Nieuwscentrum

nov 18, 2019

Het Diabetes Fonds en Philips maken zich hard voor minder Thuissuikers

‘Thuissuiker-campagne: hoe zoet is jouw koelkast?’ moet  mensen bewust maken wat ze in huis halen en consumeren

• Wist je dat we 77% van de suikers die we dagelijks binnen krijgen thuis consumeren?
  • Samen gaan we de strijd aan! Tijdens de Thuissuiker-campagne wordt iedereen uitgedaagd om eens kritisch naar de inhoud van zijn of haar koel- en keukenkast te kijken
  • Door de juiste keuze in producten te maken en zelf vers te koken, heb je invloed op welke ingrediënten je in je eten doet en hoe je je eten bereidt

Eindhoven, Nederland - Het Diabetes Fonds helpt Nederland vanaf vandaag 18 november met het ontsuikeren van de koelkast, -lades en keukenkastjes. Het doel van de campagne Thuissuikers: hoe zoet is jouw koelkast? is om de suikerinname te verminderen en de explosieve toename van overgewicht en diabetes type 2 te stoppen. Van alle toegevoegde suikers consumeren Nederlanders namelijk 77% thuis. Reden genoeg om de gezonde keuze makkelijker te maken. Het Diabetes Fonds maakt de gezonde keuze makkelijker met behulp van het Thuissuiker-magazine, nieuwsbrieven en posts op social media. Handige ontsuikertips, praktische adviezen en gezonde recepten helpen de consument om de producten in huis kritisch te beoordelen, om suiker te herkennen en om gezond boodschappen te doen.

Bij Philips Kitchen Appliances is de overtuiging simpel; eten én drinken zijn de bouwstenen voor een gezond leven. Door zelf vers te koken, heb je invloed op welke ingrediënten je in je eten doet en hoe je je eten bereidt. De Philips keukenapparaten maken het je makkelijker om zelf vers te koken – gezond, eenvoudig, lekker en snel. Philips inspireert graag met lekkere recepten, speelt in op trends, laat zien hoe gevarieerd je thuis kunt koken, geeft informatie over een gezonde levensstijl en werkt samen met ambassadeurs, koks en foodbloggers om te inspireren.

Philips wil consumenten helpen zelf makkelijk en lekker gezond eten te bereiden; het Diabetes Fonds wil consumenten helpen zelf makkelijker een gezonde keuze te maken bij het kiezen van de juiste producten. Naast het minderen van vrije suikers, pleiten Diabetes Fonds en Philips gezamenlijk voor een algemeen gezond voedingspatroon dat bestaat uit zo veel mogelijk verse en onbewerkte producten.

Het Diabetes Fonds onderneemt veel om Nederland gezonder te maken.

Volgens Algemeen Directeur Hanneke Dessing is in de strijd tegen diabetes type 2 aandacht voor een gezonde keuze in eten en drinken onverminderd belangrijk: “We zijn er namelijk nog lang niet. In totaal krijgen we gemiddeld 28 suikerklontjes per dag binnen. Dat is 40 kilo suiker per jaar. Terwijl de Wereldgezondheidsorganisatie adviseert om dagelijks maximaal 12,5 suikerklontjes (vrouwen) of 15 suikerklontjes (mannen) aan vrije suikers* te consumeren, krijgen we er iedere dag 30% te veel van binnen. Kinderen zelfs bijna 80% te veel, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het RIVM¹".  Het Diabetes Fonds wil de consument bewust maken en helpen bij het kritisch kijken en beoordelen van producten die ze al in huis hebben. Daarom roept Diabetes Fonds iedereen op mee te doen aan de campagne Thuissuikers: hoe zoet is jouw koelkast? in de week van 18-24 november. Hierin helpt het Diabetes Fonds om stap voor stap je keuken te ontsuikeren en biedt zij de helpende hand hoe je vervolgens gezonde alternatieven koopt in de supermarkt.

Nathalie de Graauw, Marketing Lead Domestic Appliances Philips: “Wij willen mensen graag bewust maken van hoe makkelijk, snel en lekker het is om zelf vers eten te bereiden. Hiermee ben je zelf in charge voor het maken van gezonde keuzes en heb je invloed op welke ingrediënten je in je eten doet. Wij inspireren graag! Het helpen mensen bewust te maken van de enorme hoeveelheid (soms verborgen) suikers die elke dag geconsumeerd wordt, sluit naadloos aan op onze missie om het leven te verbeteren.”

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 80.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Over het Diabetes Fonds

Het Diabetes Fonds vindt dat iedereen een gezond leven verdient, zonder diabetes en de complicaties ervan. Daarom wil het Diabetes Fonds Nederland gezonder maken en diabetes genezen. Enerzijds door wetenschappelijk onderzoek te financieren naar betere behandelingen, genezing en complicaties van diabetes type 1 en type 2. Anderzijds door de gezonde keuze makkelijker te maken: het Diabetes Fonds focust zich komende jaren op vermindering van de suikerinname. Voor meer informatie over diabetes kunt u terecht op de website van het Diabetes Fonds www.diabetesfonds.nl.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Ine Marije Buisman

PR Lead Personal Health Western-Europe

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Lara Schreuder

PR en PA-adviseur Diabetes Fonds

Tel.: + 31 6 139 06 947

Media assets

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.