Philips lanceert charmeoffensief voor mannen met VisaPure for Men en Shaver 7000

17 november 2016

Eindhoven – Steeds meer mannen weten dat een mooie en gezonde huid belangrijk is om er goed uit te zien en besteden daarom steeds meer aandacht aan huidverzorging.

Luchtvervuiling en huidverzorgingsproducten laten een residu achter op je huid. Poriën raken hierdoor verstopt en je huid krijgt een doffe en vermoeide uitstraling. Een goede gezichtsreiniging gaat verder dan de dagelijkse douche. Veel mannen zijn daarom op zoek naar een effectieve oplossing voor een grondige gezichtsreiniging om onzuiverheden te verwijderen en weer een frisse, uitgeruste teint te krijgen.

Bijna zestig procent van alle mannen geeft aan last te hebben van een rode, geïrriteerde en pijnlijke huid als gevolg van het scheren. Scheren is een routine die moet worden ontwikkeld.

Doordat Philips goed naar deze behoeften heeft geluisterd, introduceert het de Philips VisaPure for Men en de meest recente ontwikkeling op het gebied van elektrisch scheren, de Philips Shaver 7000.

Baarden zijn populair, maar brengen ook aandachtspunten op het gebied van hygiëne met zich mee. Een baard moet goed worden gereinigd, omdat ophoping van vuil in het haar moeilijk te voorkomen is. Bovendien moet een huid die elke dag wordt geschoren goed schoon worden gehouden om een branderig gevoel te voorkomen. Met de gezichtsreinigingsborstel VisaPure for Men biedt Philips de ultieme oplossing waarmee huidporiën en wortels van korte baardhaartjes effectief en zonder te irriteren worden gereinigd. De Philips VisaPure for Men verzacht bovendien de huid en het haar en zorgt daarmee voor een comfortabele scheerbeurt. Het resultaat is een schonere, zachtere en stralendere huid.

“Ruim 80% van alle vrouwen is van mening dat een grondige reiniging van de huid een belangrijk onderdeel is van de dagelijkse verzorgingsroutine1. We zien de laatste jaren dat steeds meer mannen deze mening onderschrijven en daarom actief op zoek zijn naar vergelijkbare oplossingen voor een goede huidverzorging. Niet alle producten die vrouwen gebruiken, zijn ook geschikt voor mannen. Het is voor mannen niet altijd makkelijk om producten te vinden die aan hun specifieke behoeften voldoen”, aldus Wouter Jacobs, Marketing Lead van Philips Benelux. “De VisaPure for Men biedt de ideale oplossing voor een grondige gezichtsreiniging zonder de huid te irriteren. En doordat mannen bij hun dagelijkse verzorgingsroutine nu kunnen profiteren van een grondige gezichtsreiniging, zullen ook huidverzorgingsproducten beter hun werk doen.”

Het gebruik van de VisaPure for Men in de dagelijkse verzorgingsroutine is nu echt kinderspel. Dankzij de 5-in-1-technologie van elke borstelkop zorgt het apparaat voor een grondige en comfortabele reiniging. De zachte, lange en ultrafijne haren van iedere opzetborstel zorgen samen voor een sensuele aanraking. Bij iedere aanraking worden de poriën grondig gereinigd. De verschillende reinigingsprogramma's – waarvan de snelheid steeds varieert, maken dit compacte apparaat tot een ideale bondgenoot voor een schone huid door een milde,

zijdezachte reiniging.

De Philips Shaver 7000 biedt uitzonderlijk glijcomfort dankzij de speciale Comfort Rings met unieke microkorrelcoating. Hierdoor glijdt het apparaat met minimale wrijving over het gezicht. Doordat de scherpe randjes van de scheerbeurt zijn afgehaald, is het apparaat bij uitstek geschikt voor mannen met zelfs de gevoeligste huid. De Shaver 7000 levert ongeëvenaarde prestaties als het gaat om het tegengaan van roodheid, zichtbare huidirritatie en pijn.

Deze problemen worden voornamelijk veroorzaakt door de wrijving die ontstaat doordat dagelijks hetzelfde deel van het gezicht wordt geschoren. De DynamicFlex-scheerkoppen buigen moeiteloos in vijf verschillende richtingen om elke gezichtscontour te volgen voor een glad resultaat, terwijl het Gentle Precision-systeem de haren zacht naar de mesjes geleidt voor een comfortabele scheerbeurt.

“Een gevoelige huid is niet alleen ongemakkelijk, maar kan ook leiden tot schaamte en aantasting van het zelfvertrouwen. Het hebben van een gevoelige huid wordt meestal niet openlijk besproken en mannen zoeken vaak naar manieren om de symptomen te bestrijden in plaats van de oorzaak echt aan te pakken. Veel mannen slaan dagen over tussen scheerbeurten of geven meer geld uit aan balsems en crèmes om de huidproblemen tijdelijk te verlichten”, aldus Wouter Jacobs.

“In samenwerking met onze ontwikkelingsteams hebben wij daarom de Shaver 7000-serie ontworpen. Dit apparaat zorgt voor een glad scheerresultaat en is ontworpen om de gevoelige huid te beschermen tegen irritatie, door de wrijving als gevolg van scheren te verminderen. De Shaver 7000 is uitgerust met Comfort Rings die zijn voorzien van een coating van duizenden kleine microkorrels om de gevoelige huid te beschermen tegen de wrijving. Mannen kunnen zich nu elke dag gemakkelijk en probleemloos scheren.”

De Shaver 7000 S7530/50 wordt geleverd met diverse SmartClick-opzetstukken voor een nog betere scheerervaring.

• De SmartClick-styler trimt baardharen naar kortere en gemakkelijker te verzorgen stoppels.
  • De SmartClick-opzetborstel kan op het scheerapparaat worden geklikt om het gezicht grondig te reinigen.

Met deze beide apparaten beschikken mannen over effectieve middelen voor een goede persoonlijke verzorging. Een perfect schone, gladde en gezonde huid voor een stralend gezicht.

De Philips VisaPure for Men MS5075/16 is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 149,99.

De Philips Shaver 7000 S7530/50 is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 189,99.

1 Cijfers uit de Philips Global Beauty Index, mei 2015.

Philips Benelux

Laura Seikritt

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux

Tel.: +31 6 20740318

E-mail: laura.seikritt@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 69.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.