28 september 2017

Philips organiseert spreekuur #AanDeBorst

Tips voor een geslaagde borstvoeding tijdens live spreekuur op Facebook

• Spreekuur #AanDeBorst op dinsdag 3 oktober van 20u30 tot 21u30
  • Gecertificeerde lactatiekundigen beantwoorden live vragen over borstvoeding

Eindhoven – Op dinsdag 3 oktober aanstaande organiseert Philips het Facebook live spreekuur #AanDeBorst, in samenwerking met kraamzorgorganisatie De Kraamvogel, van 20u30 tot 21u30. Erna Schuiteman en Susan Merkus – twee gecertificeerde lactatiekundigen – beantwoorden tijdens het live spreekuur op Facebook alle denkbare vragen over de borstvoeding.

Philips heeft dit initiatief genomen vanuit zijn ambitie om ouders wereldwijd te ondersteunen om hun kindje de beste start te geven voor een gezonde toekomst. Borstvoeding geven is een intiem moment, tussen jou en je baby. Een moment waarbij je jouw kindje van de eerste levensbehoefte voorziet én een waardevol moment waar je van wilt genieten. Borstvoeding is natuurlijk, maar zeker niet altijd vanzelfsprekend. Na de eerste maand geeft nog maar 50% van de moeders borstvoeding door het ondervinden van problemen1. Vragen zijn er dus ook.

Spreekuur #AanDeBorst

Tijdens het Facebook Live borstvoedingsspreekuur zitten Erna Schuiteman en Susan Merkus klaar om alle vragen live te beantwoorden. Het is ook mogelijk om voorafgaand aan het spreekuur vragen te stellen op de Philips Facebook-pagina Aan De Borst 2017. Na afloop van het spreekuur zijn de antwoorden op veelgestelde vragen terug te lezen op de website van Philips.

Extra informatie

Deelname aan het live spreekuur op Facebook is gratis. Geïnteresseerden kunnen alvast de Facebook-pagina van het spreekuur bezoeken om op de hoogte te blijven, vragen vooraf te stellen en klikken op ‘geïnteresseerd’ of ‘gaat’. Op de website van Philips staat meer informatie over het spreekuur en de lactatiekundigen Erna en Susan.

1 TNO rapport: Peiling Melkvoeding van Zuigelingen 2005: Borstvoeding in Nederland en relatie met certificering door stichting Zorg voor Borstvoeding

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 71.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.

Meer informatieMinder informatie

Onderwerpen