Nieuwscentrum

Philips en SAP slaan handen ineen om steden slimmer te maken met SAP HANA®

december 9, 2015

Amsterdam, Nederland - Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting, en SAP SE (NYSE: SAP) kondigden vandaag een samenwerking aan die real-time informatie van Philips connected straatverlichting koppelt met gegevens van andere sensors in één enkel geïntegreerd stadsdashboard dat steden helpt waardevolle informatie te verzamelen. Het gezamenlijke aanbod combineert real-time situatiekennis op basis van het SAP HANA® platform met het Philips CityTouch straatverlichtingsbeheersysteem om stedenbouwkundigen een 360-graden zicht te bieden op gegevens zoals die van regelsystemen voor straatverlichting, parkeren en verkeer, teneinde beter te kunnen plannen en kosten te beheersen.

De overeenkomst tussen Philips en SAP begon in Buenos Aires, waar Philips bezig is 91.000 straatlantaarns te voorzien van LED's met regeling via het Philips CityTouch-systeem dat direct gekoppeld is met het SAP HANA-platform. Buenos Aires is in staat meer dan 700.000 bedrijfsmiddelen te beheren, waaronder straatverlichting, parken, bushaltes, gebouwen en bruggen. Door het analyseren van real-time sensorgegevens kan de stad bijvoorbeeld stormafvoeren beheren om risico's te matigen die veroorzaakt worden door hevige regenval. Beheer op afstand van elk individueel straatlichtpunt is mogelijk met het CityTouch beheersysteem van Philips dat het mogelijk maakt verlichtingsniveaus op afstand te regelen, wat het energieverbruik en de onderhoudskosten drastisch verlaagt. Daardoor was Buenos Aires in staat de operationele efficiëntie te verhogen, energiebesparingen van meer dan 50 procent te realiseren en de veiligheid en levenskwaliteit voor haar 13 miljoen inwoners enorm te verbeteren.

Bill Bien, SVP, Hoofd Strategy and Marketing bij Philips Lighting, zegt: “Aangezien minder dan 1 procent van 's werelds straatverlichting connected is, hebben we een geweldige kans om steden te helpen het voorbeeld van Buenos Aires te volgen en zich te voegen bij de andere 30 landen wereldwijd die CityTouch van Philips hebben toegepast. Samen met SAP kunnen we de steden op de wereld snel omvormen tot slimme steden en hen helpen een brede reeks behoeften aan te pakken die veroorzaakt worden door stedelijke expansie en bevolkingsgroei, en zo de voordelen te ontsluiten van licht dat meer doet dan alleen licht geven.”

“SAP verheugt zich erop samen te werken met Philips om van Buenos Aires de Latijns-Amerikaanse pionier te maken doordat het een toonaangevende digitale stad wordt waar real-time analyse en voorspelling zorgen voor een betere stedelijke dienstverlening op gebieden zoals verlichting, duurzaamheid en efficiëntie”, zegt Sean Patrick O’Brien, Global Lead, SAP Future Cities, SAP. “Meer dan 4000 regionale, lokale en stedelijke organisaties maken vandaag de dag gebruik van SAP, en met deze overeenkomst kunnen we gezamenlijk onze betrokkenheid bij het verbeteren van de levenskwaliteit voor onze klanten en burgers uitbreiden.”

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Renée de Bruin
Communications Manager Lighting
Tel: +31 611348365
Email: renee.de.bruin@philips.com

Over Koninklijke Philips

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 106.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming neemt een leidende positie in op het terrein van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.