten heeft Philips de Prestige föhn ontwikkeld; een föhn met de unieke SenseIQ-technologie waarvan bewezen is dat deze tot 90% vocht vasthoudt voor vitaal haar.

Ilham Mestour

Internationaal erkend haarstyliste en Philips HairCare Consulting Expert

Een van de grootste oorzaken van ongezond haar is een slechte vochtbalans.” legt Ilham Mestour, internationaal erkend haarstyliste en Philips HairCare Consulting Expert, uit. "Ja, we willen ons haar drogen nadat we het gewassen hebben; maar het is wel belangrijk om de natuurlijke vochtbalans van het haar zelf te bewaren. Dit zorgt namelijk voor gezond en glanzend haar. Met dit in gedachten heeft Philips de Prestige föhn ontwikkeld; een föhn met de unieke SenseIQ-technologie waarvan bewezen is dat deze tot 90% vocht vasthoudt voor vitaal haar.”

Philips föhn Prestige met SenseIQ

De textuur en conditie van het haar van vrouwen kan sterk verschillen, niet alleen van persoon tot persoon, maar ook van tijd tot tijd, en door de jaren heen. De nieuwe Philips Prestige föhn met SenseIQ is daarom ontwikkeld met het oog op individuele behoeften van vrouwen. Terwijl andere föhns alleen de temperatuur van de luchtstroom meten, meet de Philips föhn Prestige de temperatuur van je haar dankzij een infraroodsensor. De sensor corrigeert vervolgens de temperatuur van de luchtstroom tot wel 4.000 keer per droogsessie om oververhitting te voorkomen [3]. Zo wordt je haar beschermd en houdt tot wel 90% van het natuurlijkge vochtgehalte vast, met gezond en glanzend haar als resultaat. De nauwkeurige beoordeling van de temperatuur van het haar bij ieder nieuw gebruik, maakt dat vrouwen hun haar snel en mooi kunnen drogen en stijlen, zonder afbreuk te doen aan de gezondheid van het haar.

Philips Prestige steiltang met SenseIQ

De SenseIQ-technologie zorgt ook voor een volledig persoonlijke aanpak bij het ontkrullen van je haar. Uniek haar verdient unieke verzorging, daarom past de Philips Prestige steiltang met SenseIQ zich bij elke beweging aan jou aan. De actieve digitale sensor meet de temperatuur van je haar meer dan 20.000 keer per stylingsessie zodat je elke keer weer een ervaring op maat krijgt. Met de intelligente microprosessor wordt de temperatuur voortdurend geanalyseerd en aangepast om oververhitting van je haar te voorkomen. Het resultaat? Gezonde steile lokken waarbij tot wel 70% van het natuurlijke vochtgehalte  en tot 93% van de natuurlijke sterkte van je haar behouden wordt.

Prijs en verkoopinformatie

De Philips föhn en steiltang Prestige met SenseIQ-technologie zijn vanaf september online verkrijgbaar via de Philips webshop en bol.com.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 81.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2019 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Media assets

Image caption