Nieuwscentrum

Philips voor de 9e keer op rij winnaar Reputation Award

februari 19, 2016

Eindhoven, Nederland – Philips heeft eigen ‘wereldrecord’ verbroken voor de negende keer met de sterkste reputatie van Nederland. Dit blijkt uit de jaarlijkse online studie van het Reputation Institute in samenwerking met het Rotterdam School of Management (RSM).

Frans van Houten, CEO Koninklijke Philips, zegt: “Ik ben heel trots dat Philips de top positie in de lijst van de Reputation Institute inneemt voor de negende keer, dat is wederom een record. Dit jaar vieren wij ons 125-jarig jubileum en een sterke reputatie biedt een solide basis voor een succesvolle toekomst van onze organisatie.”

RSM Professor Cees van Riel: “Bedrijven die in staat zijn hun bedrijfsmodel keer op keer actueel en betekenisvol te houden, worden beloond met een hogere reputatie. Philips doet dit nu negen keer achter elkaar en is daarmee wederom de terechte winnaar van 2016.”

De studie keek gedurende 2015 naar de reputaties van de 30 grootste Nederlandse bedrijven en vroeg het Nederlands publiek in welke mate zij de bedrijven vertrouwen en respecteren, en waarom een merk wordt bewonderd. Innovatie, zijn relevante producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen, maatschappelijk ondernemen en investeringsbereidheid zijn de elementen die worden herkend en geprezen.

De Reputation Award werd uitgereikt in het Gemeentemuseum in Den Haag door Professor Cees van Riel, Professor in Corporate Communication aan het RSM en mede-oprichter van het Reputation Institute. De internationale reputatiestudie wordt al 16 jaar uitgevoerd en kijkt naar de 30 tot 50 grootste bedrijven in 32 landen.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Yvette van Braam Morris
Sr. Communicatiemanager / woordvoerder algemene zaken
Tel. +31 6 31 63 99 58
E-mail: Yvette.van.braam.morris@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2015 een omzet van 24,2 miljard euro, heeft wereldwijd circa 104.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.