Klassieke retro vormgeving gecombineerd met LED

Philips Lighting introduceert nieuwe armaturen geïnspireerd op design van Louis Kalff

6 september, 2016

Amsterdam, Nederland – Philips Lighting (Euronext Amsterdam, tickersymbool: LIGHT), wereldwijd toonaangevend in verlichting, introduceert vandaag twee nieuwe reeksen armaturen: Philips New Vintage-lampen en Philips Smart Volume pendellampen. Het design van de New Vintage-reeks past binnen de retro woningtrend. De lampen zijn moderne versies van het klassieke design van de bekende Nederlandse architect Louis Kalff. De Smart Volume-reeks is speciaal ontworpen voor moderne woningen. Door gebruik te maken van licht en schaduw, kan op eenvoudige wijze gespeeld worden met contrasten, wat een hele andere uitstraling aan het interieur kan geven.

Pierre-Yves Panis, Hoofd Design Philips Lighting, zegt: “Als marktleider in verlichting streven we niet alleen naar de beste kwaliteit van licht, maar ook naar een optimale beleving van licht. Al deze armaturen hebben hun eigen persoonlijkheid, lichteffecten en –mogelijkheden. Zo komen we tegemoet aan de uiteenlopende wensen van onze klanten.’’

Vintage-design mét LED

Alle armaturen zijn voorzien van hoge kwaliteit LED die uniform licht en natuurlijke kleuren creëert. De armaturen zijn deskundig ontwikkeld en leveren de hele levensduur dezelfde, constante lichtkwaliteit. Ze gaan meer dan 15 jaar mee en besparen meer dan 80% op het energieverbruik, in vergelijking met traditionele gloeilampen.i

• Philips New Vintage-reeks: de nieuwe armaturen – en de Philips Beauvais tafellamp in het bijzonder, beschikken over de Surrey pendelarmaturen, bekend van de oorspronkelijke Kalff 'Z'-lamp uit 1957. De Surrey heeft een metallic afwerking in zwart en koper en past binnen industriële woningtrends.

• Philips Smart Volume pendelarmaturen: gemaakt van gemodelleerde materialen van hoge kwaliteit en drukken een krachtige stempel op ieder interieur – of ze nu aan staan of niet. De armaturen worden in een plat pakket geleverd en zijn eenvoudig samen te stellen.

Frisse nieuwe look voor Philips vintage design van Louis Kalff

Louis Kalff begon in 1925 bij Philips en leverde een unieke bijdrage aan de transformatie van de Philips merkbeleving en - reclame. Kalff zette Philips neer als een krachtig merk. Van grafische vormgeving stapte Kalff over naar productontwerp. Hij ontwierp verlichting en silhouetten die vandaag de dag als iconisch worden beschouwd.

Prijs en beschikbaarheid

• De nieuwe lampen van Philips Lighting zijn in Nederland verkrijgbaar vanaf midden september 2016.
  • De Philips New Vintage Surrey pendelarmaturen hebben een adviesprijs van 59 EUR.
  • De Philips Beauvais tafellamp, mét een geïntegreerde LED-lamp, heeft een adviesprijs van 149 EUR.
  • De adviesprijs van de reeks Philips Smart Volume pendelarmaturen bedraagt tussen 59 EUR en 179 EUR.

[i] 80% energiebesparing ten opzichte van een 60 W gloeilamp (9 W/60 W = 0,15x100 = 15%). 15 jaar is de gemiddelde levensduur op basis van een gemiddeld gebruik van 2-3 uur per dag.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Philips Lighting Nederland

Renée de Bruin

T. +31 6-11348365

E. renee.de.bruin@philips.com

W. www.lighting.philips.nl

Over Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext Amsterdam: LIGHT) is een wereldwijd toonaangevende aanbieder van verlichtingsproducten, -systemen en -diensten. Onze kennis over de positieve invloed van licht op mensen, gecombineerd met onze uitgebreide technische expertise, stelt ons in staat om nieuwe, digitale verlichtingsinnovaties te ontwikkelen die waarde toevoegen, rijke gebruikerservaringen bieden en actief bijdragen aan het verbeteren van levens. We bedienen zowel de professionele-, als de consumentenmarkt en verkopen de meeste energiezuinige LED-verlichtingsproducten ter wereld. Philips Lighting loopt voorop bij de ontwikkeling van connected lichtsystemen en -diensten. Gedreven door de onbegrensde mogelijkheden van het 'Internet of Things', kijken we verder dan licht alleen om huizen, gebouwen en openbare ruimtes te transformeren. In 2015 werd een omzet van 7,5 miljard euro gerealiseerd. We hebben circa 36.000 medewerkers in dienst, verspreid over meer dan 70 landen. Kijk op https://www.philips.nl/a-w/about/news/all-news.html voor meer nieuws over Philips Lighting.