Nieuwscentrum

nov 27, 2018

Philips Illumeo met adaptive intelligence geselecteerd door radiologen van de Universiteit van Utah Health

Eerste resultaten in klinische setting tonen de eerste voordelen van Philips Illumeo met adaptive intelligence voor complexe, geavanceerde cases

Chicago - Tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Radiological Society of North America Annual Meeting (RSNA) kondigde Philips gisteren aan dat radiologen van de University of Utah Health gebruik maken van Philips Illumeo. Met Illumeo kunnen zij de expertise en efficiëntie van artsen vergroten door gebruik te maken van adaptive intelligence voor interactie met imaging data.  De eerste resultaten omvatten productiviteitsvoordelen op het gebied van doorlooptijd, directe metingen op dezelfde dag en contextgedreven toolkeuze.

Op Artificial Intelligence (AI) gebaseerde oplossingen hebben het potentieel om de efficiëntie van de zorgverlening te verhogen en de patiëntenzorg te verbeteren. Met behulp van oplossingen die AI en andere technologieën combineren met kennis van de klinische en operationele context waarin ze worden gebruikt, biedt Philips een mensgerichte aanpak die adaptieve intelligentie wordt genoemd. Dit vergroot de mogelijkheden van zorgverleners om mensen, data en technologie naadloos met elkaar te verbinden om zo radiologen te ondersteunen.

De University of Utah Health biedt zorg aan inwoners van Utah en vijf omringende staten, met een verwijzingsgebied dat meer dan 10 procent van de continentale V.S. omvat. Door deze grote dekking en een toename van de beeldvormingsgegevens wordt de radiologieafdeling geconfronteerd met een toenemende hoeveelheid beeldvormingsonderzoek en gegevens die moeten worden verwerkt - ongeveer vijfhonderdduizend per jaar. De zorgaanbieder implementeert nu Illumeo, een beeldvormings- en informaticatechnologie met adaptive intelligence, voor een intelligente interactie met beeldvormingsgegevens. Illumeo combineert contextuele ques en Anatomy Awareness functionaliteit met geavanceerde data- en beeldverwerking om de routineactiviteiten van de radioloog te verbeteren. De technologie ondersteunt interacties met beeldvormingsgegevensvergelijkingen. Het biedt een geïntegreerd overzicht van klinisch relevante, case-gerelateerde informatie uit verschillende bronnen. Het systeem is ontworpen om de workflow te optimaliseren en de consistentie van de zorg te verbeteren.

Illumeo maakt gebruik van adaptive intelligence en analyse om te anticiperen op wat een radioloog vervolgens moet doen. Hierdoor kan hij/zij op een veel intelligentere manier omgaan met beeldvormingsgegevens.

Richard Wiggins

"Illumeo maakt gebruik van adaptive intelligence en analyse [1] om te anticiperen op wat een radioloog vervolgens moet doen. Hierdoor kan hij/zij op een veel intelligentere manier omgaan met beeldvormingsgegevens", zegt Richard Wiggins, MD, hoogleraar Radiologie en Beeldvormingswetenschappen, Universiteit van Utah Health. "De oplossing gaat verder dan alleen het vastleggen van protocollen, ze bieden een snellere manier voor radiologen om alle gelijkaardige studies te vinden en ze naast elkaar te vergelijken. Hiermee kunnen ze zien of de laesies in de loop der tijd groter worden. Deze nieuwe technologie stelt ons in staat om de tijdsbesparingen en efficiëntie verder te verbeteren, zodat we onze patiënten de beste zorg kunnen bieden. " [2]

Positieve verbeteringen door voortdurende samenwerking

Het systeem biedt werklijstvoordelen om op een slimmere manier studies te laten doorstromen naar de juiste groepen radiologen via IntelliSpace PACS Radiology Workspace Solution (RWS). Daarnaast zijn er meerdere administratieve doelen die het gezondheidssysteem hoopt te bereiken met de invoering van Illumeo in combinatie met RWS. Een aantal hiervan worden al geleverd [2], waaronder:

Verbeterde doorlooptijden - Radiologen kunnen nu prioriteit geven aan de meest urgente studies op basis van een meer geautomatiseerd proces voor studiepromotie.

Efficiëntere dagbehandeling - Door het prioriteren van dossiers kunnen radiologen met succes op tijd rapporten afleveren voor vervolgafspraken die later op de dag plaatsvinden.

Streamlined screen real estate - Geïntegreerde toepassingen in Illumeo presenteren informatie in één venster met vergelijkbare user interfaces om afleiding voor de radioloog te minimaliseren.

Relevante imaging toolsets - Illumeo is contextgevoelig en anatomiebewust in het intuïtief aanreiken van relevante tools voor de analyse.

Verbetering van de open snelheid bij het onderzoek - Illumeo presenteert beelden precies zoals radiologen ze moeten lezen, waardoor de insteltijd en interacties worden verkort en het lezen sneller en efficiënter verloopt1.

"Adaptive intelligence helpt clinici bij het sorteren van steeds grotere hoeveelheden gegevens. Het automatiseert handmatige taken om gegevens samen te vatten en te presenteren in bestaande workflows. Ons doel met Illumeo en al onze Adaptive Intelligence-oplossingen is het creëren van een naadloze radiologie-ervaring, waarbij de juiste gegevens op het juiste moment worden geleverd", aldus Carla Kriwet, CEO van Connected Care en Health Informatics bij Philips.  "We zijn verheugd deze eerste resultaten van Dr. Wiggins en zijn team te zien. De resultaten tonen aan dat Adaptive Intelligence-gebaseerde oplossingen, ontwikkeld met inzicht in de klinische behoeften en in nauwe samenwerking met degenen die ze gebruiken, het meest succesvol zullen blijken als de gezondheidszorg deze tools blijft gebruiken".

Voor meer informatie over Philips' volledige portfolio van integrated smart systems, software en diensten, inclusief de nieuwste functies van Illumeo die worden getoond op #RSNA18, en voor live updates van het evenement, volg @PhilipsLiveFrom of bezoek www.philips.com/rsna.

[1] Resultaten van specifieke gebruikerservaringen zijn niet voorspellend voor resultaten in andere gevallen. Resultaten voor andere gebruikers kunnen variëren.

[2] Dit is gebaseerd op de resultaten van deze site.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Saskia van Wezel - Maas

Saskia Maas

Philips Health Systems Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

Philips Illumeo met adaptive intelligence verandert de manier waarop radiologen klinische informatie zien, zoeken en delen

Delen op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.