Philips museum verwelkomt honderdduizendste bezoeker

mei 12, 2015

Het Philips museum heeft dinsdagmiddag zijn honderdduizendste bezoeker ontvangen. Pierre van Engelshoven en zijn partner Els Spronken uit Bunde ontvingen uit handen van directeur Olga Coolen een boeket bloemen en een waardecheque voor onbeperkt gratis toegang tot het Philips museum. De heer Van Engelshoven en mevrouw Spronken:“We bezochten de stad Eindhoven en wilden het Philips museum graag bezoeken. Daarbij zijn we ook geïnteresseerd in de nieuwe innovaties van Philips.”

De honderdduizendste bezoeker kwam een paar weken na het tweejarig bestaan van het Philips museum. Ook tijdens de meivakantie, waarin diverse activiteiten voor gezinnen georganiseerd werden, heeft het Philips museum veel bezoekers mogen ontvangen.

Olga Coolen is zeer verheugd dat zij twee jaar na opening de honderdduizendste bezoeker in het Philips museum heeft mogen verwelkomen: “We zien dat we mensen raken met de manier waarop wij het Philips verhaal vertellen. We vernieuwen steeds en daarbij bewandelen we telkens nieuwe wegen. En daar komen mensen voor terug”.

In het Philips museum beleeft de bezoeker, met diverse interactieve en digitale toepassingen, de ontwikkeling van het wereldconcern, vanaf de start in 1891 tot en met de innovaties voor morgen. Het Philips museum is gevestigd op de historische locatie waar Gerard Philips in 1891 zijn eerste gloeilamp heeft geproduceerd, op de Emmasingel in het centrum van Eindhoven.

Exposities 2015
Het nieuwe jaar staat voornamelijk in het teken van het ‘Internationaal Jaar van het Licht’ en ‘90 jaar Philips Design’. Op de geboortedag van Frits Philips, 16 april, opende het Philips museum de foto-expositie #Lightislife, een overzicht van het werk van zes inspirerende Instagramfotografen, van hun visie op wat licht kan doen. Vanaf oktober zal er in het Philips museum een speciale tentoonstelling te zien zijn over 90 jaar Philips Design.

Mark Grispen
Manager communications Philips museum
E-mail: mark.grispen@philips.com .

Over Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.