Nieuwscentrum

25 april 2018

Reputation Institute: Philips meest toonaangevende reputatie in Nederland

Voor het elfde jaar op rij prestigieuze Reputation Award

Eindhoven - Philips is opnieuw uitgeroepen tot het bedrijf met de meest toonaangevende reputatie in Nederland. Het gezondheidstechnologiebedrijf neemt daarmee voor het elfde jaar op rij de prestigieuze Reputation Award in ontvangst naar aanleiding van de jaarlijkse RepTrak® ranking, uitgevoerd door het Reputation Institute Benelux.

Hans de Jong, President Philips Nederland, is blij met de Award: “Het is bijzonder om te zien dat we steeds duidelijker worden gewaardeerd voor onze heldere strategische keuze om ons volledig op gezondheidstechnologie te richten. Belangrijk daarbij is, dat de waardering van het publiek breed over de criteria verder gestegen is ten opzichte van vorig jaar. Daarmee is Philips met recht een vertrouwd merk. Al 11 jaar aan de top van het bedrijfsleven met een ijzersterke reputatie, daar werken we iedere dag met 11.500 werknemers in Nederland hard aan en dat maakt mij trots!”

Hans de Jong

President Philips Nederland

Excellente score

“De resultaten van Philips zijn echt opmerkelijk”, aldus Professor Cees van Riel, oprichter van het Reputation Institute. “Het grote publiek wordt sceptischer en heeft minder vertrouwen in merken. Voor het eerst in vijf jaar vertaalt dit zich in een aanzienlijke daling van de algemene reputatiescores. Niettemin weet Philips als enige merk in de 80+ range te scoren, oftewel: ‘Excellent’. Hiermee handhaaft het gezondheidstechnologie bedrijf, voor de elfde keer op rij, de nummer 1-plek. Philips is het bedrijf met de meest toonaangevende reputatie in Nederland, maar ook de meest innovatieve en meest duurzame.”

Wereldwijd staat Philips op plaats 19. Andere Nederlandse bedrijven in de Top-100 zijn Heineken (#62), KLM (#82), en Unilever (#87).

Sterk leiderschap

Het Award werd uitgereikt aan Philips tijdens het jaarlijkse diner van het Reputation Institute in het Gemeentemuseum Den Haag. Een de belangrijke factoren die hebben bijgedragen aan voor de hoogste positie voor Philips is het leiderschap van CEO Frans van Houten, die ook de kar trekt binnen de industrie bij het streven naar een circulaire economie. Ook de sterke financiële prestaties van het bedrijf droegen in belangrijke mate bij, evenals de heldere strategie die volledig in lijn ligt met de missie van Philips om levens van mensen te verbeteren door middel van innovatieve technologie.

Het onderzoek

Het Reputation Institute voert het onderzoek jaarlijks uit onder de top 30 Nederlandse bedrijven. Met het zelfontwikkelde RepTrak® model wordt beoordeeld hoe bedrijven presteren op emotionele aspecten (zoals Aanzien en Vertrouwen) en rationele aspecten van reputatie (bijvoorbeeld Producten & Diensten, Governance, Burgerschap, et cetera). Vervolgens wordt bekeken hoe dit zich vertaalt in gedrag, zoals bereidheid om producten van het bedrijf te kopen of voor het bedrijf te werken.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

Het Communicatie ‘elftal’ dat, onder leiding van Nanda Huizing (Head Communications, Digital & Brand Philips Benelux) en Steve Klink (Head of Group Press Office Royal Philips), waakt over de reputatie van Philips.

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.