Nieuwscentrum

De kracht van het 'Internet of Things' ontsluiten

oktober 8, 2015

Een voorbeeld van hoe AWS IoT in de toekomst zou kunnen bijdragen aan nieuwe oplossingen die door het digitale HealthSuite-platform mogelijk worden gemaakt, is de ondersteuning van de groeiende bevolkingsgroep van ouderen.

Ouderen hebben vaak te maken met een of meer chronische aandoeningen. Philips streeft ernaar senioren in staat te stellen om zo lang en zo veilig mogelijk zelfstandig in hun eigen huis te blijven wonen. Naarmate steeds meer digitale technologieën worden ontwikkeld en op de markt komen, worden innovatieve en veelbelovende mogelijkheden voor het zelf meten en op afstand bewaken van de individuele gezondheid snel toegankelijk.

Met de toevoeging van de extra mogelijkheden van AWS IoT aan de HealthSuite-cloud wordt het eenvoudiger om van uiteenlopende apparaten afkomstige gegevens in real-time te verzamelen, te verwerken en hierop te reageren. Proposities die zijn gericht op het ondersteunen van zelfstandig wonen, zoals Philips HomeSafe Medical Alert system, kunnen eenvoudig worden uitgebreid met andere, al dan niet nieuw op de markt gebrachte apparaten. Met geavanceerde analysemogelijkheden zullen de gecombineerde gegevens van deze apparaten tot betere inzichten leiden.

Dat zal ervoor zorgen dat oplossingen beter kunnen worden gepersonaliseerd en dus zinvoller worden. Dit kan bijvoorbeeld helpen om in een vroeger stadium te reageren op de verslechterende gezondheid van ouderen doordat over een bepaalde periode subtiele veranderingen in iemands leefpatroon worden opgepikt, zowel binnenshuis als buitenshuis.

Saskia Maas
Philips Health Systems Benelux
Tel: +31 (0)653408194
Email: Saskia.maas@philips.com

Joost Maltha
Philips Healthcare Informatics Solutions and Services
joost.maltha@philips.com
Twitter: @JoostMaltha

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.  .

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.