Philips en PSV verlengen sponsorcontract voor tien jaar en plaatsen innovatie centraal

november 6, 2015

Eindhoven – Philips en PSV verlengen vandaag de langste sponsorrelatie van Nederland, waarbij Philips de grootste cosponsor van een club in de Eredivisie wordt. Met dit contract is de naam ‘Philips Stadion’ vastgelegd voor de komende tien jaar. Daarnaast is er een uitgebreid sponsorcontract voor de komende vijf jaar afgesloten. Bovendien komt vanaf het seizoen 2016/’17 de vermelding Philips founder PSV voor tien jaar op de mouw van de wedstrijdshirts te staan. Het doel van beide partijen is om in de samenwerking focus op innovatie te leggen, wat aansluit bij de sportieve ambities van PSV en de merkpositionering van Philips ‘Innovation and you’. De overeenkomst tussen Philips en PSV vertegenwoordigt de komende vijf jaar een waarde van 3 miljoen euro op jaarbasis.

Hans de Jong (CEO Philips Benelux), “Philips is trots op het lange en succesvolle partnerschap met PSV. De betrokkenheid bij ‘onze club’ is en blijft groot en we leggen de komende jaren de focus op een inhoudelijke samenwerking, gezamenlijk innoveren en daarmee waarde creëren voor elkaar. Wij richten ons bij Philips op de impact van onze innovaties op het leven van mensen. Een voorbeeld hiervan is de net gerealiseerde LED-veldverlichting in het Philips stadion en hiermee is voor ons het Philips stadion een wereldwijd voorbeeld geworden. Ook zien we mogelijkheden om op het gebied van gezondheid innovaties met PSV toe te passen als showcase.”

Ook PSV-directeur Toon Gerbrands is verheugd over de nieuwe afspraken. “Philips en PSV zijn door hun geschiedenis onlosmakelijk met elkaar verbonden. Deze nieuwe overeenkomst stelt PSV in staat om zich de komende jaren commercieel gezien structureel te verbeteren. De ambitie van PSV op sportief gebied ligt hoog en het hebben van partners die ons ook met de laatste technologie ondersteunen om onze prestaties continue te verbeteren, is daarbij van groot belang. Philips begrijpt als geen ander dat wij op zoek zijn naar innovaties waar wij als voetbalclub beter van worden. Voetbal staat bij ons op de eerste plaats. Iedere toepassing waarmee wij het topsportklimaat kunnen verbeteren, juichen we toe.”

De samenwerking tussen Philips en PSV bestaat al 102 jaar en is uniek in Nederland én Europa. Medewerkers van Philips richtten de club op in 1913 en de onderneming is altijd nauw betrokken geweest bij de activiteiten van PSV. Met de vernieuwde overeenkomst onderstreept Philips deze betrokkenheid.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 106.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.