jul 10, 2019

Philips en CHRU de Nancy kondigen tienjarige overeenkomst aan om efficiëntie te verhogen en patiëntenzorg te verbeteren

Philips en Centre Hospitalier Régional Universitaire (CHRU) de Nancy, een toonaangevend academisch ziekenhuis in de Grand Est-regio van Frankrijk, kondigen vandaag een tienjarige overeenkomst aan voor de implementatie van Philips' IntelliSpace Enterprise Imaging Solution, waaronder Illumeo met adaptieve intelligentie. CHRU de Nancy is een volksgezondheidsinstelling die jaarlijks 1,2 miljoen consultatiebezoeken en verblijven in het ziekenhuis verzorgt. De overeenkomst stelt het ziekenhuis in staat om het beheer van complexe medische beeldgegevens op alle afdelingen te stroomlijnen. Hiermee wordt de zorgverlening verbeterd, met betere gezondheidsresultaten en betere ervaringen voor de patiënten en het personeel als resultaat.

Deze nieuwe informatica-overeenkomst met Philips stelt ons in staat de productiviteit te verhogen, de samenwerking tussen artsen te verbeteren en uiteindelijk de gezondheidsresultaten voor onze patiënten te verbeteren", aldus Jean-Christophe Calvo, Chief Information Officer en hoofd van de Biomedische Afdeling, CHRU de Nancy. "De combinatie van onze schaal en expertise op het gebied van onderzoek, en Philips uitgebreide informatica-oplossing stelt ons in staat om mensen en gegevens beter met elkaar te verbinden, en biedt ons een basis om kunstmatige intelligentie in de gezondheidszorg te benutten.

"De diagnostische waarde van medische beeldvorming voor de beoordeling van de anatomie en ziekten blijft toenemen, naarmate het veld zich ontwikkelt en er nieuwe technieken ontstaan", aldus Prof. Daniel Mandry, hoofd van de afdeling Beeldvorming voor vrouwen en kinderen, CHRU de Nancy. "Het beheer van medische beeldvormingsgegevens van hoge kwaliteit is de sleutel tot het verstrekken van een nauwkeurige diagnose. Naarmate de hoeveelheid gegevens die we voor elke patiënt vastleggen toeneemt, verwachten we dat Philips Illumeo ons zal helpen onze workflows te verbeteren en de gebruikerservaring te verbeteren door ons aan te passen aan de klinische en gebruikerscontext. Dit geeft onze radiologen meer tijd om zich te concentreren op de diagnose".

Philips IntelliSpace Enterprise Imaging Solution is een uitgebreid pakket dat is ontworpen om te voldoen aan de veranderende behoeften van zorgverleners. Het omvat: IntelliSpace Universal Data Manager, die Enterprise Imaging mogelijk maakt door efficiënte zorg te combineren met uitgebreid beheer van klinische gegevens; IntelliSpace Radiology, een klinische gebruikersinterface die is ontworpen om de impact van radiologen op de patiëntenzorg te optimaliseren; IntelliSpace Radiology Workspace, dat intelligente workflow- en samenwerkingstools biedt om de efficiëntie van radiologen te verbeteren; en Illumeo met adaptive intelligence.

Onze samenwerking met het CHRU de Nancy zal de verschuiving van het ziekenhuis naar op waarde gebaseerde zorg ondersteunen, waarbij patiënten, het zorgteam en gegevens in het hele gezondheidssysteem op een veilige manier met elkaar worden verbonden.

Calum Cunningham

Business Leader for Enterprise Diagnostic Informatics bij Philips

"In de hedendaagse, snel veranderende gezondheidszorg, wordt het beheer van beeldgegevens steeds uitdagender, met grotere klinische eisen en complexiteit op het gebied van het beheer van beeldgegevens", aldus Calum Cunningham, Business Leader for Enterprise Diagnostic Informatics bij Philips. "Onze samenwerking met het CHRU de Nancy zal de verschuiving van ziekenhuis naar op waarde gebaseerde zorg ondersteunen, waarbij patiënten, het zorgteam en gegevens in het hele gezondheidssysteem op een veilige manier met elkaar worden verbonden. De aankondiging van vandaag, naast onze onlangs aangekondigde samenwerking met het Universitair Ziekenhuis van Rijsel, toont de voortrekkersrol aan die de Franse gezondheidsinstellingen spelen bij de toepassing van kunstmatige intelligentie in de gezondheidszorg in Europa".

Philips Illumeo met adaptieve intelligentie breidt aanwezigheid in Europa uit

CHRU de Nancy is de eerste zorgorganisatie in Europa die Philips Illumeo inzet voor routinematig primair diagnostisch gebruik. Daarnaast heeft Philips onlangs een tweejarig onderzoek partnerschap met het Universitair Ziekenhuis van Rijsel gesloten, waarbij het ziekenhuis inzicht zal geven in de voortdurende voordelen die ziekenhuizen met Illumeo kunnen hebben en nieuwe verbeteringen voor het platform zal onderzoeken.

Met een portfolio van beeldvormingssystemen, software en bijbehorende diensten maakt Philips de steeds nauwkeurigere diagnose en behandeling van ziekten mogelijk. Door het combineren van gegevens uit een breed scala aan bronnen en het toepassen van intelligentie op die gegevens, stelt Philips zorgverleners in staat een gepersonaliseerde gezondheidszorg te leveren die gebaseerd is op een diepgaand begrip van de individuele patiënt.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Over CHRU de Nancy

CHRU de Nancy (Centre Hospitalier Régional Universitaire de Nancy) is een toonaangevend ziekenhuis in de regio Grand Est in Frankrijk. Met meer dan 9.000 medewerkers biedt het ziekenhuis acute zorg en ondersteuning aan zorginstellingen in de hele regio. Het maakt gebruik van zijn multidisciplinaire en hoogwaardige medische expertise om jaarlijks 160.000 patiënten in alle levensfasen te behandelen, met 1,2 miljoen consultatiebezoeken en verblijven in het ziekenhuis. Het CHRU de Nancy is met zijn performante medische en chirurgische diensten een belangrijke speler in het biomedisch onderzoek en draagt bij tot de opleiding van gezondheidswerkers. Ter ondersteuning van zijn inspanningen om de patiëntenzorg te optimaliseren, versterkt het ziekenhuis zijn ambulante capaciteiten en speelt het een leidende rol in de ontwikkeling van de telegeneeskunde. Meer informatie over het CHRU de Nancy is beschikbaar op www.chru-nancy.fr

Mark Groves